natte voeten in de rx4 .....

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
bas steen
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 23:28

natte voeten in de rx4 .....

Bericht door bas steen » 16-07-2011 14:20

Belangrijk .... :!: :!: Natte voeten in de Rx4.

Ik wis niet wat ik zag de bodem was zeiknat :cry: . De oorzaak was aan de voorkant bij de ruitenwisser onder de zwarte kap zit aan de bijde kanten van de spartborden (wel de moterkap open doen) een rubbere flapje dat regenwater afvoert dat via zwartekap (ruitenwissers) naar binnen gaat en via de wielkasten wordt afgevoert door de rubbere flapje.Dat rubbereflapje komt vast te zitten door vuiligheid waardoor het water niet weg komt net daar boven zit de inlaat van de verwamingkachel daar komt het water naar binnen en voor je het weet staat je rx4 blankt :cry: .

Het is heel makelijk om dat tijdig te voor komen. Dat voorkomt heel wat ellende.

Je maakt het zwarte kap los de ruitenwissers kun je vast laten zitten,aan de beiden kanten zitten een rubbereflapje dat kun je zo eraf klikken ,waardoor het water beter afvoert en geen last hebt van verstoppingen.mijn vader had gisteren het zelfde probleem net als ik met mijn rx4. Hij heeft een scenic 2002 geen rx4. Ik hoop dat ik hiermee een hoop ellende mee kan besparen als jullie dit lezen. Groeten Bas
regelmatige bezoeker

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 16-07-2011 21:54

Inmiddels weer droge voeten hoop ik? :shock: Maar in ieder geval hartelijk dank voor de tip zal er het weekend eens naar kijken. :wink:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bas steen
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 23:28

natte voeten in de rx4 .....

Bericht door bas steen » 17-07-2011 10:05

Alles is gelukig weer droog :lol: ik had wel een hoop werk aan gehad om droog te krijgen met waterstofzuiger door zo stom rubbere flapje wat je binnen 10 min hebt verwijderd en het water probleem is opgelost.
regelmatige bezoeker

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Nattigheid

Bericht door bluesalomon » 24-06-2012 23:02

Hebben wij ook gehad.
Ik merkte het aan het geluid van water dat door een draaiende ventilator gaat, klinkt best raar.
Gat rechts zat dicht, en dan blijft er veel water rondom de aanzuig van het kachelsysteem staan, en af en toe klotst het dan over de rand, zo de ventilator in. Af en toe schoonmaken onder de zwarte kap dan maar.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”