Motormanagement uitlezen

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Motormanagement uitlezen

Bericht door sirmartin » 09-04-2014 21:23

Ja hier ben ik weer met een vraag ....

Heeft iemand van jullie wel eens geprobeerd het motormanagement uit te lezen?

Ik wil nog steeds een bumpersticker laten maken met ... Ik rem niet voor managers ..... of Managers maken meer kapot dan drank goed kan maken.

Maar ik bedoel een anders soort management hier ... :wink:

Ik wil wel eens uitzoeken hoe het uitlezen in zijn werk gaat, zag al dat er vanallerlei protocollen waren en tegenwoordig met blue tooth of wifi de boel via je tablet of smartfoon met een app kan uitlezen ...

Dussss dat leek me wel eens geinig om dat aan de praat te krijgen. Ik wet nog niet eens waar de stekker zit om te communiceren.

Was wel ff in het motormanagement gedoken en schrok me rot aan de hoeveelheid sensors die in de auto zitten en communiceren met de computer. Ik dacht oh ..shit ... franse auto ... dit kan niet goed gaan...haha.

In de techniek zeggen we vaak, it is british so it will probably not work, en dat is met mijn Land Rover ervaring soms ook zo, ineens doet iets het niet, Lucas the prince of darkness alhoewel in 12 jaar heeft een Land Rover me nog nooit in de steek gelaten zelfs niet met een half defect blok. Toen nog 1500 km naar huis gereden. Franse techniek ken ik uit mijn ervaring met werken op een Total raffinaderij en die is niet best. Renault is net als Land Rover .. ik heb de auto met mijn hart gekocht, het is een gave franse kar en zal ook wel zijn nukken hebben.
Renault heeft aardig naam gemaakt in de Parijs dakkar ralley lang geleden. Maar nu dwaal ik weer eens af...... haha. Zal die fles rode bordeaux wel zijn die ik aan het drinken ben.

Groet,
Martin
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 10-04-2014 19:47

Proost! 8)
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 11-04-2014 10:12

Dennis schreef:Proost! 8)
Bedankt, helaas fles is all leeg. Zit noodgedwonen aan de thee. :P
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Uitlezen

Bericht door bluesalomon » 29-04-2014 17:43

Huh, bluetooth, wifi?!
Dat is allemaal niet zo erg mogelijk met een ontwerp uit 1998 of daaromtrent.
En fabrikanten willen ook helemaal niet dat Jan en alleman diagnoses aan hun auto's kan stellen, want dan verdienen ze niets met service.
De andere kant van de medaille is dat europa wilde dat elke garage met een soort standaard computer diagnoses kan stellen aan vitale functies. Dat heet o.b.d. , on board diagnosis. Dus vanaf een bepaald bouwjaar moesten alle auto's worden voorzien van een standaard stekker waar een universeel of dealercomputer aan kan, voor alle merken hetzelfde.
Later kwam er een tweede model, o.b.d.2
Toen kwam er een levendige handel in systeempjes waarmee je wat kan uitlezen en resetten. Kijk maar eens op Ebay voor wat ideeën.
Mijn buurman heeft zo'n doosje besteld bij een webwinkel in Rotterdam.
Hij kon dan zijn motorlampje weer uit resetten. Maar later heeft hij de lambdasonde vervangen, en toen bleef hij uit. Repareren helpt dus wel beter......
Vanaf 3 tientjes is er al een kant en klaar doosje, of een setje voor aan de laptop. Dat lijkt me dan een betere oplossing.
Leuk voor de fun, maar als er niets kapot is kan je er denk ik niet zo veel mee. Mijn RX4 heeft nooit een electronische storing gehad, de grand scenic ben ik al vanaf januari mee bezig, die zit er vol mee.......
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 29-04-2014 18:19

Het uitlezen was ook meer voor de fun, eens kijken wat er mogelijk is. stekker er in kastje er tussen en hupla via blue tooth naar je slimme telefoon waar een appje draaid. Ik heb me er verder ook nog niet in verdiept.
Komt ooit nog wel eens.
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”