inhouden en trillen

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

inhouden en trillen

Bericht door Arnoud » 14-06-2013 21:38

Iemend enig idee ????
Als ik met weinig toeren gewoon rij is er niets aan de hand maar als ik een flinke dot gas geef en de auto dus een beetje doortrek gaat ie bij ongeveer 3500/4000 toeren vreselijk inhouden en trillen. Het trillen lijkt wel alsof je op een weg rijd met kinderkopjes. hij gaat wel steeds harder rijden maar met horten en stoten. Het gaat om een sportway 2 ltr benzine. Baal er wel mega van want we hebben hem nog maar net.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 14-06-2013 22:02

Vervelend voor jullie zeg! Lastig te zeggen wat er aan scheelt kan verschillende oorzaken hebben. Deze klacht ken ik niet maar ik zou zeker even langs de garage gaan, want wellicht valt het onder de garantie. Even goed naar de auto laten kijken en een goede diagnose laten maken, dan weet je in ieder geval of je zonder problemen kunt verder rijden.

Ben benieuwd wat eruit komt, succes!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Trillen en inhouden

Bericht door bluesalomon » 15-06-2013 20:03

Klinkt als een ontstekingsprobleem.
Deze motoren staan bekend om de penbobines die af en toe de geest geven.
Een vriend van mij heeft het overigens nog niet stuk gehad in 4 jaar, dus ze kunnen ook best lang heel blijven.

In ieder geval niet mee blijven rijden, anders heb je kans dat de katalysator smelt.
Maar goed, het kan ook iets anders zijn.
Ik ben benieuwd.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

penbobines

Bericht door Arnoud » 16-06-2013 20:08

heb vanmiddag idd de penbobines eruitgehaald en schoongemaakt (ze waren wel erg vuil) het probleem is nu wel wat minder maar mog niet over.
Heb ook gisterenavond gesproken met een monteur op een feestje, hij zei 't klinkt als vervuilde benzine, de komende 4x moet ik super 98 tanken en flink kilometers maken. de eerste tank is al bijna leeg. Het probleem is wel wat minder maar nog lang niet over. Een van de mogelijkheden was ook om een halve ltr diesel op een volle tank of 4 van die reinigingsflesjes in een volle tank, hiermee zou alles wel gereingd worden volgens hem. Over een week of 6 gaan we op vakantie naar frankrijk met de caravan, breng m voor de zekerhaid tovh maar ff langs de garage. WORDT VERVOLGD
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

tinq

Bericht door Arnoud » 16-06-2013 20:37

O,ja. Volgens de monteur kwam t door vervuilde benzine. Nu is t zo dat ik de laatstye 2 keer bij Tinq heb getankt. Misschien is t toeval maar misschien ook niet.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

brandstof of.....

Bericht door bluesalomon » 16-06-2013 21:02

Je kan ook bij de automaterialenzaak één nieuwe bobine kopen, en deze op alle posities even testen. Ben je wel even bezig, maar als het ineens weer goed is heb je de slechte gevonden.
Schoonmaken zal niet veel helpen, eenmaal stuk worden ze niet meer beter.
Diesel bijmengen lijkt me geen goed idee. heb al een hoop gehoord maar dit nog nooit. Wel eens een benzinemotor op diesel laten draaien, maar dit gaf wel heel vreemde effecten.
Wat ik wel gehad heb, inhouden bij wat hogere toerentallen, had speciale bosch vierpuntsbougies gemonteerd in een golf gti, deze gaven dezelfde storing als jij omschrijft. Het kan dus ook aan de bougies liggen.
Of een vervuild brandstoffilter, bv na lange stilstand, heb ik ook eens gehad.
Wanneer er flink gevraagd wordt heeft de motor dan te weinig brandstof.
Levert ook inhouden en stotteren op. Maar dan meer bij volgas, ontsteking zal ongeacht de gaspedaalstand bij hetzelfde toerental storen.
Succes met het vinden van de storing....
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 16-06-2013 22:47

Waarom niet gewoon de penbobines vervangen, zijn niet erg duur toch?
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 18-06-2013 23:02

Viel gelukkig allemaal mee. 4 Nieuwe bougies en 4 nieuwe puntbobines, rijd weer als een zonnetje. Sterker nog, zo lekker als ie nu rijd heeft ie nog niet gereden, en ik vond em al zo lekker rijden. Ben weer helemaal happy en 248 euro armer. Maarja, welke hobby kost geen geld.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 19-06-2013 23:57

Blij te lezen dat jouw RX4 weer als een zonnetje rijdt! :lol:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”