Technologie 4X4
Geplaatst: 24-06-2011 02:45
Kiezen voor de Scenic RX4 betekent keer op keer uw grenzen verleggen. De RX4 neemt u probleemloos mee door elk type terrein, omdat de RX4 zich gemakkelijk aanpast aan de ondergrond.
Dankzij zijn pure en intelligente 4x4-eigenschappen die volkomen automatisch ingrijpen via een visco-koppeling en een elektronisch antislipsysteem is het mogelijk om daar te gaan waar anderen niet komen. Modderige paden of sneeuw vormen daarom geen belemmering voor dit technologische wonder.
De permanente vierwielaandrijving wordt gewaarborgd door een visco-koppeling en een elektronisch antislipsysteem. De visco-koppeling zorgt ervoor dat het vermogen, al naar gelang van de grip, automatisch en direct over de voor- en achterwielen worden verdeeld. Het antislipsysteem werkt op de voorwielen en zorgt ervoor dat onder alle omstandigheden een verschil in aandrijving tussen de voorwielen wordt gecorrigeerd. Dit technisch meesterwerkje is ontwikkeld in samenwerking met Steyr Daimler Puch, de Oostenrijkse specialist op dit gebied. De aandrijving van de RX4 bestaat uit een speciale versnellingsbak, een driedelige aandrijfas met cardankoppelingen, een visco-koppeling, een achterdifferentieel en twee extra aandrijfassen. Door de combinatie van deze twee systemen is de Scenic RX4 in staat om u veilig door de moeilijkste situaties heen te loodsen.
Comfortabel in uw stoel gezeten, waarbij manoeuvreren een fluitje van een cent is, kunt u er zeker van zijn dat een wereld vol avontuur aan uw voeten ligt. (Bron: Brochure RX4)
De visco-koppeling zorgt afhankelijk van de grip voor een geleidelijke verdeling van het koppel over de voor- en achterwielen. Zijn geheim is de aanwezigheid van siliconen in het carter die onder invloed van de vrijkomende wrijvingswarmte hard wordt en in een fractie van een seconde daardoor twee series schijven meeneemt en daarmee de achtertrein aandrijft.
Automatische verdeling van de aandrijving voor en achter.
Juist onder de moeilijktste omstandigeheden schiet de praktische, slimme Scenic RX4 te hulp: Zodra de visco-koppeling enig gripverlies constateert, verdeelt hij automatisch het vermogen over de voor– en achterwielen.
Dankzij zijn pure en intelligente 4x4-eigenschappen die volkomen automatisch ingrijpen via een visco-koppeling en een elektronisch antislipsysteem is het mogelijk om daar te gaan waar anderen niet komen. Modderige paden of sneeuw vormen daarom geen belemmering voor dit technologische wonder.
De permanente vierwielaandrijving wordt gewaarborgd door een visco-koppeling en een elektronisch antislipsysteem. De visco-koppeling zorgt ervoor dat het vermogen, al naar gelang van de grip, automatisch en direct over de voor- en achterwielen worden verdeeld. Het antislipsysteem werkt op de voorwielen en zorgt ervoor dat onder alle omstandigheden een verschil in aandrijving tussen de voorwielen wordt gecorrigeerd. Dit technisch meesterwerkje is ontwikkeld in samenwerking met Steyr Daimler Puch, de Oostenrijkse specialist op dit gebied. De aandrijving van de RX4 bestaat uit een speciale versnellingsbak, een driedelige aandrijfas met cardankoppelingen, een visco-koppeling, een achterdifferentieel en twee extra aandrijfassen. Door de combinatie van deze twee systemen is de Scenic RX4 in staat om u veilig door de moeilijkste situaties heen te loodsen.
Comfortabel in uw stoel gezeten, waarbij manoeuvreren een fluitje van een cent is, kunt u er zeker van zijn dat een wereld vol avontuur aan uw voeten ligt. (Bron: Brochure RX4)
De visco-koppeling zorgt afhankelijk van de grip voor een geleidelijke verdeling van het koppel over de voor- en achterwielen. Zijn geheim is de aanwezigheid van siliconen in het carter die onder invloed van de vrijkomende wrijvingswarmte hard wordt en in een fractie van een seconde daardoor twee series schijven meeneemt en daarmee de achtertrein aandrijft.
Automatische verdeling van de aandrijving voor en achter.
Juist onder de moeilijktste omstandigeheden schiet de praktische, slimme Scenic RX4 te hulp: Zodra de visco-koppeling enig gripverlies constateert, verdeelt hij automatisch het vermogen over de voor– en achterwielen.