klepje tankdop

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
patrick Jongen
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-10-2010 23:16

klepje tankdop

Bericht door patrick Jongen » 17-10-2010 23:23

hallo allemaal ,
Ik heb mijn rx4 nu een week , en ben er heel tevreden over.
Zaterdag wilde ik gaan tanken , maar het klepje ging niet meer open.
Ik dacht eerst dat de centrale vergrendeling ontregeld was ( in combinatie met een aftermarket alarm systeem ) , maar dat was niet zo.
Ten einde raad naar de plaatselijke renault dealer gebeld , of zij een trucje wisten om het klepje te openen , maar volgens de monteur moest het klepje open gebroken worden !!! ik zou maar even langs komen.

Ik ben toen zelf opzoek gegaan , en er blijkt in het opbergvakje rechts achter in de kofferruimte , een klepje tezitten.
Via dit klepje kan je met enige moeite een oog voelen , waaraan je het tankklepje kan open trekken. ( Dus niet open breken ).

Nadat ik aan het oog getrokken had , brak de hele vergrendeling af ,
Het vergrendel stiftje zat klem in de behuizing van het servo motertje , en er was geen beweging meer in tekrijgen.
Ik heb dit uiteindelijk uit geboord , en de afgebroken schroefdraad er op gelijmt en het werkt weer prima.

Alleen vreemd dat het stiftje niet meer door het gat in de behuizing paste.
het lijkt er op dat het stifje in de loop der jaren is uitgezet.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 18-10-2010 01:28

Wat een verhaal zeg! Moet zeggen dat ik dit probleem niet eerder gehoord heb, maar gelukkig werkt het allemaal weer naar behoren.

Zo zie je maar weer dat de garage (Renault of een ander) het m.b.t. de RX4 ook niet altijd alles weet.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

patrick Jongen
Beginner
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-10-2010 23:16

tank klep vergrendeling

Bericht door patrick Jongen » 21-10-2010 23:23

Ik heb inmiddels meer mensen met dit probleem gesproken.
Het is mischien aan te raden om het vergrendel mechanisme uit te bouwen , te demonteren en 0,5 mm groter te boren.
Voor de handige doe het zelfer moet dit geen probleem zijn.

Jan
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2008 20:26

Bericht door Jan » 03-11-2010 21:43

Zelf heb ik dit probleempje ook gehad,
Na het handmatig ontgrendelen vanuit de kofferruimte heb ik de moer achter het tankklepje los gedraaid. Op de sloop van een gewone scenic (is exact hetzelfde slot) het complete slot verwijderd en vanuit de kofferruimte opnieuw teruggeplaatst.. alles werkt weer prima en het was binnen 10 minuten klaar. Wel even aandacht bij het aandraaien. De schroefdraad is van kunststof dus geen gereedschap gebruiken want je draait het zo stuk. Steving met de hand vastdraaien met gebruik van een beetje locktite is voldoende.
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”