Weggooien?

Beschrijf hier wat je aan je RX4 gedaan hebt of hebt laten doen.
Plaats reactie
Gast

Weggooien?

Bericht door Gast » 30-06-2010 20:15

Heb een RX4 Salomon uit 2002 met 250.000 km op de teller.
Rijdt nog steeds heeeerlijk. Maar... de kosten schieten sinds mei 2009 hemelhoog:
ruilversnellingsbak + koppeling € 1800
daarna APK 2009 + aandrijfas € 500
APK 2010 + nieuwe draagarmen € 800
Vastgelopen rechtervoorwiel + rubber € 482
Motorblok lekt, de volgende ramp dient zich aan.
Wordt het tijd voor een Dacia Duster?

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2010 20:24

Je bent erachter gekomen dat je auto niets meer waard is bij inruil op een Dacia Duster? ALS je een goede prijs krijgt dan moest je maar eens serieus overwegen er op in te gaan. Wij kregen voor een 2002, DCI, 210k slechts 3000 euro en daar moesten we heel blij mee zijn .....
Sterkte en succes.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 30-06-2010 22:53

Das balen i.d.d. en voor die motorlekkage moet waarschijnlijk het subframe los en daar zitten aardig wat uurtjes in.(lees euro's) Hebben ze de rubbers niet gelijk met je koppeling vervangen dan? (Hiervoor hadden ze het subframe namelijk al gedemonteerd en die rubbers zijn niet duur.) Maar nogmaals vervelend voor je dat de kosten dit jaar zo zijn opgelopen.

En m.b.t. die Dacia Duster, leuke auto, het instap model (4x2) is weliswaar niet duur maar als je de 4x4 wil met alle opties die je op de Salomon ook hebt dan moet je alsnog een behoorlijk bedrag bijleggen gezien de inruilwaarde die de dealers geven voor een RX4.

Wellicht loont het de moeite om ondanks de kosten nog een jaartje met de RX4 te blijven rijden en dan een jonge 2e hands Duster te kopen. Sluit me verder aan bij bovenstaande stukje...

Sterkte en succes!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Gast

Inruil

Bericht door Gast » 27-07-2010 00:15

Krijg nog 2750 euro voor de RX4 bij inruil voor een Dacia Duster.
Bij inruil voor een Skoda Octavia Scout is dat 3750 euro, maar ja, die auto is ook 'iets' duurder...

Gast

Bericht door Gast » 27-07-2010 22:50

Kijk dat bedoel ik nou. Als je een RX4 moet kopen bij een dealer betaal je de hoofdprijs vanwege het exclusieve van de auto. En als je in ruilt krijg je er niets voor terug want de auto is wel erg een in zijn soort. Men heeft daar geen behoefte aan .......
Ik weet het wel, dat het handel, maar toch zit het me niet lekker.

Plaats reactie

Terug naar “Reparatie, klussen & onderhoud.”