RX4 na 7jaar

Dat de RX4 een heerlijke auto is weet je natuurlijk al.
Plaats reactie
mtfuji
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-02-2010 13:47

RX4 na 7jaar

Bericht door mtfuji » 03-02-2017 00:00

OK, 7 jaar gelden dus RX4 gekocht, niet bewust naar gezocht, maar zag hem staan bij een autobedrijf in de buurt. Mooie auto in het donkerpaars, proefrit gemaakt en gekocht (2.0 benzine uit 2001).

In die 7 jaar eigenlijk nooit serieuze problemen gehad buiten de normale slijtagedelen. Wel het bekende probleem met de raammechanismen. Beide mechanismes van de elect ramen voor kapot gegaan, op de sloop 2 andere gehaald en zelf gemonteerd, doen het nu al 5 jaar nog steeds zonder problemen. En helaas zelf even niet goed opgelet, ook een bekend probleem, lekkage van een afdichting van de versnellingsbak. Te laat ontdekt waardoor 5e versnelling drooggelopen en kapot, kon gelukkig nog gerepareerd worden.

Nu na 7 jaar wel eens naar een andere auto gekeken, maar weet je wat het is. Ik ken mijn RX4 door en door, weet wat ik er aan heb en hij laat me nooit in de steek. Ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik hem wegdoe.
Aan de andere hij is nu 16 jaar oud, kan zomaar dat er opeens nu wel dingen kapot gaan die serieus geld gaan kosten....lastig lastig....
Iemand tips? :-)

jans01
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 95
Lid geworden op: 24-07-2011 22:09

Bericht door jans01 » 03-02-2017 20:01

Ja, gewoon doorrijden en normaal onderhoud blijven uitvoeren, tenzij je perse iets nieuws wilt. Ik verkeer ongeveer in dezelfde situatie als jij.
Captur of Kadjar, ze kunnen mij nog niet bekoren. Kun je net zo goed een Nissan kopen, om van de Talisman nog maar niet te spreken.

Een acceptabele vervanger in dezelfde prijsklase heb ik nog niet kunnen vinden.

Gr.
Scenic RX4 2.0 16V Vert Abysse 2001
Twingo Air 2000
Suzuki Burgman AN400
Yamaha 8310ZS + 6330 Sll
Voorheen: R16TL, R5GTL,R18TS,R25GTS,Safrane RT3.0 V6. Twingo Spring 1995.

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Gewoon doorgaan

Bericht door bluesalomon » 05-02-2017 17:11

Wat heb ik een spijt gehad, blauwe salomon DCI ingeruild voor een nieuwere Grand Scenic.
Die nieuwere renault zou beter moeten zijn dacht ik. In het kader van doorontwikkeling dan.
Nou het was een lekkere auto om mee te rijden, alleen was er altijd wel een systeem dat er mee stopte. Kachelventilator, ruitenwissers, accu 2x plat zonder aanwijsbare reden, ramen met spookbediening...enzovoort.

Ook miste ik de 4x4, de mogelijkheid om van de weg te kunnen.

Nu rij ik al weer een ruim jaar Nissan x-trail.
Die is technisch beter dan de renault, niet zozeer qua betrouwbaarheid, maar meer rammelvrij en wel waterdicht. Komt niet zover in het terrein als mijn oersterke DCI, maar benzine kan je niet met diesel vergelijken.
Zuipt ons wel wat arm, 1: 10 halen we net niet en met de caravan wordt het 1: 6.5 .
De achterbank is net iets minder gunstig met 3 kinderen.
Zitpositie voor is ook wat meer ingesteld op kleine aziaten.
Maar wel een fijne vervanger, leuke avonturen beleefd.

Ergo: rij door met je RX4, hij is in principe economisch niets meer waard, dus als je doorrijdt tot het ergens ophoudt verlies je er niets aan.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

mtfuji
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-02-2010 13:47

Bericht door mtfuji » 09-02-2017 20:37

Dank voor de reacties!

Gewoon door blijven rijden is waarschijnlijk inderdaad de beste en goedkoopste optie. Verkoop/inruil levert ook niets meer op.

En eigenlijk heb ik ook nog helemaal geen zin in een nieuwere auto boordevol overbodige storingsgevoelige electronica.

Staat nu 245.000 km op te teller voorlopig dan maar eens kijken of ik de 3 ton vol kan maken.... :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Gebruikers ervaringen.”