Toekomstige RX4 eigenaar?

Stel je voor, denk hierbij aan wie je bent, wat je doet, en een foto van jezelf en je RX4.
Plaats reactie
Canis Lupus
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-07-2013 21:20

Toekomstige RX4 eigenaar?

Bericht door Canis Lupus » 23-07-2013 21:36

Hoi,

Ik ben Rohald en ben op zoek naar een gezinsauto. Ik heb nu een Megane Coupe uit 2001, maar deze is uiteraard totaal niet geschikt als gezinsauto. Dus ben ik me alvast aan het voorbereiden voor een eventuele opvolger.

En de RX4 kwam al snel op mijn lijstje.

Op internet kwam ik dan ook al een RX4 Sport Way tegen. Kan hem helaas nog niet posten.

Er zitten een aantal aardige extra's bij (dakkoffer in dezelfde kleur en een originele koelbox). Echter zal hij nog geen nieuwe distributiesnaar hebben (108.000km). Dus dat zal nog wel een kostenplaatje worden binnen een jaar. Wel is het de eerste eigenaar. Lijkt mij wel positief dat hij hem al 11 jaar in bezit heeft.

Tevens ben ik wel benieuwd of de beschermkap van het reservewiel eraf gelaten kan worden? Ik vind dat toch wel een stuk mooier staan. Al heb ik het idee dat het dan een hele nieuwe deur gaat worden :(

Ik heb al een beetje rondgesnuffeld op het forum en heb nu een IDE motor in mijn Megane liggen. Dus de meeste problemen zullen wel bekend terrein zijn voor mij. Maar zijn er nog dingen waar ik extra op zou moeten letten?

Bedank alvast voor jullie reacties. Ze zullen ten zeerste gewaardeerd worden :D

Gr.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Welkom!

Bericht door Dennis » 25-07-2013 14:29

Hallo Rohald,

Allereerst welkom op het forum! Je hebt een mooie RX4 op internet gezien en een luxe / sportieve uitvoering. Nette kilometerstand hoor! Voordeel van kopen van de eerste eigenaar is, is dat je de geschiedeins van de auto kunt nagaan en een inschatting van de eventuele te verwachten kosten gaan worden.

Het vervangen van een een distributieriem wordt alleen kostbaar als je er 'te lang' mee wacht. Mocht je de RX4 serieus willen kopen zou ik dat middels een beurtje in de garage laten doen wellicht kun je de kosten via de verkoopprijs nog samen delen ook.

De wheelcover is eenvoudig van de achterdeur te halen, maar waarschijnlijk zie je precies waar de wheelcover gezeten heeft doordat het rubber van de wheelcover de lak van de achterdeur heeft beschadigd. Maar misschien valt het mee. Verder zit onder de wheelcover orgineel een stalenvelg (Corvus) of zalje opzoek moeten naar een andere velg of een as/ afdekplaatje. Bij Renault kun je een en ander nog vrij eenvoudig bestellen hoor.

Verder vind ik het persoonlijk heerlijke auto's die ook nog eens erg praktisch zijn. Wel wil ik je aanraden om even te zoeken op het forum naar 'viscokoppeling testen' want daar staat beschreven waar specifiek bij een viscokoppeling naar kijken moet. Slijtage banden bijvoorbeeld.

Succes bij de aanschaf en wellicht zien we binnenkort de foto's van je nieuwe aanwinst verschijnen!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Tandriem

Bericht door bluesalomon » 19-09-2013 19:53

Je hebt het in je bericht over de tandriem, maar die mag 120.000 km of 5 jaar mee. Dus als het goed is is de tweede er op gegaan toen hij 10 jaar oud was. Het onderhoudsboekje kan wellicht uitkomst brengen.
Vaak schrijft de monteur het ergens onder de motorkap, of plakt een sticker.

Een sport way heeft toch zowieso geen wheelcover?
Zit er wel een half alcantara/donkergrijze stof interieur met oranje knoppen in?

De motor in de benzine RX4 is een F4R, kan je alvast googlen op specifieke problemen. Alleen de penbobines lijken voor problemen te zorgen, en die zijn zo vervangen als het zover komt.

Aandachtspunten, vooral de aandrijfassen denk ik, en alles waar je bij een normale auto ook op moet letten. Vooral de cardanas is een duur en niet te repareren deel. Voorste assen zijn ruim verkrijgbaar. Achterste assen heb ik nog niet nieuw aangeboden zien worden.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 19-09-2013 21:16

Allereerst een geweldige keus, zo'n sportway. Ik heb m in bleu de glace en inderdaad zonder wheelcover. Het ideale van een rx4 is,vind ik, van binnen de ideale gezinsauto en van buiten de stoere terreinwagen. Ook leuk om niet te ruig terrein te verkennen. Maar vooral voor t trekken van een caravan of zware aanhanger de ideale auto.
Afbeelding

Afbeelding

zo ziet mijn sportway er uit
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Canis Lupus
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-07-2013 21:20

Bericht door Canis Lupus » 22-09-2013 01:12

In de advertentie wordt ook gesproken over 6-2008 als datum van het vervangen van de distributieriem (had er overheen gelezen).

Canis Lupus
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-07-2013 21:20

Bericht door Canis Lupus » 22-09-2013 01:22


Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 22-09-2013 12:06

Nette RX4 voor een schappelijke prijs en een keurige kilometerstand. Vind het persoonlijk wel bijzonder dat ze direct onder de redelijke verkoopprijs zelf direct al aangeven dat er te onderhandelen valt. :?

Een distributieriem laten vervangen zijn de kosten niet en het wordt alleen een dure grap als je dit te lang uitstelt! ;-)

Verder zou ik wel even goed op slijtage van het bandenprofiel kijken want dit zegt iets over de werking van de visco-koppeling. Zie topic eenvoudig visco-koppeling controleren. Maar ziet er echt keurig uit hoor op de foto's! :D
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 22-09-2013 13:02

En ik maar denken dat onze kleur een bijzonderheid was. Het is naar mijn mening de mooiste kleur die er is voor een RX4.

Mooie bak, dan hebben we nu bijna een drieling op het forum.

Ik zeg doen !!

LIFE IS GOOD WHILE DRIVING A [size=18]RX4[/size]
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Schitterend exemplaar.

Bericht door bluesalomon » 22-09-2013 21:25

Voor deze prijs, en zo mooi, meteen doen.
Betaal je bij de autoboer met gemak nog 7950 voor met deze kilometerstand.
Zelfs als je er nog 1000 euries aan zou moeten besteden om 'm goed te krijgen, wat niet nodig is denk ik, dan nog is het een goede deal.
Je krijgt echt heel veel auto voor je geld.
Vandaag mocht ik weer fijn van Langedijk naar Assen en retour met de onze, en het was weer een schitterende rit. Zelfs na drie en een half jaar verveelt hij nog niet. En dit is auto nummer 20 ongeveer....de rest heb ik tussen 2 maanden en 2 jaar gehad.
Het is een van de de mooiste kleuren die je kan kopen, met het mooiste interieur.
Geregelde airco, wat wil je nog meer.
Alleen lijken er wel lagere banden te zijn gemonteerd dan standaard, maar dat is alleen voor het zicht wat minder. De maat kan ik zo niet zien, maar het lijkt wel zo.
Zorg dat een ander je niet te snel af is.........

:wink:
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Re: Tandriem

Bericht door gadgeteer » 16-10-2013 10:07

bluesalomon schreef:Je hebt het in je bericht over de tandriem, maar die mag 120.000 km of 5 jaar mee. Dus als het goed is is de tweede er op gegaan toen hij 10 jaar oud was. Het onderhoudsboekje kan wellicht uitkomst brengen.
Vaak schrijft de monteur het ergens onder de motorkap, of plakt een sticker.

Een sport way heeft toch zowieso geen wheelcover?
Zit er wel een half alcantara/donkergrijze stof interieur met oranje knoppen in?

De motor in de benzine RX4 is een F4R, kan je alvast googlen op specifieke problemen. Alleen de penbobines lijken voor problemen te zorgen, en die zijn zo vervangen als het zover komt.

Aandachtspunten, vooral de aandrijfassen denk ik, en alles waar je bij een normale auto ook op moet letten. Vooral de cardanas is een duur en niet te repareren deel. Voorste assen zijn ruim verkrijgbaar. Achterste assen heb ik nog niet nieuw aangeboden zien worden.

Naast de hier genoemde penbobines, ook de krukassensor. Deze kost niet veel en voor een paar euro zetten ze hem er voor je in (is misschien 15 minuten werk). Je merkt dat deze versleten is wanneer de auto af en toe niet of slecht start. Na een paar minuten start de auto dan wel weer gewoon.

Proefrij tip: Rij ergens 80 (gewoon in zijn 5), laat het gas los en trap direct weer in. Wanneer je de auto een "schok" geeft moet je toch de aandrijflijn even laten nakijken op slijtage van de thermokoppeling/hardyschijf (zo werd mij in ieder geval destijds geadviseerd :) )
RRRRR

Plaats reactie

Terug naar “Wie is wie”