Kachelweerstand

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Gerrit Bosman
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 26-08-2010 13:50

Kachelweerstand

Bericht door Gerrit Bosman » 13-05-2014 10:02

Hallo mensen, long time no see maar dat komt dan ook dat mijn RX4 al die tijd goed heeft gereden en er geen problemen zijn geweest. Daar is dus nu verandering in gekomen. Ik hoor mijn ventilator van de kachel niet meer werken (blazen) met als gevolg dat ik mijn ramen niet netjes schoon kan blazen als ze beslagen zijn. Nu ben ik er mee naar de garage geweest en die vertelde mij dat het 1: de kachelweerstand kan zijn en 2: de ventilator (?). Mijn vraag is dan ook: Waar kan ik de kachelweestand vinden van mijn RX2 benzine uitvoering?
Ik heb het bovengedeelte van het dashbord reeds los gehad maar kan er niet echt veel uit wijs worden.

Met vrgr. Gerrit

patrick
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 58
Lid geworden op: 18-08-2013 16:34

Bericht door patrick » 13-05-2014 18:26

Bovenkant dashboard eraf, dan aan de rechterkant het luchtkanaal opzij trekken, daaronder kun je hem zien.
Zit boven in het kachelhuis.
Meestal werkt hij niet meer omdat er water in de kachelmotor komt,
Dus kontroleer ook de afwateringen van de watergoot onder het voorraam ( parafan)

Gr. Patrick

Gerrit Bosman
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 26-08-2010 13:50

Bericht door Gerrit Bosman » 13-05-2014 19:52

Bedankt Patrick, ik kom er met me dikke handen niet goed bij zo dus morgen maar naar "handige Harrie" die heeft ook ervaring met Renault. GRoetjes

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Ventilator gerelateerde problemen

Bericht door bluesalomon » 14-05-2014 21:39

Van onder het dashboardkastje omhoog gezien zit de ventilator met een paar schroeven vast.
Heb de hele ventilator er uit gehaald om te smeren.
Door vochtinwerking krijgt het motortje problemen met de lagers en de koolborstels. Als je dat weer gangbaar kan krijgen draait ie weer tijden probleemloos.
En hou je afwateringsgaten aan beide zijden net voor het voorraam goed schoon. De rechterplaat kan er af zonder de ruitenwissers te hoeven verwijderen. Kijk rechts hoe het gat zit en doe links met een dunne stok (schepnetstok o.i.d.) en de waterslang om na te spoelen.
In Boomrijk gebied kan je dit best een paar keer per jaar doen.
Links is voor de kijkers rechts als je begrijpt wat ik bedoel....
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”