Koppelingset vervangen

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
Sallemanderhof
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-06-2010 17:22

Koppelingset vervangen

Bericht door Sallemanderhof » 19-09-2010 08:44

Afgelopen week op de terugweg van vakantie was het (toch iets eerder dan verwacht) zover dat de koppelingplaat het niet meer aankon... Op de snelweg met 120km/h slipte de plaat door zodra ik gas bij gaf.
Auto afgeleverd bij een bevriende garagehouder en twee dagen later een RX4 terug die qua rijden een nieuwe leek. Plaat bleek totaal op en vijwel verbrand en het hydraulische druklager was een zielig hoopje metaal. Dat ik hier nog zover mee heb kunnen rijden is achteraf wel apart.

Tevens bleken de rubbers van het onderste bevestigingog van de beide achterschokbrekers verdwenen. Dit zorgde voor een irritant gerammel. Ook dit is nu verholpen (een stukje waterslang van de juiste diameter om de bevestigingsbout doet hier wonderen)

Inclusief het monteren en balanceren van 4 nieuwe banden die ik laatst voor weinig via eBay uit Duitsland haalde kwam het totaal op 650,-

Interessant detail wellicht: de LUK koppelingset op Hbase blijkt niet juist. Uiteindelijk is er een set van KW op gegaan

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 27-09-2010 00:34

De prijs valt gezien alle werkzaamheden erg mee! (Subframe demonteren ben je toch wel even mee bezig.) Durf er niet eens aan te denken wat Renault voor prijs bedacht zou hebben... brrrrrr. :shock:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”