Ook even voorstellen

Stel je voor, denk hierbij aan wie je bent, wat je doet, en een foto van jezelf en je RX4.
sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Ook even voorstellen

Bericht door sirmartin » 27-03-2014 22:33

Gegroet,

Ik ben vandaag voor een leuke 2.0i-16v RX4 Salomon wezen kijken. Achteraf hier lezend dat ze erg zeldzaam zijn en het ook wel eens een Privilege of Sports way kan zijn.
Morgen ga ik voor een proefrit en als alles goed gaat dan schaf ik de auto aan. Het is geen nieuw exemplaar maar wel netjes in de lak en ziet er algeheel netjes uit ook aan de onderkant.
Ik wilde niet een alledaagse auto, en wilde een bijna 4 wiel aangedreven auto. Nu ben ik geen onbekende met "echte" 4x4's ik rij ondertussen 12 jaar Land Rovers voornamelijk verbouwde militaire voertuigen zoals de lightweight of de 109 en een 90 TD5 ook wat ervaring mee. Die gingen ook regelmatig de modder of het water in. TZT stap ik weer terug op Land Rover maar ondertussen wil ik wat lol beleven aan de Renault. Ik heb deze auto al vanaf het moment dat ze uitkwamen erg leuk gevonden en je ziet ze niet vaak rijden.
Dus ik ben benieuwd hoe de auto zich houdt ik ben wel wat huiverig voor alle electronica meuk die er in geplakt zit. Mijn oude Land Rovers rijden gewoon zonder electronica. Maar ja dat zijn ook tractoren en mecano, als het moet halen we hem helemaal uit mekaar. Motorwissel is leuk om te doen.

Het bekende kwaaltje van opgebolde raamrubbers bij de RX4 heeft ook het exemplaar dat ik wil kopen. Nu vraag ik me af of ik deze zelf makkelijk kan vervangen. De verkopers zegt dat het de alu strip is onder het rubber dat oxideert, zo lijkt het ook. Maar vertrouw nooit een auto verkoper ... haha
Dus nu vraag ik me af of het alleen de strip is en zijn deze strips met rubber makkelijk te vervangen. Volgens de verkoper wip je ze er zo uit. hij wil ze ook wel vervangen voor 30 euro per stuk, dus 120 euro voor 4 deuren. Ik denk dat ik het zelf ook wel kan.

Een RX4 is voor mij nu even iets praktischer dan een Land Rover defender of 110, en is een fun auto.
Wat mij ook nog opviel is de vreemde stand van het stuur in de hoogste stand staat het wel erg horizontaal, bij mij moet het zo hoog mogelijk.

Groeten,
Martin
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Re: Ook even voorstellen

Bericht door sirmartin » 27-03-2014 22:34

Nu wilde ik een link plaatsen van wat ik aan modder gewend ben ... helaas dat mag ik pas na de 3de posting ... dus dit is de 2de :wink:
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Re: Ook even voorstellen

Bericht door sirmartin » 27-03-2014 22:35

Dusss....

Groeten,
www.sirmartin.nl

om een idee te krijgen van wat ik aan modder gewend ben:
http://www.sirmartin.nl/Martin_Spuij_Ph ... .html#grid

Dus de RX4 gaat er een keer aan geloven, neem wel een laro mee om me los te lieren :shock:
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Aart Mastebroek
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 26-08-2013 16:34

Modder

Bericht door Aart Mastebroek » 28-03-2014 08:43

Good meurning Sir Martin,

Dat is heel wat modder inderdaad...
Mocht je gaan voor de RX4: ik rij nu m'n tweede en ik ben er echt blij mee.
Ik heb 'm niet veel nodig, eens per week of zo, maar het is aanraken en starten. Ik rij vrij lange stukken met een gemiddelde van 8,5l/100 km (benzine).
Daar ben ik best tevreden over.
Het uiterlijk van de RX4 vind ik niet te overtreffen: fijnzinnig maar toch robuust.
Natuurlijk wel wat dingetjes, maar goed, de auto is dan ook elf jaar oud...
Groet,
Aart

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Re: Modder

Bericht door sirmartin » 28-03-2014 10:20

Goede Morge Aart,

Bedankt voor je info, ik heb de auto ook niet veel nodig, het is voor vakanties en privé. Ik zit nog te denken om een garage te kopen zodat deze droog kan staan, uit weer en wind.
Ik wilde eerst een klein zuinig autootje aanschaffen maar dat is zo saai. Deze auto blinkt wel uit in bijzonderheid. Ik heb het gevoel dat ik de auto al gekocht heb. Nou ja eerst vandaag maar eens een proefrit.

Werkplaats handboeken heb ik inmiddels ook al gevonden. Wat mij afschrikt in een moderne auto is de elektronica, die heb ik er liever niet in ... en ik ben zelf elektronicus en werk met hoogwaardige medische apparatuur. ik weet wat er allemaal defect kan raken ;-)

De achterdeur met het opklap raam vind ik erg gaaf, en natuurlijk het wiel achterop. Bij mijn landrovers had ik een wiel op de motorkap en een achterop.

Ik ga nu nog eens verder googlen op het probleem van de raamrubbers waar de alu strip van oxideerd.

Groeten,
Martin
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 29-03-2014 00:06

Welkom op het forum!

Denk dat je veel plezier aan deze 'eigenwijze Fransoos' gaat beleven. Het hele rulle zand of modder is door het ontbreken van de lage gearing niet zo geschikt maar off-road kun je er best mee uit de voeten. Daarnaast is het voor alledaags gebruik gewoon een heerlijke auto. Als het een Salomon is dan ziet je dit op de deuren, achterdeur en op cockpit; staat dan het Salomon logo op. (Zie m'n avatar.)

Wel een tip bij de aanschaf kijk even of de banden gelijkmatig zijn afgesleten want dan heb je een indicatie over de werking van de visco-koppeling. Zoek maar even op het forum hoe je de werking hiervan eenvoudig kunt testen.

Verder zou ik de garage de 'likkers' laten vervangen voor die 120 euro want bij Renault zelf kun je alleen een complete set kopen (Samen met alle andere deurrubbers.) en daar betaal 300 euro per kant voor. Alternatief kan ook de sloop zijn want de normale Scenic heeft dezelfde 'likkers'. Succes met de aankoop!

PS: Geef zelf gas op OK, werk je bij de TD in het ziekenhuis? (Zag een gedemonteerde perfusiepomp bij je foto's)
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 29-03-2014 13:42

Hallo Dennis,

Bedankt voor de welkom. Inmiddels heb ik proef gereden met de RX4 en ben zeer onder de indruk. Ik vindt veel testen online onrecht doen aan de auto. Men verwacht denk ik een gewone straat auto met sportief karakter.

Ik vindt de RX4 sportief genoeg en zat power hebben om bij het stoplicht weg te sprinten. Maar ja mijn vergelijk zijn Land Rovers van 15 tot 35 jaar oud met een diesel motor en soms bladveren.

Aanbetaling is gedaan en ik haal de auto 1 april op ... geen geintje ..haha
Tja die Fransozen kunnen wel af en toe eigenwijze auto's bouwen. Ik vindt het een mooi land maar er wonen wel te veel van die Fransozen .. ;)

Net zoals je zegt ik denk dat de auto offroad best veel kan, het ligt vaak aan de bestuurder die de offroad ervaring niet heeft dat een auto vast komt te zitten. Zeker een heerlijke auto. Ik rij liever in zo iets bijzonders dan in een standaard koekblikje wat wel goedkoper rijdt.

Als ik het kenteken van de auto intyp voor ene verzekering komt er steeds in de info naar voren dat het een Salomon versie is. Meer op her dashboard, de zijkant en de achterkant vind ik dat niet terug. Dus dat is iets vreemds dat ik nog moet uitzoeken.

Hier is ie te koop http://voorraad.artautos.nl/renault/sce ... 1-98b8ec76 (denk dat ie nog enkele dagen op de site staat dan werkt de link niet meer).

Van de banden wist ik i.v.m. de visco koppeling ik kan niks onregelmatigs er aan zien. De auto ziet er voor de leeftijd erg netjes uit, motor is mooi schoon olie vrij. Dus ik hoop er jaren plezier van te hebben. Ik zal me tzt ook eens gaan verdiepen in de visco.

De likkers heb ik niet laten vervangen, ik ga wel opzoek naar betere van een sloopauto. Nu ik weet dat het niet de deur is vindt ik het niet zo erg dat ze wat bobbels hebben. Ik zal ze eens loshalen en kijken of er wat aan te doen is.

Ah jij bent een "gas-man" haha ... ik heb bijna 17 jaar in een ziekenhuis gewerkt, ziekenhuis Walcheren in Vlissingen dat al jaren met Goes is gefuseerd (vijandige overname) en sinds de fusie het Admiraal de Ruyter Ziekenhuis heet. Sinds de fusie worden er alleen managers naar binnen gesleept die met vette bonussen en doorbetalingen er weer uitgegooid worden. Sindsdien is de sfeer slecht. Ik ben een MID-er (medisch electronicus) deed de kliniek, ICU, kinderafdeling (ook medische onderzoeken voor de kinderartsen, 24 uurs pH-metrie), lab (hematologie, bloedstolling, kruisen en eigenlijk de chemie) en een hoop poli's Maar sinds onze IC/CCU naar de andere lokatie 30 km verder is verhuisd ben ik de OK gaan doen. Die had ik eindelijk een beetje op de rails helaas is onze goede apparatuur status een het afbrokkelen en wordt er niks vervangen, pas als het in mekaar stort en de patient er de dupe van gaat worden en dan moet het zo goedkoop mogelijk vervangen worden ..heel droevig. Dus toen men tijdens een bijeenkomst ons vertelde als het je niet aanstaat dan kan je beter vertrekken heb ik dat ter harte genomen en heb ik mijn ontslag ingediend. Had nooit gedacht weg te gaan omdat ik dit werk zo leuk en veelzijdig vind het was de baan van mijn leven. Is ze toch gelukt om na vele andere collega's mij ook weg te jagen.
Ik ben met 2 andere collega's opgestapt wij zijn ook versneller technicus en werken nu voor het ZRTI (zeeuws radiotherapeutisch Instituut) en sinds kort omdat we nu ook een vestiging in Roosendaal hebben heet het Zuidwest Radiotherapeutisch Instituut. Een leuke club mensen, veel jong, gedreven en de patient staat weer centraal. Eerst viel ik na het werk uitgeput op de band deed niks meer groeide dicht en nu ga ik weer met veel plezier soms veel te vroeg naar mijn werk. Tja het kan verkeren. Gelukkig zelfde CAO dus de overstap was makkelijk. Pfff heel verhaal.
Vroeger op de ICU werkte met Drager wilde over stappen naar Hamilton maar dat mocht niet van het managent, ook al bespaarde dat veel geld. En op de OK hebben we Zeus'en met Drager monitoring en Primussen met Philips monitoring. Maar dat is sinds 1 januari verleden tijd voor mij. Ik mis het wel maar heb nu heel leuk ander werk waar ik dieper in kan duiken. Ziekenhuis was breed en minder diep.

Groeten,
Martin
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 29-03-2014 22:40

Hoi Martin,

Het ziekenhuiswereldje is een vreemd wereldje... Weet er alles van! Heb de afgelopen jaren in verschillende ziekenhuizen gedetacheerd op OK gewerkt en zag overal hetzelfde gebeuren. De gezondheidszorg wordt met zorg kapot gemanaged zal ik maar zeggen. :roll: De Zeus en de Primus zijn mij zeer bekend en ik vind het prima werkpaardjes!

Heb de advertentie gezien en het is een hele nette RX4, mooie kilometerstand ook! Het is geen Salomon of Sports Way, want die hebben geen INCA velgen en een ander interieur. De aanduiding Salomon of Sports Way wordt te pas en te onpas gebruikt en dat geeft soms verwarring. Beste kun je op het forum bij de verschillende types RX4 kijken. (Uitrusting verschilt.) Het is in ieder geval geen Pack uitvoering, denk eerder aan een Privilege. Maakt verder niet heel veel uit want nogmaals ik vind dat je een fraai exemplaar gevonden hebt! Wens je nu alvast vele zorgeloze kilometers met een hoog 'feel good' gehalte toe, maar dat gaat vast goed komen.

Ben dan ook benieuwd naar de foto's medio april! :wink:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 29-03-2014 23:50

Hoi Dennis,

Het ziekenhuis is zeker een raar wereldje geworden. Ik hoor van collega's de zelfde verhalen, net als jij zegt. Droevig. De zeus is wel een Rolls Royce onder de anesthesie machines die bij ons niet volledig benut wordt we verspillen nog te veel gas vindt ik zelf.
Heb na de zomer nog technische trainingen op de Primus en Zeus gehad, die kan ik ook vergeten. Ach van de zomer mag ik weer naar Vegas voor 2 weken trainen. Jammer dat de auto niet mee kan.

Ik had ook al een vermoedde dat het geen Salomon was de stickers aan de buitenkant zouden verwijderd kunnen zijn. Maar van binnen vond ik er ook niks van terug. Ik ga de verkoper nog even mee confronteren.
Niet dat het wat veranderd aan de koop, de auto wil ik zeker dubbel en dwars hebben. Aanbetaling is gedaan.

Ik heb op Ebay al een leuk model 1:43 gevonden in dezelfde kleur. Nu nog een originele reclame folder. En me verder in de auto verdiepen.
Sinds donderdag dat ik besloten had de auto te kopen ben ik alleen maar informatie aan het verzamelen en me aan het inlezen. Lang leve het internet.

Ik denk ook dat ik een fraai exemplaar heb gevonden en hoop er zeker jaren plezier van te hebben. Weer eens wat anders dan een Spartaanse Land Rover. Alhoewel Land Rover ook mijn hart heeft gestolen. We hebben een erg leuk forum en sinds 2002 organiseren we jaarlijks een meeting met offroad rijden, kampeer weekenden in de Ardennen, een onderdelen markt met kampeer weekend, het is een erg leuke groep mensen de echte laro rijders begroeten elkaar ook altijd en als je met panne langs de kant van de weg staat en er komt en echte land rover voorbij zal die zeker stoppen om hulp te bieden. Weekers heeft die hobby verziekt, ik ging als echte oldtimer rijder van 0 euro naar 2000 euro wegenbelasting per jaar. 1 euro per km die ik rij.

Ach een RX4 is niet te vergelijken wat een luxe en toch ook goed offroad.
Ik al nog een paar foto's van de proefrit er bij plakken.

Bedankt weer voor de info.

Groeten,
Martin

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

patrick
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 58
Lid geworden op: 18-08-2013 16:34

Bericht door patrick » 30-03-2014 10:43

Mooie rx4, ziet er keurig uit.
Volgens mij is het een expression uitvoering.
Veel plezier en probleemloze kilometers gewenst.

Plaats reactie

Terug naar “Wie is wie”