Opvolgers van de RX4?

Kun je de RX4 ergens mee vergelijken?
Plaats reactie
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Opvolgers van de RX4?

Bericht door Dennis » 11-09-2010 00:26

De Renault RX4 heeft nooit een echte opvolger gekregen. Renault heeft Later wel een poging gedaan met de Renault Scenic Conquest.

Afbeelding

Okay het is een Scenic en hij ziet er stoer uit, maar daar houdt de vergelijking mee op. Het is geen 4x4 en met z'n looks lijkt het daarom net een alcoholvrij biertje, net niet dus.

Afbeelding

De Koleos is wel een 4x4 Renault maar is een compleet andere auto dan de RX4. Moest in het begin dan ook erg aan z'n uiterlijk wennen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hem steeds meer ga waarderen.


Afbeelding

De Dacia lijkt misschien een vreemde eend in de bijt maar het is een 4x4 met hetzelfde DNA als de RX4. De Dacia is grotendeels uit Renault Megane onderdelen opgebouwd evenals de Scenic.

Afbeelding

De 4x4 Kangoo vertoond m.b.t. de techniek (visco koppeling) duidelijk overeenkomsten met de RX4. Maar het oog wil ook wat en persoonlijk gaat m'n hart er niet sneller van kloppen.

Afbeelding

Graag had ik natuurlijk een echte opvolger van de RX4 gezien, maar ach het is niet anders....
:wink:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

tasos
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-03-2011 11:48

Bericht door tasos » 06-04-2011 23:45

En wat denken jullie van de seat altea freetrack? Vier wiel aandrijving, 2liter tsi motor, 200pk, 20cm boven de grond. Beschermpanels rondom rond en uiteraard monovolume.
Afbeelding

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 07-04-2011 20:20

Hmmmm 4x4 is prima, maar ik ben er nog niet uit of ik hem ook mooi vind... :?
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

tasos
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-03-2011 11:48

Bericht door tasos » 08-04-2011 08:24

Ik kan ook niet altijd zeggen dat ik hem mooi vind. In ieder geval is ie mooier dan de altea xl waarop hij gebaseerd is. Hij ziet er veel meer stoer uit. Uiteraard beauty is in the eye of the beholder maar zou ik eventueel een nieuwe willen kopen, ik zou hem toch overwegen.

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Opvolger

Bericht door bluesalomon » 22-09-2011 23:31

Tja, allemaal bekeken, maar geen 4x4 met losse stoelen, bergvakken enz.

Koleos, Duster en Seat hebben een achterbank waar 3 kinderen toch een stuk minder lekker op kunnen zitten. Luxe betekent vaak dat er 2 lekker ruim zitten en 1 in het midden op 2 gordelornamenten, op een bobbel in de bank en met een skiluik of armsteun in de rug.

En in een kangoo gaat dat dus al weer beter, want die heeft een simpele vlakke bank. Hebben we ook gehad overigens, maar dan 4x2 en met een dikke 1200 cc? motor.

Als iemand een betere vervanger heeft gevonden hoor ik het qraag!
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Plaats reactie

Terug naar “Opvolgers van de RX4”