Nieuwe banden

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
vleksmax
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-08-2010 16:18

Nieuwe banden

Bericht door vleksmax » 17-12-2010 17:00

De bandjes achter zijn wel onderhand aan vervanging toe, zit echter te denken om 4 nieuwe erop te gooien en dan gelijkl op M&S of winterbanden over te stappen. Mijn vrouw rijd zo`n 20.000 p/j, dus dat kan geen probleem zijn lijkt me. Graag advies welke banden wel of niet, en graag advies over prijzen, want daar zie ik nogal verschil in, van €80 to 240 per band????

Grtz VleksMax en bij deze allen fijne dagen gewenst, lekker he met deze auto door de sneeuw baggeren..... :lol: :lol: :lol:
Being Australian is about driving in a German car to an Irish pub for a Belgian beer, and then travelling home, grabbing an Indian curry or a Turkish kebab on the way, to sit on Swedish furniture and watch American shows on a Japanese TV.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bandjes...

Bericht door Dennis » 18-12-2010 01:47

Zelf ben ik erg te spreken over de Michelin Lattitude Cross banden; Dit zijn M+S banden en ze bevallen prima op de verharde en onverharde weg.

Afbeelding

Op asfalt maken ze geen overdreven lawaai en bijvoorbeeld op nat gras of in de sneeuw hebben ze prima grip. Daarnaast zijn de wangen van de band versterkt met een stalen ring zodat bij keien of stoeprandjes niet bang hoeft te zijn voor beschadiging.

Afbeelding

Voor 4 banden inclusief montage ben je denk ik tussen de 600 en 700 euro kwijt.

Afbeelding

PS: Nee, ik heb geen Michelin aandelen! 8)
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

rodney
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-10-2009 23:49

Bericht door rodney » 18-12-2010 21:03

Haloaaaa mannen,
ik heb dezelfde banden er nu onder zitten als Dennis en ze zijn top.
Ik rij door de sneeuw terwijl de rest blijft hangen.Ik zie ook tijdens het rijden het sneeuw achter me weg vliegen,goed en stevig profiel.Remmen gaat ook een stuk beter met deze banden in de sneeuw.In vergelijking met mn vorige michelins chynchro of hoe dat type ook al weer heet.
Kortom top.
Gr Rodney :twisted:

Chris_RX4
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 19-11-2008 14:54

Bericht door Chris_RX4 » 19-12-2010 09:37

Ik heb GoodYear Wranglers (M+S) Voor gaan ze al meer dan 20.000 km mee, achter zitten ze er net op. In dit winterweer prima grip!
ex - SportWay RX4

vleksmax
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-08-2010 16:18

Banden

Bericht door vleksmax » 21-12-2010 20:24

Kijk daar heb ik iets aan mannen. Thnx for the info!!

Fijne dagen gewenst, en al het beste voor 2011.

Grtz VleksMax
Being Australian is about driving in a German car to an Irish pub for a Belgian beer, and then travelling home, grabbing an Indian curry or a Turkish kebab on the way, to sit on Swedish furniture and watch American shows on a Japanese TV.

patrick Jongen
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-10-2010 23:16

michelin xpc

Bericht door patrick Jongen » 20-05-2011 23:42

ik had nog een nieuwe xpc band op reserve liggen.
op marktplaats heb ik nog een nieuwe xpc weten te vinden.
Dit is gewoon de beste band voor deze auto.
deze banden werden ook op de landrover freelander geleverd , ik heb er zat zien rijden met nog nieuwe xpc's op reserve.
Mischien even de eigemaars aanspreken en kijken of ze hun band willen verkopen ?

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”