Pax System

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Pax System

Bericht door Dennis » 17-06-2011 14:28

Systeem werd in de zelfde periode geleverd als de RX4. (2000 - 2003) Ben ook wel benieuwd of er forumleden zijn die nog met Pax banden rondrijden.

Afbeelding

Diverse artikelen en folders uit die periode benoemen dit systeem, vandaar ter informatie het onderstaande artikel.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk is het artikel zo leesbaar, anders hoor ik het nog wel.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Francisca
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-05-2011 20:13

Bericht door Francisca » 23-06-2011 23:12

Géén idee wat voor banden eronder liggen! Iig wel goede, dat houdt mijn man wel in de gate. Maar deze zullen het vast niet zijn!
Trotse bezitster van tweede RX4!

bluesalomon
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 164
Lid geworden op: 23-06-2010 21:38

Ook pax!

Bericht door bluesalomon » 02-10-2011 22:57

Onze Salomon is ook voorzien van pax systeem en bandenspanningsmeting.
Dacht ik dat het systeem kapot was, gaf aan linksvoor lekke band, maar met die band was niets mis.
Kom ik er later achter dat rechtsachter wel lekt....
Heel langzaam liep hij leeg. We hadden hem toen net, en na wat inlezen kwam ik erachter dat het systeem de sensoren meet onafhankelijk waar het wiel gemonteerd zit. Monteer je het wiel op de verkeerde plek, krijg je ook een miswijzing op je display dus.
In de deurpost zit een sticker met daarop een auto met gekleurde wielen.
Om de ventielen, net onder het dopje, zit een corresponderende gekleurde o-ring.
Zo kan je zien welk wiel waar hoort, en waar je moet gaan zoeken als je display wat aangeeft. Misschien heb je de wielen net zoals ik gewisseld om de slijtage van de banden wat gelijker te laten verlopen. Of zijn ze om een andere reden op de verkeerde plek terecht gekomen.

Lekke band even van een prop voorzien, en alle wielen gecontroleerd.
Proppenset had ik nog over uit de scootertijd.
Hadden ze bij de occasionhandelaar al wild zitten pompen om de storing er uit te krijgen? spanningen rondom 1.8, 2.4, en 2x 2 bar.
En na 10.000 km kan ik wel stellen dat een scooterproppenset ook goed werkt voor een auto. Die gaat ook altijd mee op vakantie overigens.
Evenals mijn voetpomp. Gaat vast sneller dan de plaatselijke depannagedienst activeren.
In de handleiding staat dat je met dit systeem 200 km kan doorrijden op een lege band, mits niet sneller dan 80 km/h
Geen idee of de rubber vulling nog in de banden zit, ze zijn namelijk al een paar keer vervangen. En of iedere bandenman nog iets kan met dit systeem?
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”