Renault Scénic Cross: meer Conquest dan RX4

Aanvullende informatie over de RX4 en z'n verschillende uitvoeringen.
Plaats reactie
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Renault Scénic Cross: meer Conquest dan RX4

Bericht door Dennis » 31-01-2013 12:11

Renault Scénic Cross: meer Conquest dan RX4?


Konijn uit de hoge hoed van Renault: er wordt gewerkt aan een opgehoogde versie van de Scénic, die de tijden van de stoere RX4 moet doen herleven. Of is het toch meer een opvolger van de niet-zo-stoere Conquest?

Afbeelding

Onze spionagefotograaf betrapte deze opgehoogde Renault Scénic vermoedelijk ergens in het hoge noorden. Vermoedelijk, want de exacte locatie verraadt hij - om begrijpelijke redenen - liever niet. Het waren volgens hem in ieder geval 'erg koude omstandigheden' en al die sneeuw zou een mooie gelegenheid zijn om het 4WD-systeem van deze avontuurlijke Scénic uit te proberen. Toch? Niet dus. Deze Scénic Cross, zo noemen we 'm voorlopig maar even, heeft namelijk helemaal geen vierwielaandrijving.

Volgens de spionagefotograaf was de testrijder continu aan het worstelen met doorslaande voorwielen. Deze reïncarnatie van de good old RX4 - wat wél een vierwielaandrijver was, zie foto 7 en 8 - is dus een wannabe-offroader. Daarmee is het eigenlijk veel meer een opvolger van de Scénic Conquest (foto 9 en 10). Zo'n stoer reservewiel achterop, een onmiskenbaar kenmerk van de RX4 - heeft-ie immers ook niet.

Afbeelding

Renault heeft de bumperpartijen en de wielkasten afgeplakt, dikke kans dat dit dus precies de onderdelen zijn die enigszins zullen afwijken van de normale Scénic. Hetzelfde kunstje als bij de eerdergenoemde Conquest dus. Schokkend is het allemaal niet, deze Scénic Cross is vooral leuk voor mensen die nét even iets anders willen in dit segment en daarnaast gebaat zijn bij de iets hogere instap.

We verwachten de Scénic Cross in maart op de beurs van Genève voor het eerst live te kunnen bewonderen. Daarmee vormt de Cross een mooi sluitstuk voor de derde generatie Scénic. Het testwerk voor de nieuwe midi-MPV is immers al gaande en we verwachten 'm in 2014.

(Bron Autoweek)

Afbeelding

Afbeelding

Liever een RX4!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Dragstarrider
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-01-2013 12:13

Bericht door Dragstarrider » 04-02-2013 12:53

Mooi.
Maar voorlopige geen serieuze opvolger voor de RX4! Ben benieuwd als mij RX4 de geest opgeeft wat er dan voor in de plaats zal komen!

Een Koleos? Dacia Duster? Of een geheel andere 4x4?

Voorlopig hoop ik nog enkele jaren van mijn RX4 gebruik te maken. :lol:
Greetz
Dragstarrider

Renault Scenic RX4 SportWay

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 05-02-2013 00:56

Krijg steeds meer een zwak voor de Koleos moet ik bekennen
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Dragstarrider
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-01-2013 12:13

Bericht door Dragstarrider » 05-02-2013 11:33

Ik moest heel erg aan wennen in het begin, maar ik ben wel je eens Dennis. Mijn sympathie voor de Koleos wordt steeds groter. Maar als ik het goed heb begrepen is de Koleos een Koreaan met Japanse invloeden.
De techniek is van de Nissan X-Trail en de auto wordt gemaakt door Samsung Motors in Zuid-Korea!!! Geen slechte combinatie, denk ik!
Greetz
Dragstarrider

Renault Scenic RX4 SportWay

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 05-02-2013 17:29

Wat je zegt... en Nissan heeft ook de nodige ervaring met 4x4 dus samen met Renault mag het eindresultaat er zijn. Ach en dat de Koleos minder 'Frans' zou zijn dat is eenkwestie van smaak denk ik dan maar.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “RX4 achtergrond informatie.”