Mijn schoonouders

Stel je voor, denk hierbij aan wie je bent, wat je doet, en een foto van jezelf en je RX4.
Plaats reactie
Jos
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2009 21:52

Mijn schoonouders

Bericht door Jos » 08-07-2009 19:23

Een paar weken geleden al aangekondigd: mijn schoonouders hebben een RX4 gekocht (dmv sloopregeling etc).

Vanmiddag de auto af mogen halen. Airco nagekeken, een beurt incl distr.riem. Auto ziet er werkelijk als nieuw uit.
Eind 2006 is er dus een nieuwe motor ingekomen. Verder alles wat er maar een beetje mee te maken had. Oliepomp, dynamo etc etc. Buiten de motor van 1700 euro, nog 1400 aan onderdelen en 1200 aan arbeid. Alles ex-BTW. Begin dit jaar de cardanas vervangen, motorsteunen, remblokken/schijven voorzijde, stuurkogels, spoorstangen en uitlijnen. Ook weer effe 1950 ex. De vorige eigenaar heeft in 2006 de LPG installatie in laten bouwen. Al met al heeft hij er een behoorlijk aantal euro's aan uitgegeven. Hopelijk is de auto nu voorlopig klachtenvrij.

In ieder geval zijn ze er erg blij mee. Parkeren moet mijn schoonmoder nog effe leren. Ik had heel veel ruimte (meters) vrijgelaten maar zoals op de foto te zien is staat deze erg dicht naast de andere.

We (ik en de rest van het gezin) hebben net ook maar eens een eindje gereden.

Afbeelding
Super mooie bekleding (Privilége). Vrouwlief achter het stuur, haar beurt nu. Ik had al eens proefgereden en sowieso al eens eerder in een RX4 gezeten (Alexandra's), dus ken dit type al een klein beetje

Afbeelding

Jos

Robert-J.
Ere Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 27-10-2008 20:26

Bericht door Robert-J. » 08-07-2009 20:46

2 vraagjes! Waarom zit er een nieuwe motor in en waarom zijn bijna alle andere autoonderdelen vervangen?

Als koper zou ik daar een heel groot vraagteken bij zetten!!
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1

Jos
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2009 21:52

Bericht door Jos » 09-07-2009 10:16

Nee, vraagtekens moet je zetten wanneer er schade aan carrosserie/chassis is geweest. Dan moet je maar hopen dat het goed is gerepareerd en niet later nog met de naweeën zit.

De eerste reperatie had alles met de motor te maken. Dus mooi meegenomen zo'n nieuwe motor. dat vond ik al direct een pluspunt. Meestal is zoiets een vastloper of een scheur in het blok. Mijn schoonouders hadden (als vb) een 19 diesel gekocht in 90. Net na de garantieperiode een scheur in het blok: alles bij elkaar 6000+ gulden destijds. Domme pech.
De Scenic had een vastloper door te weinig olie. Ik heb uit nieuwsgierigheid nog het bedrijf gebeld die de reperatie had uitgevoerd. Niet door een Renaultdealer uitgevoerd, anders was de rekening nog veel hoger komen te liggen. Op alle onderdelen kreeg de klant (volgens de factuur) nog korting, daar doet Renault normaal niet aan.
Er is toen een nieuw (onder?)blok gekocht en daarbij komen dan nog alle keerringen/distributie/oliepomp/pakkingen en de hele mikmak.

De tweede reperatie is wel door de dealer gedaan en behelst normale slijtage zaken. De prijzen van spoorstangen/kogels zijn allemaal wel twee keer zo hoog als via automaetrialenzaken. Febi Bilstein levert veel RX4 delen (ook aan Renault) en bij de gewone automaterialenzaken zijn ze, zoals gezegd, de helft van de prijs tov Renault. De as is in zijn geheel vervangen, en dat zal waarschijnlijk speling op de hardyschijf geweest zijn. Kun je dus seperaat vervangen.
De tweede rekening zou met alleen een hardyschijf + uitgevoerd bij een gewoon autobedrijf veel lager zijn uitgevallen.

Plaats reactie

Terug naar “Wie is wie”