Wat technische vragen.

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 28-04-2014 23:27

30 km is een aardige afstand. Ik werk op 2 locaties, de een kan ik lopend doen, 1 km de andere is helaas 80 km verder. Ik moet het fietsen weer oppakken omdat ik dicht groei. Als ik op fiets vakantie ga dan probeer ik tussen de 80 en 130 km op een dag te fietsen, alleen dat gaat niet lukken met mijn huidige conditie, tenminste na 4 dagen krijg ik last van doorzitten ... haha.

Ik heb 12 jaar diverse landrovers gereden dus met lage versnellingen. Ik sta nog steeds versteld wat ze aankunnen. soms durfde ik het zelf niet meer zo steil of gevaarlijk werd het met offroaden. De belasting perriekelen hebben er voor gezorgd dat ik mijn 32 jaar oude 109 heb opgedoekt. Het was alleen een auto voor vakanties en offroad rijden ik reed 2000 km per jaar, dat werd ook 2000 euro per jaar wegenbelasting 1 euro per km.

Na de laro zocht ik tijdelijk iets anders, ik dacht aan een Renault Clio ofzo, zuinig en goedkoop. Maar eigenlijk wil ik weer iets bijzonders en toen kwam ik deze RX4 tegen heb het geld bijelkaar geschraapt en gekocht. Koste me 4250 euro met 96000 op de teller, ik vondt het wel aan de prijs voor een 13 jaar oude kar. Auto zag er heel netjes uit en na een proefrit was ik verkocht. ok nog even naast de weg gezet en dat ging ook goed. Het model Scenic van Reault vindt ik niks maar deze is zo verbouwd dat ie erg stoer is. De hoge zit is fijn, ik wil me niet in auto's moeten proppen.

Hoe de toekomst er uit ziet weet ik nog niet, maar ik wil de RX4 nog lang niet kwijt. Ik wil wel weer een spartaanse ex militaire Land Rover er bij en tzt moet dat weer mijn enige auto worden. Ik dacht dat ik 40 euro per maand verzekering kwijt was, maar mijn oldtimer jaren 11 stuks waren ook geldig dus ging ik van 1 jaar naar 11 jaar schade vrij. Daar was ik blij mee ging ik van 40 naar 15 euro per maand, samen met de 63 euro wegenbelasting kost ie ongeveer even veel als mijn Land Rover 109 per maand kost.

Alleen bij de landrover zijn alle onkosten van reparaties en keuringen meegeteld. Al het onderhoud deed ik zelf tot en met motorwissel. En in de Laro kon ik achterin slapen met een 2 persoons bed. Toen ik deze verkocht had en alle rommel er uit had gehaald had ik een slaapkamer vol met volledige kampeer uitrusting, en alles om de auto onderweg te repareren. Ik wist niet dat er zo veel rommel in kon. Maar in de laro verstond je elkaar niet in de RX4 kan je rustig praten, muziek luisteren .. heerlijk.
Vorige week maar wat maffe stickers op geplakt om het mijn auto te maken.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 29-04-2014 11:28

Zo lekker aan het plakken geweest! De Barcode is wel heel geinig! :wink:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 29-04-2014 13:49

Yep, ik ben een echte plakker :P :P
Ik heb je barcode niet gescaned, ik geloof dat er niet veel van klopt.
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Temperatuursensor en circulatiemotortje

Bericht door bluesalomon » 29-04-2014 18:04

Dat temperatuursensormotortje kan helemaal uit elkaar.
Het vinnetje zit los magnetisch op de as op z'n plaats.
In het vinnetje zin een bronzen busje, als dat droog wordt gaat hij herrie maken. Ik doe er dan Molykote BR2 molybdeendisulfidevet aan, of homokinetenvet. Dit is het enige dat weer jaren goed smeert bij alle temperaturen. Dit is wel een geduldwerkje, en moet je even de tijd voor nemen. Maar het resultaat is weer een muisstil interieur.
Ik heb de motor met de rode rubber bus uit het huis geschoven.
Het huis kan je delen, zit in elkaar geklikt.
Ik heb het truukje met succes bij de RX4 en de grand scenic gedaan.
De vet-test vond plaats in een VW vento, soortgelijk systeem.
Succes en voorzichtig aan.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

sirmartin
Ere Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-03-2014 22:01

Bericht door sirmartin » 29-04-2014 22:36

Ik ben een beetje lui ... heb geen zin om dat motortje helemaal te demonteren. Dat doe ik op mijn werk al genoeg ;) Al dat plastic eromheen. Wilde eerst maar eens eentje op de kop tikken op de sloop.
Die molykote heb ik liggen, ik dacht dat het van die cream kleurige is. Heb ook nog zwarte. Type nummers schieten me effe niet te binnen.
Bedankt voor de tip.
RX4 en Intuïtief boogschieten (bare bow), vulpennen en electronen versnellen.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”