RX4 bijrijdersraam ontploft ... pfff

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

RX4 bijrijdersraam ontploft ... pfff

Bericht door sirmartin » 11-10-2015 22:44

Waren we in de Ardenne op een camping 3 km van het F1 circuit van Spa ...
Rijden we de camping af hoeren we een knijterharde knal alof er een haas met stalen valhelm in volle gallop tegen de auto aan botst. We liggen nog net niet om ...
We weten beide niet wat dit veroorzaakte totdat mijn bijrijder het raam weer dicht wilde doen ... en we alleen de electromotor hoorde zoemen met de bijbehorende geluiden van een loshangende staalkabel en gemonteerde delen. Raam wilde niet dicht en niet open. Wel dus de nodige enge geluiden uit het vooronder.

Paar dagen later toen ik tijd had om de deur open te slopen bleek het hele aandrijfmechanisme los te zijn gekomen en afgebroken. En ja ik heb altijd een volle koffer gereedschap bij me van mijn Land Rover tijd. Waar Land Rover bekend om staat maakt Renault waar.

Gelukkig waren we daar om wat te boogschieten en had ik nog een houten pijl die ik de dag ervoor kapot had geschoten op een doel.
Pijl op maat gebroken in de raamgeleider geramd met 2 ty-wraps gezekerd en toedeledokie gezegd.

Ik ga het raam niet meer repareren te veel werk en kosten. Of ik moet er een sloopdeur inbouwen. Ach het zit nu al 2 maanden goed de winter komt er aan dus ramen blijven toch dicht.

Het is en blijft Renault. ...Airco is ook defect en verf begint op vele plaatsen van de auto af te bladderen net of het herfst is ... wacht ff het is bijna herfst.
Gelukkig heb ik nog wat NATO groen staan ... mat groen ... zal ook wel leuk staan op de RX4 ... als ik weet dat ie maart 2016 door de keuring komt dan gooi ik er een pot NATO groen overeen. Het is en blijft een leuke wagen maar aan alles komt een einde.

2 maanden terug is ie net over de 100 000 km gegaan. Dus motor is nog gloednieuw, net ingereden... haha
Helaas bij de keuring van maart 2015 zag je al veel roest dat er een jaar ervoor nog niet was. Maar ja ook dat is Renault.

Martin

Afbeelding

Afbeelding
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”