Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16-09-2013 17:04
door gadgeteer
Die arm + fusee zijn uit 1 stuk gegoten toch?.. Via Vakgarage H&H vorig jaar laten vervangen voor "duitse imitaties" 200euro per stuk.

Draagarm

Geplaatst: 16-09-2013 19:44
door bluesalomon
De draagarm is uit één stuk gegoten. Daarna hebben ze er een fuseekogel in geperst. en rubberen bussen aan de kant die aan het subframe scharniert.
Een kogel is een hele constructie, zie het plaatje hierboven ergens.
Bij mij waren de arm en de rubberen bussen nog prima, dus alleen nieuwe kogels ingeperst.
Het kan voor 100 euro, beide zijden, als je het zelf kan.

Geplaatst: 17-09-2013 08:31
door gadgeteer
Helaas kan ik zelf weinig aan onderhoud doen (weinig kaas van gegeten :))

Ik ben daarom afhankelijk van wat de garage mij voorspiegelt.
Wel ontdekte ik dat je met een RX4 niet bij iedere garage een gewenste klant bent. Sommige brengen een extra hoge offerte uit in de hoop dat je voor een andere garage kiest.

Garagekosten

Geplaatst: 17-09-2013 20:46
door bluesalomon
Het probleem met auto's van 10 jaar en ouder is dat de kosten in de garage niet meer in verhouding staan met de waarde van de auto.
Ze moeten je dus eigenlijk vertellen dat ie totalloss is als je er op dit moment voor €1200 aan moeten versleutelen. denk maar aan 4 nieuwe bandjes en een onderhoudsbeurtje ofzo. En dan is er nog niks ingrijpends gebeurd. Daarom doen liefhebbers het meestal zelf. Of samen met iemand die het wel wil en kan. Het is zeker geen moeilijke auto om aan te sleutelen. Alles is best logisch, bouten zitten niet vastgerot ofzo, kwaliteit is hardstikke goed.
Voor mij is de auto zo'n 6000 euro waard voor wat het is, een goed rijdende auto waarvan alles het doet en er goed uit ziet, op een paar goede banden in goede technische staat.
Een handelaar geeft er misschien 1250 voor bij inruil, dat is het verschil.
Toen ik onze kocht voor ongeveer 5000 in 2010 bij een handelaar, stond er een bij een dealer voor 12000, je zal dat ding gekocht hebben, verlies je ruim 10000 euro in 3 jaar.

Mannetje

Geplaatst: 17-09-2013 22:07
door Aart Mastebroek
Ja, ik denk dat het handig is om een monteur te vinden van een kleine zelfstandige garage, die er zelf ook lol in heeft om een dergelijke auto op de weg te houden tegen normale kosten.
Ik denk dat ik zo'n monteur heb gevonden. Mijn zoon (Seat Arosa) en mijn vrouw (Mini One) hebben al een gebruikte auto bij hem gekocht de afgelopen jaren en dat lijkt allemaal heel vertrouwd. Daarom nu de gok genomen met de RX4, die ik ingeruild heb tegen een vrij nieuwe ASX. Ik heb de Mits nog geen seconde gemist, maar goed, ik heb (onze tweede) de Rx4 pas 22 dagen nu... :)
Teruglezend merk ik dat mijn opmerkingen eigenlijk een open deur zijn, maar ik werk toe naar meerdere rode balletjes bij mijn naam, dus ik post 'm toch maar. :D