draagarm&fusseekogel

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 16-09-2013 17:04

Die arm + fusee zijn uit 1 stuk gegoten toch?.. Via Vakgarage H&H vorig jaar laten vervangen voor "duitse imitaties" 200euro per stuk.
RRRRR

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Draagarm

Bericht door bluesalomon » 16-09-2013 19:44

De draagarm is uit één stuk gegoten. Daarna hebben ze er een fuseekogel in geperst. en rubberen bussen aan de kant die aan het subframe scharniert.
Een kogel is een hele constructie, zie het plaatje hierboven ergens.
Bij mij waren de arm en de rubberen bussen nog prima, dus alleen nieuwe kogels ingeperst.
Het kan voor 100 euro, beide zijden, als je het zelf kan.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

gadgeteer
Site-Owner
Site-Owner
Berichten: 80
Lid geworden op: 08-02-2012 19:59

Bericht door gadgeteer » 17-09-2013 08:31

Helaas kan ik zelf weinig aan onderhoud doen (weinig kaas van gegeten :))

Ik ben daarom afhankelijk van wat de garage mij voorspiegelt.
Wel ontdekte ik dat je met een RX4 niet bij iedere garage een gewenste klant bent. Sommige brengen een extra hoge offerte uit in de hoop dat je voor een andere garage kiest.
RRRRR

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Garagekosten

Bericht door bluesalomon » 17-09-2013 20:46

Het probleem met auto's van 10 jaar en ouder is dat de kosten in de garage niet meer in verhouding staan met de waarde van de auto.
Ze moeten je dus eigenlijk vertellen dat ie totalloss is als je er op dit moment voor €1200 aan moeten versleutelen. denk maar aan 4 nieuwe bandjes en een onderhoudsbeurtje ofzo. En dan is er nog niks ingrijpends gebeurd. Daarom doen liefhebbers het meestal zelf. Of samen met iemand die het wel wil en kan. Het is zeker geen moeilijke auto om aan te sleutelen. Alles is best logisch, bouten zitten niet vastgerot ofzo, kwaliteit is hardstikke goed.
Voor mij is de auto zo'n 6000 euro waard voor wat het is, een goed rijdende auto waarvan alles het doet en er goed uit ziet, op een paar goede banden in goede technische staat.
Een handelaar geeft er misschien 1250 voor bij inruil, dat is het verschil.
Toen ik onze kocht voor ongeveer 5000 in 2010 bij een handelaar, stond er een bij een dealer voor 12000, je zal dat ding gekocht hebben, verlies je ruim 10000 euro in 3 jaar.
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Aart Mastebroek
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 26-08-2013 16:34

Mannetje

Bericht door Aart Mastebroek » 17-09-2013 22:07

Ja, ik denk dat het handig is om een monteur te vinden van een kleine zelfstandige garage, die er zelf ook lol in heeft om een dergelijke auto op de weg te houden tegen normale kosten.
Ik denk dat ik zo'n monteur heb gevonden. Mijn zoon (Seat Arosa) en mijn vrouw (Mini One) hebben al een gebruikte auto bij hem gekocht de afgelopen jaren en dat lijkt allemaal heel vertrouwd. Daarom nu de gok genomen met de RX4, die ik ingeruild heb tegen een vrij nieuwe ASX. Ik heb de Mits nog geen seconde gemist, maar goed, ik heb (onze tweede) de Rx4 pas 22 dagen nu... :)
Teruglezend merk ik dat mijn opmerkingen eigenlijk een open deur zijn, maar ik werk toe naar meerdere rode balletjes bij mijn naam, dus ik post 'm toch maar. :D

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”