Brandstof perikelen.

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
Toras
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-10-2014 14:04

Brandstof perikelen.

Bericht door Toras » 28-10-2014 17:29

Goedkoop rijden met goedkope benzine. Leuke gedachte maar in de praktijk niet waar. Mijn RX4 reed prima. Ik heb hem nog niet zo lang. Een paar keer tanken bij de nieuwe witte pomp. Geen probleem, totdat de tank zover leeg was, dat de waarschuwing oplichtte. Dus tanken. Maar! Bij het naar boven rijden vanaf een parkeerplaats. Op de vlakke straat stotterd de motor. Zelfs op 3 cilinders draaien. Geen nood. het ging weer over. Doch dit werd steeds herhaald. Merk benzine getankt. Nog niet over. Tot er een lampje ging branden. Zou er water in de tank zitten. Op de brug het filter er uit gehaald en wat zie ik? Een glas met troebel iets dat veel weg had van iets anders dan benzine! Met de brandstofpomp de vervuilde troep uit de tank gepompt. Nieuw filter geplaatst en probleemloos rijden maar. Voor mij is inmiddels bekend dat een Raultmotor met commanrail injectiesysteem kritisch is voor de brandstof die deze te slikken krijgt.
Afbeelding

Toras
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-10-2014 14:04

Re: Brandstof perikelen.

Bericht door Toras » 28-10-2014 17:34

Toras schreef:Goedkoop rijden met goedkope benzine. Leuke gedachte maar in de praktijk niet waar. Mijn RX4 reed prima. Ik heb hem nog niet zo lang. Een paar keer tanken bij de nieuwe witte pomp. Geen probleem, totdat de tank zover leeg was, dat de waarschuwing oplichtte. Dus tanken. Maar! Bij het naar boven rijden vanaf een parkeerplaats. Op de vlakke straat stotterd de motor. Zelfs op 3 cilinders draaien. Geen nood. het ging weer over. Doch dit werd steeds herhaald. Merk benzine getankt. Nog niet over. Tot er een lampje ging branden. Zou er water in de tank zitten. Op de brug het filter er uit gehaald en wat zie ik? Een glas met troebel iets dat veel weg had van iets anders dan benzine! Met de brandstofpomp de vervuilde troep uit de tank gepompt. Nieuw filter geplaatst en probleemloos rijden maar. Voor mij is inmiddels bekend dat een Renaultmotor met commonrail injectiesysteem kritisch is voor de brandstof die deze te slikken krijgt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”