Bekleding reparatie

Deel hier de adresjes voor reparatie en onderhoud aan je RX4
Plaats reactie
gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bekleding reparatie

Bericht door gadgeteer » 17-09-2013 09:04

Zoals waarschijnlijk meer van jullie al wel hebben ondervonden, is de gedeeltelijke alcantara bekleding van de laatste modellen niet bepaald slijtvast.
Dit is een beperking van alcantara, mijn Lancia had ook problemen hiermee vroeger..

Nu is aan mijn bestuurderszijde de alcantara bekleding van de lendensteun doorgesleten :x

Zijn er mensen die hiervoor een goedkoop adresje weten?
Liefst een beetje in de buurt van Groningen.
RRRRR

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 17-09-2013 09:24

Zou even bij Renault zelf informeren of de bekleding nog te bestellen is.

Mijn ervaring inmiddels is dat onderdelen waarvan je verwacht dat ze aardig in de papieren lopen redelijk betaalbaar blijken te zijn, terwijl onderdelen waarvan je het totaal niet verwacht weer behoorlijk aan de prijs zijn. Dus wie weet is de bekleding betaalbaar en een goed alternatief voor reparatie.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Sloperij

Bericht door bluesalomon » 18-09-2013 21:23

Op sloperij de Nollen in Heerhugowaard vond ik onlangs een gewone scenic sportway.
De voorstoelen stonden er nog in, en ik denk dat ie nog geen ton heeft gelopen, alles was weinig gesleten.
Je kon zien dat het een hele nette was geweest, tot hij op de sloop belandde omdat iemand in de l.a. deur was gereden.
Wij hebben er een gordel in nieuwstaat uit gehaald, en wat oranje raambediening schakelaars, en het plaatje met het schakelpatroon uit de pook.
De stoelen waren wel wat groezelig met modder maar volgens mij wel goed schoon te maken.
Misschien ligt hij er nog....
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 15-10-2013 19:26

Ik zoek nog even, hoorde dat het repareren van zo'n lendensteun ongeveer 35 euro moet kosten
RRRRR

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Bericht door bluesalomon » 15-10-2013 20:21

Toch is het een vreemd verhaal met die bekleding.
Onze is nog best heel knap en helemaal heel na 225000 km.
Een paar jaar geleden zag ik een geimporteerde met 175000km en complete slijtgaten in de bestuurdersstoel. Ik denk dat het meer aan een teruggedraaide teller lag.
Hoeveel kilometers zitten er op jouwe, en is het een import of ori nl auto?
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 16-10-2013 09:54

De mijne is origineel NL en heeft 167000KM gereden (NAP).

Het slijten heeft te maken met de manier/richting waarop het alcantara is gebruikt. Mijn Lancia had vroeger hetzelfde probleem en het wordt vooral veroorzaakt doordat mensen op de stoel schuiven in plaats van gewoon te gaan zitten (heb destijds e.e.a. uitgezocht maar blijkt echt een kwaal te zijn van het materiaal)

Vooral bij de RX4 is dit natuurlijk een issue voor mensen die wat kleiner zijn. Je schuift dan vaak toch met je gewicht over de lendensteun bij het uitstappen en instappen.
RRRRR

Plaats reactie

Terug naar “De Adresjes”