Pagina 1 van 2

draagarm&fusseekogel

Geplaatst: 20-01-2012 20:46
door bas steen
Wie heeft een goedkoper adres voor een fusseekogel die een geheel is met draagarm en moet van gietijzer zijn . Aan de bijde kanten zit er speling op een afkeur op APK. De garage had er een voor 150 euro pst liggen en het eronderzetten kost dat samen 600 euro maar de draagarm was van ijzer en die is niet geschikt voor rx4.

Ik ga dit nu zelf doen , het is geen moeilijke klus om zelf eronder te zetten 6 bouten. En nu nog de draagarm&fusseekogel voor een redelijke prijs. Heeft iemand hier ervaring mee of een goedkoper adresje voor de draagarm ????

Bij de renault dealer kost de draagarm die een geheel is met fusseekogel 287 euro pst. :(

Geplaatst: 21-01-2012 12:47
door jans01
Hallo,

Mijn ervaringen zijn opgedaan met een Safrane die ook een gegoten draagarm heeft. Destijds werd mij ook gezegd dat de hele arm vervangen moest worden. Na enig zoeken bleek de fuseekogel ook los leverbaar.
Met behulp van een poelietrekker en een stuk buis met dezelfde diameter als de buitendiameter van de fuseekogel heb ik die eruit kunnen persen/trekken. Zonder de arm te demonteren.

Wat erin geperst is, kan er nl. ook weer uit.

Succes

Geplaatst: 02-04-2012 09:31
door klaas
Hoi,

Ik heb een RX4 met hetzelfde probleem: De LV draagarm heeft teveel speling op de fusee.

Heb je inmiddels een alternatief gevonden? Op Winparts vond ik een stalen uitvoering (52 euri): Waarom zou die niet kunnen? :?

draagarm&fusseekogel

Geplaatst: 04-04-2012 22:38
door bas steen
Hey,

De ijzerdraagarm is niet sterk genoeg voor de rx4 te zwak , het moet van gietijzer zijn. Ik heb ze beide gehad ijzer en gietijzer draagarm maar gietjizer is veel sterke ze hebben ook veel te leiden onder de auto .
Orgineel is de draagarm ook van gietijzer iedereen raad het ook af om een ijzere draagarm onder te zetten .
De gietijzer draagarm is een geheel met fusseekogel kost ook wat meer 287 euro pst vergeleken met de ijzeren draagarm/fusseekogel.

Ebay brengt uitkomst!

Geplaatst: 24-06-2012 23:39
door bluesalomon
Zoek even op ebay, hier vind je losse fuseekogels.
En nog veel meer wielophangingdelen speciaal voor de rx4
Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd, dus geen garantie.
En de standaard scenic spullen passen niet.
Pas ook op met zoekterm rx4, vaak staat er juist bij: not for RX4

Fuseekogels

Geplaatst: 12-07-2012 21:58
door jans01
Ik heb tot dusver geen losse kogels kunnen vinden. Dus als iemand ze ooit nog tegenkomt, dan a.u.b. melden op dit forum.
Vandaag de draagarmen laten vervangen. De oude heb ik bewaard.

Geplaatst: 13-07-2012 20:46
door bluesalomon
RENAULT SCENIC RX4 FRONT LOWER BALL JOINT NEW 01-03

Afbeelding

Is dit 'm niet gewoon?
staan er verschillende van op ebay

Fuseekogels nu bij mij ook aan de beurt

Geplaatst: 12-05-2013 21:17
door bluesalomon
Inmiddels is er weer een jaar verstreken.
Deze APK zijn ze nog doorgekomen, maar het wordt tijd voor een paar verse fuseekogels.

Voor wie ze ook zoekt, en tal van andere onderdelen:

ga naar www.hbase.nl

Doe alsof je garagehouder bent.

Kenteken intikken....

Kijk in alle groepen naar de onderdelen, als je wat voorwerk doet is dat alleen maar handig.

Specifiek voor de wielophanging, kijk bij wielophanging alt
Alt staat voor alternatief. Hier vind je de tekening van de RX4, de niet alternatieve is die van de gewone scenic.
Zo'n beetje alle automaterialenzaken zitten op dit systeem.

Succes met sleutelen.
Als het bij ons gelukt is zal ik er verslag van doen.

Geplaatst: 13-05-2013 23:22
door Dennis
Kijk dat is een handige tip!

Fuseekogels zijn vervangen!!!

Geplaatst: 18-05-2013 22:11
door bluesalomon
De fuseekogels die via hbase te vinden zijn, zijn er van de week in geperst.
kosten 45 euro per kant.
Renault wil je alleen complete draagarmen verkopen voor 250 per stuk.
Voor deze actie ging de wagen mee met Pa, die automonteur is. En een complete garage tot de beschikking heeft. Hier zijn toch wat specifieke spullen zoals een pers voor nodig. En de draagarm moet eraf, dus een hefbrug is dan ook wel lekker.
Verder verliep de operatie vlekkeloos, alle bouten gingen gemakkelijk los en er was verder niets vastgeroest o.i.d.