trekhaak

Deel hier de adresjes voor reparatie en onderhoud aan je RX4
Plaats reactie
Fred Koper
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-03-2010 15:07

trekhaak

Bericht door Fred Koper » 17-03-2010 16:18

Ik ben op zoek naar een(liefst) afneembare trekhaak. Weet iemand er één of een adresje :?: Ik heb afgelopen jaar onze benzine RX4 uit 2000 gekocht. Hoe rijd deze auto met caravan van 650kg :?:
groet,
Fred

Gast

Bericht door Gast » 18-03-2010 19:59

Hallo,

650kg vol of leeg? In principe gaat het prrrima. De twee liter is gewoon een sterke auto.
Die afneembare kogel is een lastige. Zelf ben ik op zoek gegaan en heb de zoektocht gestaakt. Brink zou er een moeten hebben want ik he uit die serie de vaste haak, echter op de flyer die er bij zat zie je een Brinkmatic.
Veel succes!

Jan
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2008 20:26

Bericht door Jan » 24-03-2010 21:55

ik moet er altijd om denken dat ik met mijn caravan niet te hard ga rijden. Is maar een kleintje (totaal gewicht rond 800 kg) maar daar lacht mijn auto gewoon om haha NO PROBLEM
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Caravan?

Bericht door bluesalomon » 22-09-2011 21:59

Mwah, onze caravan mag maximaal 1300 kg wegen.
En die trekt hij letterlijk fluitend.(de turbo dan)
Moet ik wel zeggen dat we een DCI hebben, die heeft 200Nm vanaf 1500 toeren, dat is al sterk bij lagere toerentallen.
Ik ben niet boven de 100 geweest, hij wilde wel harder maar ik wilde de hele familie niet blootstellen aan snelheidsexperimenten.
Vorig jaar hebben we hellingen genomen die slechts in z'n 1 te nemen waren, procentje of 10 denk ik.
Het plaatselijke volk keek al een beetje raar toen we die weg insloegen.
Alleen de eieren in de koelkast hebben die tocht niet overleefd.
Na de helling kwam namelijk een bos met een kuilenpad.
Dit jaar waren er geen eieren mee overigens, koelkastbeheer was het na één keer al zat.
Dus caravans trekken gaat erg goed, ook als het een beetje drassig wordt.
De wielen staan mooi breed en de rx4 is zelf niet al te licht, dus ontstaat een mooi stabiel geheel.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Gerrit Bosman
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 26-08-2010 13:50

Bericht door Gerrit Bosman » 23-09-2011 11:02

Mijn RX trekt zonder problemen onze 1300 kilogram wegende caravan met gemak. Ik heb wel eens vaste trekhaak. Ik ben onderstaande gegevens tegen gekomen op eensite die ik zo af en toe eens raadpleeg. Ik zou zeggen......."doe er je voordeel mee"

Trekhaak met vaste of afneembare kogel
Bij de aankoop van een trekhaak heb je de keuze uit een trekhaak met vaste kogel of met afneembare kogel. Een trekhaak met een afneembaar kogeldeel kan aan het zicht worden onttrokken door een afdekplaatje in de achterbumper. Een fraaie, maar wel een duurdere oplossing.
In het geval dat de trekhaak het zicht op de kentekenplaat ontneemt en verplaatsing van de kentekenplaat bezwaarlijk (of onmogelijk) is, ben je verplicht voor de afneembare kogel te kiezen. Bij het rijden zonder aanhanger heeft het losse kogeldeel een plaatsje in de auto nodig. Kies voor een veilig plaats zodat het kogeldeel niet door de auto vliegt bij een noodstop.
Noot: Is een trekhaak met een afschroefbare kogel gemonteerd, dan kun je geen stabilisator gebruiken. De kans bestaat dan dat de stabilisator de kogel losdraait.
(bron: Caravans.net)
Groet, Gerrit

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 17-09-2013 08:33

Topic verplaatst.
RRRRR

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 17-09-2013 11:51

Onze RX4, een 2.0 benzine. heeft onze caravan van ruim 1300 kg probleemloos getrokken. Alle 2000 kilometers in oa Frankrijk, dus ook de bergen enzo. Hebben nu een wat kleinere caravan van 1000 kg max. ook nu moet ik uitkijken dat je niet te hard ga rijden.
Afbeelding
De oude

Afbeelding
De nieuwe.

Conclusie: de ideale trekauto.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Plaats reactie

Terug naar “De Adresjes”