Ral,knorrend geluid

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
ws-rx4
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-10-2009 22:54

Ral,knorrend geluid

Bericht door ws-rx4 » 25-04-2012 21:02

Wie weet wat het volgende probleem inhoudt?
Het laatste halfjaar maakt mijn RX4-Privilege bij stationair draaien van de motor een ral(knorrend)geluid,heb dit aangegeven bij de dealer,maar er is niets aan gedaan.
Als de airco aangezet wordt,lijkt het erger te worden.
Wil binnenkort de airco na laten kijken(bijvullen),heb gehoord dat je hiervoor ook terecht kunt bij Euromaster...?
Ook het interieurfilter wil ik laten vernieuwen vanwege een wat muffe geur in de auto.
Dealer vertelde me dat ze bij hjet evt. bijvullen ook gaan checken of er lekkages zijn,zoja,dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
Wie kan mij info en/of goede tips geven hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Heb de RX4 nu 3 jaar,verder niets dan lof over deze fijne auto,vakantie's naar Parijs,zuid Duitsland/Franrijk,een plezierig rijden!

ws-rx4

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 01-05-2012 07:51

Het knorrende geluid heb ik ook (lijkt soms net een diesel wanneer hij stationair loopt).
Bij mij speelt het al zo lang ik de auto heb (sinds februari). Mocht je er achter zijn wat het is, laat het even weten. Ik ben er ook wel benieuwd naar.
RRRRR

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Rammels

Bericht door bluesalomon » 24-06-2012 23:35

Bij de 2.0 benzineversies wil de nokkenasverstelling wel eens stukgaan.
Dit kunnen ze bij de dealer wel horen. Zit ingebouwd in de nokkenaspoelie.

Bij mijn diesel was het vrijlooplager van de dynamo vast gaan zitten, dit maakt een angstaanjagende hoeveelheid geluid. En bij meer toeren is het weg, dan loopt de motor beter rond. Dat kan bij jou ook best aan de hand zijn. Het sloopt wel je snaar, want daar is dat lager voor bedoeld, snaren sparen.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Re: Rammels

Bericht door gadgeteer » 08-07-2012 13:29

bluesalomon schreef:Bij de 2.0 benzineversies wil de nokkenasverstelling wel eens stukgaan.
Dit kunnen ze bij de dealer wel horen. Zit ingebouwd in de nokkenaspoelie.

Bij mijn diesel was het vrijlooplager van de dynamo vast gaan zitten, dit maakt een angstaanjagende hoeveelheid geluid. En bij meer toeren is het weg, dan loopt de motor beter rond. Dat kan bij jou ook best aan de hand zijn. Het sloopt wel je snaar, want daar is dat lager voor bedoeld, snaren sparen.
Dat klinkt weer prijzig :(
Ik zal zodra ik tijd heb eens langs de dealer rijden hier in de buurt.
RRRRR

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”