Wel of geen roofrack op je RX4?
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19-11-2008 14:54
Wel of geen roofrack op je RX4?
Je ziet veel RX4-en op de weg zonder roofrack. Wat mij betreft hoort deze wel op de RX4, zonder roofrack is ie niet af.
ex - SportWay RX4
-
- Regelmatig Bezoeker
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30-10-2008 20:26
Met of zonder roofrack?
Wel..... het is een vraag die ik mezelf ook stelde i.v.m. lawaai en brandstofverbruik.
Een manier om er achter te komen wat het verschil is???? Gewoon proberen en meten. Nou heb ik natuurlijk niet zo maar even een decibelmeter liggen, maar ok... ik ken mijn eigen auto toch wel een beetje en heb toch wel een redelijk oordeel kunnen vellen dacht ik...
Hoewel ik dus vind dat een echte RX4 zo'n stoer roofrack behoort te hebben, heb ik deze er op een goeie dag af gehaald en de auto tot de rand afgevuld met brandstof. Ok.... test kon beginnen. Dan blijkt dat de reviews over de scenic in autoweek bij de lancering van de RX4 tch wel kloppen. Ook zonder roofrack het nodige lawaai boven de 100 km/h.
Waarschijnlijk omdat de auto behoorlijk hoog op zijn pootjes staat. Het scheelt wel iets, maar om nou te zeggen dat hij zoveel stiller is dan met het stoere rack...... nou nee dus.
Dan maar eens gekeken naar het brandstofverbruik.
Ook dat was minimaal lager dan ik gewend was. Het scheelde mij 1,2 liter op 500 km, dus waar praat je over. Persoonlijk kon ik maar tot 1 conclusie komen....... SNEL WEER DAT STOERE RACK OP HET DAK ZOALS HET HOORT........
Wel..... het is een vraag die ik mezelf ook stelde i.v.m. lawaai en brandstofverbruik.
Een manier om er achter te komen wat het verschil is???? Gewoon proberen en meten. Nou heb ik natuurlijk niet zo maar even een decibelmeter liggen, maar ok... ik ken mijn eigen auto toch wel een beetje en heb toch wel een redelijk oordeel kunnen vellen dacht ik...
Hoewel ik dus vind dat een echte RX4 zo'n stoer roofrack behoort te hebben, heb ik deze er op een goeie dag af gehaald en de auto tot de rand afgevuld met brandstof. Ok.... test kon beginnen. Dan blijkt dat de reviews over de scenic in autoweek bij de lancering van de RX4 tch wel kloppen. Ook zonder roofrack het nodige lawaai boven de 100 km/h.
Waarschijnlijk omdat de auto behoorlijk hoog op zijn pootjes staat. Het scheelt wel iets, maar om nou te zeggen dat hij zoveel stiller is dan met het stoere rack...... nou nee dus.
Dan maar eens gekeken naar het brandstofverbruik.
Ook dat was minimaal lager dan ik gewend was. Het scheelde mij 1,2 liter op 500 km, dus waar praat je over. Persoonlijk kon ik maar tot 1 conclusie komen....... SNEL WEER DAT STOERE RACK OP HET DAK ZOALS HET HOORT........
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com
http://scenic-rx4.weebly.com
-
- Ere Lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18-02-2009 00:45
De vraag bij dit soort topics is wat de meerwaarde er van is, omdat je snel in het welles / nietes gebeuren vervalt en daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
Zo'n roofrack is puur een kwestie van smaak, en ik moet er eerlijk gezegd bij vermelden of een gadget als deze een RX4 werkelijk "af" maakt.
Het kan nooit zo zijn dat het slagen van een bijzondere auto als deze afhankelijk is van het wasrek dat wel of niet op het dak van het voertuig in kwestie gemonteerd is.
Op mijn RX4 zit ie toevallig niet, en ik kan daar prima mee leven.
We zouden ons samen hier eigenlijk meer zorgen moeten maken over de soms abominabele kennis van zaken bij sommige officiele Renault dealers als het op deze auto in kwestie aankomt.....
Voorbeeld:
Bij mijn RX4 waren twee stalen klemringen om de aandrijfashoezen aan vervanging toe....
Ik heb voor de gein wat rondgebeld met als resultaat een geweldige klantvriendelijke reactie bij één van de grootste dealers hier in dit land:
'Tsja meneer....., daar moet een compleet nieuwe aandrijfas op.....'
Vervolgens toch maar zelf ff onder de auto gekropen en het euvel verholpen met twee nieuwe klemringen van €1,30!!! per stuk en tien minuten werk....
Zo'n roofrack is puur een kwestie van smaak, en ik moet er eerlijk gezegd bij vermelden of een gadget als deze een RX4 werkelijk "af" maakt.
Het kan nooit zo zijn dat het slagen van een bijzondere auto als deze afhankelijk is van het wasrek dat wel of niet op het dak van het voertuig in kwestie gemonteerd is.
Op mijn RX4 zit ie toevallig niet, en ik kan daar prima mee leven.
We zouden ons samen hier eigenlijk meer zorgen moeten maken over de soms abominabele kennis van zaken bij sommige officiele Renault dealers als het op deze auto in kwestie aankomt.....
Voorbeeld:
Bij mijn RX4 waren twee stalen klemringen om de aandrijfashoezen aan vervanging toe....
Ik heb voor de gein wat rondgebeld met als resultaat een geweldige klantvriendelijke reactie bij één van de grootste dealers hier in dit land:
'Tsja meneer....., daar moet een compleet nieuwe aandrijfas op.....'
Vervolgens toch maar zelf ff onder de auto gekropen en het euvel verholpen met twee nieuwe klemringen van €1,30!!! per stuk en tien minuten werk....
-
- Regelmatig Bezoeker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08-11-2008 21:45
Dat is toch alleen maar leuk.
Je hoeft het toch ook niet met elkaar eens te zijn.
Iedereen kan een eigen mening hebben en zo lang iedereen elkaar wel in hun waarde laat, zie ik het probleem niet.
Jou probleem is echter wel veel treuriger, dat geef ik ook toe.
Zelf heb ik nog een hoop oudere auto's, daar hoef je helemaal niet meer bij de garage te komen.
Ze kunnen tegenwoordig alleen nog de stekker aansluiten en op de computer lezen wat er mis is.
Van een carburateur heben ze nog nooit gehoord, om het maar even botweg uit te drukken.
Zelf heb ik die hardyschijf kapot gehad.
Renault vertelde mij toen dat ik een hele nieuwe as moest kopen (hij was toen 3 of 4 jaar oud en had zo'n 80.000 km gelopen).
Ik heb de auto toen aan de kant gezet en ben gaan zoeken.
Uiteindelijk kon ik de hardyschijf elders wel los kopen.
Tegenwoordig bieden ze hem overal op internet aan, maar bij Renault zul je hem nog steeds wel niet los kunnen kopen.
Overigens moet ik er ook bij zeggen dat dit soort dingen bij andere merken nog veel erger zijn.
Succes verder allemaal met de poll.
Je hoeft het toch ook niet met elkaar eens te zijn.
Iedereen kan een eigen mening hebben en zo lang iedereen elkaar wel in hun waarde laat, zie ik het probleem niet.
Jou probleem is echter wel veel treuriger, dat geef ik ook toe.
Zelf heb ik nog een hoop oudere auto's, daar hoef je helemaal niet meer bij de garage te komen.
Ze kunnen tegenwoordig alleen nog de stekker aansluiten en op de computer lezen wat er mis is.
Van een carburateur heben ze nog nooit gehoord, om het maar even botweg uit te drukken.
Zelf heb ik die hardyschijf kapot gehad.
Renault vertelde mij toen dat ik een hele nieuwe as moest kopen (hij was toen 3 of 4 jaar oud en had zo'n 80.000 km gelopen).
Ik heb de auto toen aan de kant gezet en ben gaan zoeken.
Uiteindelijk kon ik de hardyschijf elders wel los kopen.
Tegenwoordig bieden ze hem overal op internet aan, maar bij Renault zul je hem nog steeds wel niet los kunnen kopen.
Overigens moet ik er ook bij zeggen dat dit soort dingen bij andere merken nog veel erger zijn.
Succes verder allemaal met de poll.
Alexandra de Renaultfreak
Renault Scenic RX4 2.0-16V pack cuir (nov. 2000)
Renault Scenic RX4 2.0-16V pack cuir (nov. 2000)