Wel of geen roofrack op je RX4?

Alles over accesoires voor op je RX4.
Plaats reactie
Chris_RX4
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 19-11-2008 14:54

Wel of geen roofrack op je RX4?

Bericht door Chris_RX4 » 15-03-2009 08:38

Je ziet veel RX4-en op de weg zonder roofrack. Wat mij betreft hoort deze wel op de RX4, zonder roofrack is ie niet af.
ex - SportWay RX4

rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

Bericht door rollo » 15-03-2009 09:38

Ik zeg met!

Ondanks dat dat wel wat bijgeluiden geeft (fluiten) en denk ik het benzineverbruik niet positief beïnvloed....

Het ziet er waanzinnig stoer uit!

Dwergje
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2009 10:40

Bericht door Dwergje » 15-03-2009 14:53

Ik had liever rails gezien ipv een rofrack.

Vind de rails wel gaaf, maar zo'n roofrack trekt me niet zo zeg maar

Chris_RX4
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 19-11-2008 14:54

Bericht door Chris_RX4 » 15-03-2009 16:20

Bestaan er eigenlijk dakrails voor de Scenic?
ex - SportWay RX4

Jan
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2008 20:26

Bericht door Jan » 15-03-2009 17:41

Met of zonder roofrack?

Wel..... het is een vraag die ik mezelf ook stelde i.v.m. lawaai en brandstofverbruik.
Een manier om er achter te komen wat het verschil is???? Gewoon proberen en meten. Nou heb ik natuurlijk niet zo maar even een decibelmeter liggen, maar ok... ik ken mijn eigen auto toch wel een beetje en heb toch wel een redelijk oordeel kunnen vellen dacht ik...
Hoewel ik dus vind dat een echte RX4 zo'n stoer roofrack behoort te hebben, heb ik deze er op een goeie dag af gehaald en de auto tot de rand afgevuld met brandstof. Ok.... test kon beginnen. Dan blijkt dat de reviews over de scenic in autoweek bij de lancering van de RX4 tch wel kloppen. Ook zonder roofrack het nodige lawaai boven de 100 km/h.
Waarschijnlijk omdat de auto behoorlijk hoog op zijn pootjes staat. Het scheelt wel iets, maar om nou te zeggen dat hij zoveel stiller is dan met het stoere rack...... nou nee dus.
Dan maar eens gekeken naar het brandstofverbruik.
Ook dat was minimaal lager dan ik gewend was. Het scheelde mij 1,2 liter op 500 km, dus waar praat je over. Persoonlijk kon ik maar tot 1 conclusie komen....... SNEL WEER DAT STOERE RACK OP HET DAK ZOALS HET HOORT........
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com

Miracle Mile
Ere Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 18-02-2009 00:45

Bericht door Miracle Mile » 18-03-2009 00:10

De vraag bij dit soort topics is wat de meerwaarde er van is, omdat je snel in het welles / nietes gebeuren vervalt en daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
Zo'n roofrack is puur een kwestie van smaak, en ik moet er eerlijk gezegd bij vermelden of een gadget als deze een RX4 werkelijk "af" maakt.
Het kan nooit zo zijn dat het slagen van een bijzondere auto als deze afhankelijk is van het wasrek dat wel of niet op het dak van het voertuig in kwestie gemonteerd is.
Op mijn RX4 zit ie toevallig niet, en ik kan daar prima mee leven.

We zouden ons samen hier eigenlijk meer zorgen moeten maken over de soms abominabele kennis van zaken bij sommige officiele Renault dealers als het op deze auto in kwestie aankomt.....

Voorbeeld:

Bij mijn RX4 waren twee stalen klemringen om de aandrijfashoezen aan vervanging toe....
Ik heb voor de gein wat rondgebeld met als resultaat een geweldige klantvriendelijke reactie bij één van de grootste dealers hier in dit land:
'Tsja meneer....., daar moet een compleet nieuwe aandrijfas op.....'
Vervolgens toch maar zelf ff onder de auto gekropen en het euvel verholpen met twee nieuwe klemringen van €1,30!!! per stuk en tien minuten werk....

Renaultfreak
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 57
Lid geworden op: 08-11-2008 21:45

Bericht door Renaultfreak » 20-03-2009 09:06

Dat is toch alleen maar leuk.
Je hoeft het toch ook niet met elkaar eens te zijn.
Iedereen kan een eigen mening hebben en zo lang iedereen elkaar wel in hun waarde laat, zie ik het probleem niet.

Jou probleem is echter wel veel treuriger, dat geef ik ook toe.
Zelf heb ik nog een hoop oudere auto's, daar hoef je helemaal niet meer bij de garage te komen.
Ze kunnen tegenwoordig alleen nog de stekker aansluiten en op de computer lezen wat er mis is.
Van een carburateur heben ze nog nooit gehoord, om het maar even botweg uit te drukken.
Zelf heb ik die hardyschijf kapot gehad.
Renault vertelde mij toen dat ik een hele nieuwe as moest kopen (hij was toen 3 of 4 jaar oud en had zo'n 80.000 km gelopen).
Ik heb de auto toen aan de kant gezet en ben gaan zoeken.
Uiteindelijk kon ik de hardyschijf elders wel los kopen.
Tegenwoordig bieden ze hem overal op internet aan, maar bij Renault zul je hem nog steeds wel niet los kunnen kopen.
Overigens moet ik er ook bij zeggen dat dit soort dingen bij andere merken nog veel erger zijn.

Succes verder allemaal met de poll. :wink:
Alexandra de Renaultfreak

Renault Scenic RX4 2.0-16V pack cuir (nov. 2000)

Dwergje
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2009 10:40

Bericht door Dwergje » 02-04-2009 13:45

Chris_RX4 schreef:Bestaan er eigenlijk dakrails voor de Scenic?
Heb het een en ander nagevraagt maar heb ze nog nergens kunnen krijgen.

Gast

Bericht door Gast » 03-02-2010 20:18

Wie had er trouwens een oplossing voor de afekdopjes? Ik dacht Dennis maar ik weet het niet meer zeker. Omdat ik zo onhandig was de auto met dopjes de wasstraat in te rijden ben ik ze nu al weer kwijt.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 03-02-2010 20:22

Hey Lupo,

Die dopjes had je i.d.d. van mij, dopjes kwamen van de zuiger van een 20 ml spuit. Hoor het nog wel.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “Accesoires voor de RX4”