Lekker naar de sloop.

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Lekker naar de sloop.

Bericht door bluesalomon » 18-05-2013 23:12

Zo langzamerhand werden wij een beetje gek van de standaard geluidsinstallatie. Vooral achterin alleen vervormde herrie uit de speakers.
Van de plaatselijke audiohandelaar werd ik ook niet veel wijzer, alleen dat mooi geluid veel geld kost en dat de scenic bekend staat om de slechte installatie.
Jaja, zo erg is het nou ook weer niet.
Nieuwe speakers uitgezocht, niet op voorraad bij de automaterialenzaken in de buurt.
Om de pioneer radio te kunnen monteren die ik nog had liggen van een ex-voertuig, had ik nog een kunststof inbouwframe nodig.
Waarom niet lekker naar de sloop? als het uit zo'n scenic komt moet het wel passen in de mijne zonder aanpassing.
Laat daar nou een gewone scenic sportway staan! Met weinig kilometers gecrasht. De oranje schakelaars, treeplank achter, asbak mét klepje, plaatje uit de pook met schakelpatroon (onze was kaal), achtergordel midden(onze was schimmel in gekomen na nat oprollen) alvast eruit gesleuteld.
Toen troffen we nog een andere scenic met achteraf gemonteerde luidsprekers met kunststof conus en tweeters, 2 van sony en 2 van een merk dat me weinig zegt, maar het zag er wel goed uit.
Uit een gewone megane een onbeschadigd din radioframe gevist.
Niet helemaal de juiste kleur, maar dat thuis opgelost met een spuitbus zijdeglans zwart van Action. Het resultaat is trouwens verbluffend, kleur en structuur niet van de rest van het dashboard te onderscheiden.
Mijn zoontje van 8 heeft alles uit de auto's gesleuteld en vond het prachtig.
Thuis de speakers, gordel en plasticdelen gemonteerd.
Even getest met originele radio.
nadat het radioframe droog was de pioneer radio gemonteerd.
Met de 4X45 watt Pioneer heb je net wat meer vermogen, en veel meer mogelijkheden met instellingen. Ook leest hij de zelfgebrande cd's gewoon goed. Onze ori radio geeft dagelijks een error, maar gaat vervolgens toch de cd maar afspelen.
Morgen gaan we weer op pad, eens kijken of het op snelheid ook nog zo goed klinkt.
Afbeelding
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 19-05-2013 22:24

Kijk, altijd leuk even rondkijken bij een autodemontage bedrijf! 8)

Stond er stiekum ook nog een 'sloop RX4' daar? Zoek ook nog wat onderdelen...
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Radio

Bericht door bluesalomon » 19-09-2013 19:15

Uiteindelijk toch maar weer de originele radio teruggebouwd.
Reden was het gemis van de stuurwielbediening en de bassen van de pioneer waren te schel, kreeg het niet zoals ik wilde.
Met de betere speakers geeft dit een goed resultaat. vooral de standaard achterspeakers zijn gewoon niet best. Daar kwam behoorlijk veel kraak uit.
met een tas geld naar de radioboer gaan zal nog wel beter werken, maar dat is de sport niet. :P
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 19-09-2013 21:20

Nou, goed geregeld zo dan. Ik heb op zich niet zo'n moeite met het geluid uit de boxen of de vorige eigenaar moet dit al vervangen hebben. Voorlopig vind ik het best zo.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 19-09-2013 21:26

Nou, goed geregeld zo dan. Ik heb op zich niet zo'n moeite met het geluid uit de boxen of de vorige eigenaar moet dit al vervangen hebben. Voorlopig vind ik het best zo.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 15-10-2013 19:19

Ik baal wel van mijn standaard radio.

Ik heb hier nog een leuke Alpine liggen met ingebouwde Parrot Bluetooth Carkit en een extrene microfoon enzo.

Nadeel is dat ik dan de radio gegevens op de standaard display kwijt ben en de standaard radiobediening bij het stuur en ik heb een inbouw frame nodig..

Ik heb e.e.a. uitgezocht en het schijnt wel mogelijk te zijn om met een of andere "interface kabel" de radiobediening bij het stuur te kunnen blijven gebruiken. Zou ik zo een goedkoop kunnen bemachtigen (standaard iets van 80+ euro :( ) en het inbouw frame, dan denk ik dat ik hem wel zal inbouwen.
RRRRR

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Bericht door bluesalomon » 15-10-2013 20:04

Ik heb nog een mooi frame liggen....
Kom je ook de 27e?
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”