Voorrem probleem.

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
Toras
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-10-2014 14:04

Voorrem probleem.

Bericht door Toras » 22-03-2016 21:29

Bij het vernieuwen van een voorwiellager het volgende. Het lager kon bijna niet worden verwijderd. Onder de hydraulische pers, goed warm stoken en met een druk van 3 ton en en paar klappen met een hamer gaf deze zich tenslotte gewonnen. Alles weer netjes gemonteerd. Resultaat: een voorrem die niet geheel "los" kwam. Ging na een 50 km toch beter. Het voorwiel werd niet meer warm. Een 5 tal weken met de caravan door nerderland gereden. Probleemloos. Echt een genot. Tot een paar weken het euvel terug kwam. Remklauw demonteren. Natuurlijk de blokken geheel versleten. Oorzaak, de zuiger kwam niet terug. Deze kon alleen met druk van het rempedaal er worden uitgedrukt. Veel roest. Dacht, dat is de oorzaak. Ik kon met geen mogelijkheid de zuiger er weer terug in zetten. 3 honderdsen van een millimeter was het huis ovaal! Dit na micrometer gebruik geconstateerd. De oorzaak hiervan kon ik niet achterhalen. Wat nu? In de sloop een komplete remklauw gekocht kosten 3 tientjes. Ok. De nieuwe remblokken er in en afmonteren. Kon dus niet. De remblokken waren te dik. Het was een klauw van een normele Sience. De schijven van de rx4 zijn iets dikker blijkt. De helft van de oude klauw gebruikt samen met het nieuwe zuigerblok. Alles paste toen wel. Afmonteren, ontluchten en proefrijden en remmen. Volledig naar wens werkt alles weer prima. :D

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 02-04-2016 01:05

Lekker bezig lees ik! Goed te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”