Pagina 1 van 1

Bijna RX4

Geplaatst: 13-06-2017 18:46
door Klusbroek
Hallo allemaal. Ik ben Ruud en woon in Voorschoten. Wij zijn voornemens een RX4 aan te schaffen. Vandaag hebben we er een bekeken. Een 2.0 16v uit 2001 met 130000 op de teller. Distributie is in 2016 bij 120000 vervangen.
Opzich een net ding van de eerste eigenaar.
De uitlaat rammelde wat bij lage toeren. Hij stuurde wat zwaar vond ik. De schijven en remklauwen behoorlijk verroest. De airco werd niet echt koud.
Vraagprijs is 3950 met een marge van 200.
Wij kijken nog even verder, maar het is wel een kanshebber.
Wie weet ror snel als eigenaar van een RX4.

Groeten Ruud.

Geplaatst: 14-06-2017 21:50
door jans01
Hallo,

km.stand en distributie is OK, maar de prijs zeker niet. Onlangs is een vergelijkbaar exemplaar met ook nog nieuwe banden en remmen particulier via Marktpplaats verkocht voor minder dan Euro 2.000,=
er is alleen nog vraag naar door klein aantal liefhebbers.
Remonderdelen zijn relatief goedkoop te verkrijgen op onderdelensites,
dus als jezelf handig bent kun je daar wel op besparen.

Plaats eens een zoekopdracht op Marktplaats, dan zie je wat er aangeboden wordt tegen welke prijzen.

Geplaatst: 15-06-2017 21:57
door Klusbroek
Jans01, Ik vond hem ook aan de prijs. Hij staat wel bij de Renault dealer waar hij in 2001 is gekocht, 1 eigenaar en altijd daar onderhouden.
Ik ben geen handelaar... Verre van zelfs.
Ik heb ook geen flauw idee wat voor marge er op auto´s zitten in die prijs. Iedere verkoper van een RX4 weet ook wel dat de markt voor dit type behoorlijk beperkt is.
Wat zou een goed bod zijn voor deze auto?

Geplaatst: 16-06-2017 20:36
door jans01
Hallo,

bij de Renaultdealer betaal je al snel 1.000 tot 1.500 Euro teveel, omdat ze ook hogere inruilprijzen geven.
Dealer onderhouden zegt mij ook niets meer. Lokale BOVAG dealers zijn vaak stukken goedkoper en flexibeler bij reparaties en onderhoud.
Als de door jou genoemde minpunten aangepakt worden, zou ik er
maximaal € 2.750,= voor willen betalen.
Zwaar sturen zou kunnen betekenen dat er te weing olie in de stuurbekrachtiging zit of een lekkage. Heb ik afgelopen jaar ook gehad.
Ligt natuurlijk ook aan de banden die erom liggen en de conditie ervan. Bij deze auto mogen er geen grote verschillen zitten in de profieldiepte van de banden en altijd per 4 vervangen anders loop je kans op problemen met het differentieel a/d achterzijde. Verder een nieuwe APK zodat spelingen op fusees, stuurkogels en gescheurde rubbers ook (bijna) uitgesloten zijn.
Een onafhankelijke, ANWB, keuring is natuurlijk het allerbeste.

Succes met je zoektocht.