eerste rx4

Stel je voor, denk hierbij aan wie je bent, wat je doet, en een foto van jezelf en je RX4.
Plaats reactie
mauricegemert
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-12-2011 19:21

eerste rx4

Bericht door mauricegemert » 14-12-2011 20:39

Ik zal me even voorstellen,

Ben maurice ermers.
Heb sinds 25-11 -2011 samen met mijn vrouwtje een rx4 uit 2000 gekocht.
Heb er alleen heel snel problemen mee, tijdens verkoop werd verteld dat al het 4x4 gebeuren vervangen of gereviseerd was.
Alleen stonden we afgelopen zaterdag met stukken langs de weg diff vastgelopen.
Nu even kijken wat er te regelen is hoop wel dat ik hem gerepareerd krijg want vindt het toch wel een leuke auto

groetjes maurice

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Welkom!

Bericht door Dennis » 14-12-2011 22:44

Hallo Maurice,

Allereerst hartelijk welkom op het RX4-forum, wens je vanaf de kant vele prettige uurtjes op het forum toe.

Vervelend te lezen dat jullie zo'n pech met je RX4 hebben. Beetje vreemd verhaal dat dit gebeurd nadat het 'hele 4x4 gebeuren' vervangen is. Wellicht heb je nog garantie bij de garage of heb je hem particulier gekocht? In ieder geval zou ik eens contact met de verkoper opnemen en zien wat daar uitkomt.

Sterkte in ieder geval en ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Hopelijk wordt je RX4 spoedig gerepareerd zodat jullie eindelijk van de RX4 kunnen genieten want het blijven heerlijke auto's om mee te rijden!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

mauricegemert
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-12-2011 19:21

Bericht door mauricegemert » 15-12-2011 22:35

Goedeavond dennis,

Ik heb hem bij een autobedrijf gekocht, alleen zonder garantie.
Tijdens het verkoopverhaaltje werd verteld dat het volledige 4x4 vervangen of gereviseerd was.
Echter toen we agelopen maandag verhaal gingen halen, vertelde hij dat hij gebeld had naar de garage die het gerepareerd had en nu bleek dat alleen de as vervangen was.
Maarja dat is zijn verhaal tegen het mijne.
Maar omdat ik op het internet aan het rondneuzen was kwam ik een brief tegen van het michelin verkoop team met hierin de mededeling dat je een permanente 4x4 van 4 gelijke banden moet voorzien en niet voor het zelfde merk en achter 2 van een ander merk.(wel dezelfde maat 215,65 r16)
Ben aan het meten gegaan bij m'n rx4 en kom tot de conclusie dat de gooyear's voor een omtrek hebben van 2,14 meter en de michelin's achter een omtrek van 2,20 meter.
Heb jij enig ervaring hiermee.
Meschien kan ik daar wat mee ,want de banden zijn er nieuw opgezet.
Weet niet of dit bekent is bij de rx4 rijders maar denk het wel.

Nu maar afwachten of we iets vergoed krijgen maar laat hem zeker maken, denk dat ik het diff laat reviseren is meschien wel wat duurder maar bij een tweedehands weet je maar nooit.
Zie je nu wel weer.
Weet jij toevallig een adresje om dit te laten doen.

Ik hoor het wel.

Groetjes maurice/

P.s. staat er nog een meeting op het programma ,lijt me wel wat om een keer te komen kijken.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 16-12-2011 00:44

Hallo Maurice,

Het is inderdaad niet aan te raden om verschillende banden op een RX4 te monteren, omdat dit schadelijk is voor de visco-koppeling. Geldt trouwens voor alle auto's met 4x4 aangedreven door een visco-koppeling. Verschillende merken, types of zelfs ongelijke slijtage/profieldiepte van de banden zelf zorgen voor extra slijtage / schade aan de 'Hardy-schijf' en uiteindelijk dus ook de as zelf. Of dit ook direct voor schade aan het diff. zorgt durf ik je niet te zeggen, maar het lijkt me niet bevoordelijk. Hopelijk kun je hier iets mee bij de garage.

NB: De werking van een visco-koppeling staat op het forum beschreven om je een idee te geven over de werking hiervan.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 16-12-2011 00:47

Zoek eens naar 4x4 Scheveningen op internet, ze hebben veel ervaring met reparaties aan 4x4 auto's.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “Wie is wie”