Concept

Sinds 1988 ontwerpt en maakt Renault concept-cars. (Renault Megane) Hier enkele modellen die verwantschap hebben met de RX4.
Plaats reactie
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Concept

Bericht door Dennis » 17-06-2011 19:29

Helaas geen concept car van de RX4 zelf kunnen vinden maar wel enkele conceptstudies die nauw verwand zijn aan de RX4. (M.u.v. de Pangea want dat is eigenlijk gewoon de concept Kangoo!) De gelikte bijschriften komen uit de pen van Renault zelf en heb ik maar zo gelaten. ;-)

1991 Scenic
Afbeelding
Voorloper van de nu zo vertrouwde compacte ruimte auto's. De Scenic nodigt in alle facetten uit tot reizen; Ruimte, functionaliteit,uiterlijk en slimme innovaties en veiligheidsvoorzieningen.

Nog steeds heel herkenbaar bij de RX4! :D

1993: Racoon
Afbeelding
Met de Racoon kun je letterlijk vooruit op elk terrein en zelfs op het water. Doel van deze concept car is dan ook de leefomgeving in al zijn facetten te kunnen verkennen. Ter ondersteuning daarvan is de Racoon voorzien van de meest geavanceerde computer- en communicatietechniek.

Scenic concept + Racoon concept = RX4? :?:


1997: Pangea
Afbeelding
Een mobiel wetenschappelijk laboratorium: De hybride concept car Pangea is volledig toegerust voor het uitvoeren van observaties en metingen. De Pangea beschikt over de modernste communicatietechnieken. Ala je goed kijkt zie je de contouren van de Kangoo...


Waarom hebben ze de Kangoo niet gewoon zo gemaakt? Zo vind ik hem wel grappig.8)

2000: Koleos
Afbeelding
De hybride concept car Koleos is een kruising tussen een luxe topklasser en een stoere off-the-road. Een auto die uitdaagt om op avontuur te gaan en die voldoende dynamiek in huis heeft om dat ook waar te maken. Door de variabele bodemspelling is hij snel als het moet en geschikt voor terrein-rijden als het nodig is.

Hmmm, als ik de conceptstudie zo zie en ik kijk naar buiten naar mijn blauwe RX4 dan toont de tekening toch wel veel gelijkenis! :wink: Toch jammer dat de RX4 nooit een nieuw jasje gekregen heeft zeker als je de conceptstudie van de Koleos zo ziet. Ook hier moet ik toegeven dat ik het ontwerp van de concept car mooier vind dan wat het uiteindelijk geworden is.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

TIS ME EEN RAADSEL!

Bericht door Dennis » 04-07-2011 01:30

Afbeelding

Je hebt de concept versie van de Kangoo gezien.

Je ziet hierboven de Rally uitvoering....


Hoe is het dan mogelijk dat ze de produktie Kangoo niet spannender hebben gemaakt? :shock:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “Renault-concept cars”