Achter Klep gaat niet open

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Chaimmaarten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-02-2012 21:05

Achter Klep gaat niet open

Bericht door Chaimmaarten » 06-02-2012 21:12

Hallo,
Ik heb een rx4 maar op dit moment gaat het onderste gedeelte van de achterklep niet open. Het kan zijn door de vorst maar weet iemand of er een manier is om toch het portier open te krijgen ?
Alvast heel erg bedankt.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 07-02-2012 01:01

Hallo chiammaarten,

Allereerst hartelijk welkom op het RX4forum. Voor de achterkelp kun je ook nog even kijken of de zekering nog in orde is, wellicht is dat het euvel.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Chaimmaarten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-02-2012 21:05

Bericht door Chaimmaarten » 14-02-2012 21:54

Dennis schreef:Hallo chiammaarten,

Allereerst hartelijk welkom op het RX4forum. Voor de achterkelp kun je ook nog even kijken of de zekering nog in orde is, wellicht is dat het euvel.

Maar waar zit de zekering ?
Ik heb gekeken maar zit hij ergens anders ofzo

Alvast bedankt

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 15-02-2012 18:54

Chaimmaarten, welkom.

Ik heb je dubbele post verwijderd :wink:

Ik rijdt zelf nog maar sinds kort een RX4 dus voor mij zal het ook even zoeken zijn welke zekering hierbij hoort. Ik kan hier echter pas aankomend weekend even naar kijken en zal dan eventueel in dit topic vermelden wat ik heb kunnen ontdekken (heb zelf ook geen boekje/schema helaas).

Mocht je zelf eerder hebben ontdekt welke zekering het is of mocht je een schema hebben gevonden, laat het dan even weten. Wellicht dat er meer mensen zijn die ermee geholpen zijn.
RRRRR

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 19-02-2012 13:20

Ik heb even gezocht (niet uitgeprobeerd, alleen gekeken) maar volgens mij is het dezelfde zekering als het bovenste deel van de eachterklep.

Lijkt erop dat re dus iets anders mis is dan een defecte zekering.
RRRRR

martin van noort
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-02-2012 19:17

Achterklep gat niet open

Bericht door martin van noort » 26-02-2012 20:11

Hallo,

Ik rijd ook sinds 4 jaar RX4 en nu, sinds de vorstperiode, gaat opeens mijn achterklep niet meer open, alleen het raam maar de deur niet meer. Iemand een idee van de oorzaak?

Tegelijkertijd blijft ook de achter ruitenwisser op interval staan terwijl de schakelaar op 'uit' staat. Ik heb dit voorlopig verholpen door de zekering er uit te halen.

Ik heb het idee dat dit met elkaar te maken heeft, maar kan niet echt een verband ontdekken.

Alle hulp is welkom.


gadgeteer schreef:Ik heb even gezocht (niet uitgeprobeerd, alleen gekeken) maar volgens mij is het dezelfde zekering als het bovenste deel van de eachterklep.

Lijkt erop dat re dus iets anders mis is dan een defecte zekering.

Chaimmaarten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-02-2012 21:05

Re: Achterklep gat niet open

Bericht door Chaimmaarten » 29-02-2012 20:40

quote="martin van noort"]Hallo,

Ik rijd ook sinds 4 jaar RX4 en nu, sinds de vorstperiode, gaat opeens mijn achterklep niet meer open, alleen het raam maar de deur niet meer. Iemand een idee van de oorzaak?

Tegelijkertijd blijft ook de achter ruitenwisser op interval staan terwijl de schakelaar op 'uit' staat. Ik heb dit voorlopig verholpen door de zekering er uit te halen.

Ik heb het idee dat dit met elkaar te maken heeft, maar kan niet echt een verband ontdekken.

Alle hulp is welkom.

Hoi Martin,

Het klinkt bekent ik heb het zelfde probleem en ook vanaf de vorst.
Alles heb ik al doorgemeten en niets gevonden.
Ook heb ik gezocht engelse sites en heb in de gaten dat we niet de enigste zijn maar vindt geen oplossing.
Mocht jij iets vinden hoor ik het graag en als ik het vind geef ik het ook door.
Zo kunnen we misschien elkaar helpen

Alvast bedank,
Maarten spoor


gadgeteer schreef:Ik heb even gezocht (niet uitgeprobeerd, alleen gekeken) maar volgens mij is het dezelfde zekering als het bovenste deel van de eachterklep.

Lijkt erop dat re dus iets anders mis is dan een defecte zekering.
[/quote]

martin van noort
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-02-2012 19:17

Bericht door martin van noort » 03-03-2012 22:42

Dag Maarten,

Ik heb de binnenvoering van de achterklep losgemaakt. Je kan dan met een schroevendraaien het slot openen door het witte kunststof handeltje omhoog te duwen. In het slot zit een klein motortje. Het is een zelfde slot als waarmee het achterraam open gaat. Na wisselen van de stekkers bleek motortje nog goed te werken. Alleen komt er blijkbaar geen spaning op het slot als je de knop indrukt (alleen het raam gaat nog open).
In de achterdeur zit verder niets dan bedrading die in de auto verdwijnt. Aangezien ik tegelijkertijd problemen had met de achterruitenwisser, die niet meer uit wil, vermoed ik dat er ergens een regelunit o.i.d. zit die de aansturing van de ruitenwisser en de achterklep regelt. Ik ben er nog niet uit.

Chaimmaarten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-02-2012 21:05

Bericht door Chaimmaarten » 19-03-2012 21:07

Hoi Martin,

Ik de ruitenwisser open gehad maar heb niets aparts gezien alleen een printplaat ik denk dat daar het probleem zit maar helaas heb daar geen verstand van.
Ik heb op internet gezocht voor een nieuwe print plaat maar helaas niets gevonden.
Misschien komt deze week nog iemand voor de printplaat en ik hoop dat hij wel iets ziet.
Hoe is het met jouw gelukt ?

Groeten maarten

martin van noort
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-02-2012 19:17

Bericht door martin van noort » 19-03-2012 21:31

Hoi Maarten,

Ik heb alles nog eens goed nagemeten maar de oorzaak niet gevonden. Voorlopig heb ik het opgelost door een koper draadje te bevestigen aan het slot zodat ik de deur tenminste mechanisch nog open kan maken.
Ook een mailtje aan Renault heeft me niet verder geholpen. Ik zal de ruitenwisser ook nog eens nakijken. Hou je op de hoogte.

groet,
Martin

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”