Ook even voorstellen
Geplaatst: 27-03-2014 22:33
Gegroet,
Ik ben vandaag voor een leuke 2.0i-16v RX4 Salomon wezen kijken. Achteraf hier lezend dat ze erg zeldzaam zijn en het ook wel eens een Privilege of Sports way kan zijn.
Morgen ga ik voor een proefrit en als alles goed gaat dan schaf ik de auto aan. Het is geen nieuw exemplaar maar wel netjes in de lak en ziet er algeheel netjes uit ook aan de onderkant.
Ik wilde niet een alledaagse auto, en wilde een bijna 4 wiel aangedreven auto. Nu ben ik geen onbekende met "echte" 4x4's ik rij ondertussen 12 jaar Land Rovers voornamelijk verbouwde militaire voertuigen zoals de lightweight of de 109 en een 90 TD5 ook wat ervaring mee. Die gingen ook regelmatig de modder of het water in. TZT stap ik weer terug op Land Rover maar ondertussen wil ik wat lol beleven aan de Renault. Ik heb deze auto al vanaf het moment dat ze uitkwamen erg leuk gevonden en je ziet ze niet vaak rijden.
Dus ik ben benieuwd hoe de auto zich houdt ik ben wel wat huiverig voor alle electronica meuk die er in geplakt zit. Mijn oude Land Rovers rijden gewoon zonder electronica. Maar ja dat zijn ook tractoren en mecano, als het moet halen we hem helemaal uit mekaar. Motorwissel is leuk om te doen.
Het bekende kwaaltje van opgebolde raamrubbers bij de RX4 heeft ook het exemplaar dat ik wil kopen. Nu vraag ik me af of ik deze zelf makkelijk kan vervangen. De verkopers zegt dat het de alu strip is onder het rubber dat oxideert, zo lijkt het ook. Maar vertrouw nooit een auto verkoper ... haha
Dus nu vraag ik me af of het alleen de strip is en zijn deze strips met rubber makkelijk te vervangen. Volgens de verkoper wip je ze er zo uit. hij wil ze ook wel vervangen voor 30 euro per stuk, dus 120 euro voor 4 deuren. Ik denk dat ik het zelf ook wel kan.
Een RX4 is voor mij nu even iets praktischer dan een Land Rover defender of 110, en is een fun auto.
Wat mij ook nog opviel is de vreemde stand van het stuur in de hoogste stand staat het wel erg horizontaal, bij mij moet het zo hoog mogelijk.
Groeten,
Martin
Ik ben vandaag voor een leuke 2.0i-16v RX4 Salomon wezen kijken. Achteraf hier lezend dat ze erg zeldzaam zijn en het ook wel eens een Privilege of Sports way kan zijn.
Morgen ga ik voor een proefrit en als alles goed gaat dan schaf ik de auto aan. Het is geen nieuw exemplaar maar wel netjes in de lak en ziet er algeheel netjes uit ook aan de onderkant.
Ik wilde niet een alledaagse auto, en wilde een bijna 4 wiel aangedreven auto. Nu ben ik geen onbekende met "echte" 4x4's ik rij ondertussen 12 jaar Land Rovers voornamelijk verbouwde militaire voertuigen zoals de lightweight of de 109 en een 90 TD5 ook wat ervaring mee. Die gingen ook regelmatig de modder of het water in. TZT stap ik weer terug op Land Rover maar ondertussen wil ik wat lol beleven aan de Renault. Ik heb deze auto al vanaf het moment dat ze uitkwamen erg leuk gevonden en je ziet ze niet vaak rijden.
Dus ik ben benieuwd hoe de auto zich houdt ik ben wel wat huiverig voor alle electronica meuk die er in geplakt zit. Mijn oude Land Rovers rijden gewoon zonder electronica. Maar ja dat zijn ook tractoren en mecano, als het moet halen we hem helemaal uit mekaar. Motorwissel is leuk om te doen.
Het bekende kwaaltje van opgebolde raamrubbers bij de RX4 heeft ook het exemplaar dat ik wil kopen. Nu vraag ik me af of ik deze zelf makkelijk kan vervangen. De verkopers zegt dat het de alu strip is onder het rubber dat oxideert, zo lijkt het ook. Maar vertrouw nooit een auto verkoper ... haha
Dus nu vraag ik me af of het alleen de strip is en zijn deze strips met rubber makkelijk te vervangen. Volgens de verkoper wip je ze er zo uit. hij wil ze ook wel vervangen voor 30 euro per stuk, dus 120 euro voor 4 deuren. Ik denk dat ik het zelf ook wel kan.
Een RX4 is voor mij nu even iets praktischer dan een Land Rover defender of 110, en is een fun auto.
Wat mij ook nog opviel is de vreemde stand van het stuur in de hoogste stand staat het wel erg horizontaal, bij mij moet het zo hoog mogelijk.
Groeten,
Martin