Cruise control

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
Gast

Cruise control

Bericht door Gast » 27-07-2010 23:08

In de afgelopen maanden heb ik met zorgen naar de zomervakantie gekeken. Mevrouw Wolff en kinderen willen graag ver weg op vakantie. Ik mag gelukkig rijden. Helaas heb ik erg veel last van hielspoor en na de behandeling is het verminderd maar niet weg. Omdat het aan de rechtervoet zit, voelt u hem al aankomen?

Ik wil cruisecontrol!

Er zijn eigenlijk twee spelers van waarde. John Gold en Waeco.
De andere spelers zijn dan vnl. de dealer of Conrad.

John Gold heeft als voordeel dat er een scala aan bedieningsarmpjes is, van kek tot puur strak en zakelijk.
Waeco heeft de naam nooit kapot te gaan.

Dan de aanschafkosten:

Omdat de adviezen uiteenlopen i.v.m. het elctronisch gaspedaal lopen de kosten evenredig uit de pas. Van simpel, toch op de gaskabel, voor de servo, voor €150 tot €450 en dan volledig in het electronisch circuit opgenomen (blijkt later niet voor de RX4).

Dan het monteren, los van de aanschafkosten:

Van twee uur (Waeco) via 3 uur John Gold naar 8 uur bij de dealer.

Wat is het geworden?

John Gold bij een bedrijfje dat niets anders doet dan carkits, alarmen, cruisecontrol en parkeersensoren inbouwen.
Hij heeft standaardprijzen en doet het daar dus ook voor. Het kostte me inclusief €499. Het zat er in twee uur en een beetje in en het werkt helemaal top. En twee jaar geen gezeur garantie.

Schoenmaker
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 27-07-2009 21:27

Hielspoor

Bericht door Schoenmaker » 28-07-2010 19:29

Goed idee om cruise control te nemen.

Als schoenmaker kan ik je nog wel een tip geven voor je hielspoor.

Koop bij je schoenmaker in de buurt siliconen- of gel hielkussens, daarmee ontlast je je hiel en het loopt ook nog erg lekker. :!: :wink:

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 28-07-2010 20:42

Iets voor een nieuw topic: RX4 Medisch! :wink:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Gast

Bericht door Gast » 28-07-2010 20:43

Bedankt voor je advies. Helaas is waarschijnlijk een veel te dure GEL-hockeyschoen de oorzaak van de hielspoor. Ik doe het nu met goed voetbed en podotherapeutisch gedoe.

Back on topic.

Het rijdt heerlijk ontspannen en ik zie zelfs mijn verbruik iets terugnemen. Het ismaar een beetje, maar toch!

Gast

Bericht door Gast » 30-07-2010 23:26

Nadat ik op de banner onder in het beeld had geklikt heb ik wat vergeleken. De Waeco MS50 is denk ik geschikt. Werkt op vacuum en de rest is hetzelfde. De bediening komt los bij de stuurunit, extra betalen, en het inbouwen moet je zelf kunnen. Het zag er allmaal niet al te lastig uit.
Er waren wat hobbeltjes en ik weet nu welke.

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”