Elektrische problemen

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
kaspervdheijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2015 00:22

Elektrische problemen

Bericht door kaspervdheijden » 02-05-2015 00:59

Alhoewel ik er zelf nog geen last van heb gehad, is mij vaak verteld dat de renault scenic vaak problemen heeft in de elektriciteit.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 11-05-2015 00:03

Ach....

Ik rij al jaren Renault en ik ben altijd thuis gekomen, dus laat je niks wijs maken en ga op je eigen ervaringen af.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Bericht door bluesalomon » 12-05-2015 20:42

Rx4's zijn electrisch gewoon goed.
3 1/2 jaar naar tevredenheid mee gestuurd, systemen zijn degelijk.
Mijn Kangoo had meer rare fratsen, dashboardproblemen.
Mijn huidige Grand scenic is een electrische ramp. Alles is electrisch, maar te licht ondernomen door Renault, smeltende connectoren enzo.
Nieuwer blijkt dus niet altijd beter te zijn.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 16-05-2015 18:23

De problemen van de Kangoo ken ik ook van een vriend. Jammer dat de Grand Scenic zo ondermaats is, tja alles moet goedkoper en wordt krap bemeten. Slordig dat connectoren smelten. Dan zijn de contacten toch ondermaats of/en te veel overgangsweerstand. Dus warmte in de connector.

Mijn RX4 heeft ook nog geen problemen op een massa probleem na tijdens de keuring, dat de achterlichten licht meepulsen met de richtingaanwijzers. FF de stekker los schoonmaken paar keer vast en los en wat WD40 en klaar is Kees.

Ik verwachte ook een hoop ellende van deze franse auto vol met electronica. Ben blij verrast dat er nog niks is gebeurd.
Ik zou de ventilator van de binnentemperatuur sensor eens moeten vervangen want die maakt wat geluid. en na 13 jaar was de centrale vergrendeling van de bestuurderskant versleten. op de sloop een nieuwe gehaald een half uur verder zat ie er in.

Auto staat altijd buiten dus gaat wel snel achteruit met de zeelucht hier, soms komt het zoute zeewater overdwars voorbij. Helaas de pest voor de auto. Dat is jammer want ik vind het een fijne kar en zou er nog wel jaren plezier van willen hebben.
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”