Trekhaken.

Bij dit topic kun je jouw ervaring m.b.t. het trekken van caravan of aanhanger delen. Daarnaast kunnen we ervaringen delen over de verschillende merken trekhaken, 7-polig versus 13-polig, montage, etc. etc.
Plaats reactie
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Trekhaken.

Bericht door Dennis » 10-09-2012 23:28

Hier kun je alles kwijt wat je over trekhaken delen wil. Waar let ik op bij de aanschaf, welke merken zijn er kies ik voor 7-polig of 13-polig etc.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Ouder topic over trekhaken.

Bericht door Dennis » 10-09-2012 23:31

Fred Koper



Geregistreerd op: 17 Mrt 2010
Berichten: 1
Woonplaats: Wij bij Duurstede
Geplaatst: Wo Mrt 17, 2010 4:18 pm Onderwerp: trekhaak
Ik ben op zoek naar een(liefst) afneembare trekhaak. Weet iemand er één of een adresje Ik heb afgelopen jaar onze benzine RX4 uit 2000 gekocht. Hoe rijd deze auto met caravan van 650kg
_________________
groet,
Fred
Terug naar boven


LupoRX4
Ere Lid


Geregistreerd op: 04 Mei 2009
Berichten: 121
Woonplaats: Dongen (NB)
Geplaatst: Do Mrt 18, 2010 7:59 pm Onderwerp:
Hallo,

650kg vol of leeg? In principe gaat het prrrima. De twee liter is gewoon een sterke auto.
Die afneembare kogel is een lastige. Zelf ben ik op zoek gegaan en heb de zoektocht gestaakt. Brink zou er een moeten hebben want ik he uit die serie de vaste haak, echter op de flyer die er bij zat zie je een Brinkmatic.
Veel succes!
Terug naar boven


Jan
Regelmatig Bezoeker



Geregistreerd op: 30 Okt 2008
Berichten: 101
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Wo Mrt 24, 2010 9:55 pm Onderwerp:
ik moet er altijd om denken dat ik met mijn caravan niet te hard ga rijden. Is maar een kleintje (totaal gewicht rond 800 kg) maar daar lacht mijn auto gewoon om haha NO PROBLEM
_________________
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com
Terug naar boven


bluesalomon
Beginner



Geregistreerd op: 23 Jun 2010
Berichten: 34
Woonplaats: Zuid-Scharwoude
Geplaatst: Do Sep 22, 2011 8:59 pm Onderwerp: Caravan?
Mwah, onze caravan mag maximaal 1300 kg wegen.
En die trekt hij letterlijk fluitend.(de turbo dan)
Moet ik wel zeggen dat we een DCI hebben, die heeft 200Nm vanaf 1500 toeren, dat is al sterk bij lagere toerentallen.
Ik ben niet boven de 100 geweest, hij wilde wel harder maar ik wilde de hele familie niet blootstellen aan snelheidsexperimenten.
Vorig jaar hebben we hellingen genomen die slechts in z'n 1 te nemen waren, procentje of 10 denk ik.
Het plaatselijke volk keek al een beetje raar toen we die weg insloegen.
Alleen de eieren in de koelkast hebben die tocht niet overleefd.
Na de helling kwam namelijk een bos met een kuilenpad.
Dit jaar waren er geen eieren mee overigens, koelkastbeheer was het na één keer al zat.
Dus caravans trekken gaat erg goed, ook als het een beetje drassig wordt.
De wielen staan mooi breed en de rx4 is zelf niet al te licht, dus ontstaat een mooi stabiel geheel.
_________________
______________________
Eigen schuld is goud waard.
Terug naar boven


Gerrit Bosman
Beginner



Geregistreerd op: 26 Aug 2010
Berichten: 33
Woonplaats: Deventer
Geplaatst: Vr Sep 23, 2011 10:02 am Onderwerp:
Mijn RX trekt zonder problemen onze 1300 kilogram wegende caravan met gemak. Ik heb wel eens vaste trekhaak. Ik ben onderstaande gegevens tegen gekomen op eensite die ik zo af en toe eens raadpleeg. Ik zou zeggen......."doe er je voordeel mee"

Trekhaak met vaste of afneembare kogel
Bij de aankoop van een trekhaak heb je de keuze uit een trekhaak met vaste kogel of met afneembare kogel. Een trekhaak met een afneembaar kogeldeel kan aan het zicht worden onttrokken door een afdekplaatje in de achterbumper. Een fraaie, maar wel een duurdere oplossing.
In het geval dat de trekhaak het zicht op de kentekenplaat ontneemt en verplaatsing van de kentekenplaat bezwaarlijk (of onmogelijk) is, ben je verplicht voor de afneembare kogel te kiezen. Bij het rijden zonder aanhanger heeft het losse kogeldeel een plaatsje in de auto nodig. Kies voor een veilig plaats zodat het kogeldeel niet door de auto vliegt bij een noodstop.
Noot: Is een trekhaak met een afschroefbare kogel gemonteerd, dan kun je geen stabilisator gebruiken. De kans bestaat dan dat de stabilisator de kogel losdraait.
(bron: Caravans.net)
Groet, Gerrit
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “RX4 als caravantrekker”