Car audio

Alles over accesoires voor op je RX4.
Plaats reactie
Miracle Mile
Ere Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 18-02-2009 00:45

Car audio

Bericht door Miracle Mile » 18-03-2009 00:48

Het blijft soms een lastige kwestie:
Hang ik een vette stereo in m'n auto of niet?

In mijn RX4 zit het originele Renault audiosysteem met cd speler en bediening aan het stuur (fabrikant: Philips) en dat voldoet redelijk.
Ik ben een purist, en besloot dat ik de auto zoveel mogelijk fabrieksorigineel wilde houden, maar was met het geluid niet tevreden.
Uiteindelijk heb ik de luidsprekers in de voorportieren en bij de hoedenplank er uit gesloopt en vervangen door veel betere:
In de voorportieren zitten nu twee VISATON lage tonen speakers met exact dezelfde diameter als het origineel, en achter zitten nu twee 3 weg speakers van JBL die ook overeenkwamen met de afmetingen van de speakers die er voorheen inzaten.
De originele hoge tonen speakertjes in het dashboard heb ik laten zitten, want die voldoen prima in combinatie met de nieuwe spullen.
Zonder ook maar iets aan het originele interieur van de auto te verbouwen heb ik betrekkelijk eenvoudig een aanmerkelijke verbetering bereikt, en het leek me aardig dit hier als tip te vermelden voor diegenen die ook een wat strakker geluid in de auto willen.

rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

Bericht door rollo » 18-03-2009 19:57

Mooi gedaan!

Ik moet zeggen dat ik de standaard?! set die in de rx4 zit (met de alpine cd wisselaar) Erg goede muziek geeft. Zeker in verhouding tot mijn vorige (Citroën Picasso)

Miracle Mile
Ere Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 18-02-2009 00:45

Bericht door Miracle Mile » 19-03-2009 00:43

Beste Rollo,

De radio cd speler die ook in jouw RX4 gemonteerd zit is gewoon een standaard ding van Philips met een maximaal uitgangsvermogen van ongeveer 4 x 15 watt. (zie foto)

Afbeelding

De wisselaar die je er aan hebt hangen is verder niet echt bepalend voor het geluid, maar mocht die inderdaad van Alpine zijn is ie zeker niet standaard.

Even nog over je ervaring met je Citroën:
In de Citroën C3 van m'n vriendin zit standaard een systeem van Clarion, en die klinkt alles behalve beroerd.

rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

Bericht door rollo » 28-03-2009 09:11


Gast

Bericht door Gast » 22-05-2009 14:45

Omdat ik graag een Iphone aan wilde sluiten aan de radio kwam ik op een spoor van allerlei oplossingen. Veel daarvan werken niet met de tunerlist die in mijn auto zit.
Omdat de CD-speler al wat gedateerd is wilde ik die ook vervangen maar de stuurbediening en het infoscherm MOESTEN blijven werken.
Nou dan kost dat dus geld.

Alpine CDA 105Ri, adapterkabel voor Stuurbediening en Scherm, Ipod kabel van Alpine ---> 350 Eur.

De CDA 103BT heeft er eerst ingezeten en zou werken met de adapter, dat klopte ten dele, alleen de stuurbediening werkte. De CA 104BT heeft hetzelfde euvel.

Die 103 en 104 BT zijn met Bluetooth (Parrot) en dat was ook heel handig, weer een schermpje minder maar die vlieger ging niet op.

Het geluid is heel goed, de adapter doet zijn werk en via de stuurbediening kan je in je Iphone, Ipod, Ishuffle etc bladeren zolang die maar van Apple is. Overigens denk ik zelf dat iets anders ook zou moeten werken want het gaat via de back-USB van de radio.

Foto volgt ...

Plaats reactie

Terug naar “Accesoires voor de RX4”