Ventiel gebroken

Hier kan je alles kwijt wat niet met de RX4 te maken heeft, maar je wel wil delen.
Plaats reactie
Kai
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2011 12:52

Ventiel gebroken

Bericht door Kai » 01-12-2011 13:51

Mijn eerste pech.

Bij het oppompen van de autoband heb ik per ongelijk de ventiel afgebroken omdat ik de pomp er scheef op heb gedaan.

Snel een reserveband op gedaan. Op mijn dashboard brand gelijk een lampje dat mijn banden lek zijn omdat er geen sensor in de reserveband zit.
Afspraak met de garage gemaakt voor een nieuwe ventiel. Ik heb 2,5 uur moeten wachten en € 150,00 betaald voor een ventiel en het uitlezen daarvan.
Dure ventiel.

Groet,
Kai

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 01-12-2011 20:36

Nou dat is inderdaad pech zeg!

Maar hoe krijg je het voor elkaar... :shock:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Kai
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2011 12:52

Bericht door Kai » 02-12-2011 10:55

Dennis schreef:Nou dat is inderdaad pech zeg!

Maar hoe krijg je het voor elkaar... :shock:
Ik wilde bij de benzinepomp even snel mijn banden oppomen en merkte snel dat ik de pomp er scheef had opgezet op de ventiel.
Gevolg daarvan dat de pomp vast zat aan de ventiel, beetje heen en weer bewegen en trok ik de ventiel stuk.

Niet zo slim van mij, ik wist niet dat de ventiel zo snel kan breken.
Het was binnen één seconde.

Gerrit Bosman
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 26-08-2010 13:50

Bericht door Gerrit Bosman » 02-12-2011 19:54

Leuk al die Hytec spullen op je auto maar zo zie je maar dat alles stuk kan en een reparatie kostbaar is. Bij mij Laguna had ik ook sensor voor de remblokken, deze laat dan lampje branden als de blokken vervangen moeten worden door slijtage (?) Deze ging vaak branden terwijl remblokken nog meer dan voldoende dikte hadden. Dus......... mannetje erbij gehaald (Renault) en bleek vuil de oorzaak te zijn, dus....... sensor buiten spel gezet want zelf checken is beter dan vervangen. (lijkt wel reclame haha)

Plaats reactie

Terug naar “Forum Cafe”