Systeem werd in de zelfde periode geleverd als de RX4. (2000 - 2003) Ben ook wel benieuwd of er forumleden zijn die nog met Pax banden rondrijden.
Diverse artikelen en folders uit die periode benoemen dit systeem, vandaar ter informatie het onderstaande artikel.
Hopelijk is het artikel zo leesbaar, anders hoor ik het nog wel.
Pax System
-
- Ere Lid
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 01-11-2009 21:13
Pax System
Renault Scenic RX4 Salomon
I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!
I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!
-
- Vaste Gast
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 23-06-2010 21:38
Ook pax!
Onze Salomon is ook voorzien van pax systeem en bandenspanningsmeting.
Dacht ik dat het systeem kapot was, gaf aan linksvoor lekke band, maar met die band was niets mis.
Kom ik er later achter dat rechtsachter wel lekt....
Heel langzaam liep hij leeg. We hadden hem toen net, en na wat inlezen kwam ik erachter dat het systeem de sensoren meet onafhankelijk waar het wiel gemonteerd zit. Monteer je het wiel op de verkeerde plek, krijg je ook een miswijzing op je display dus.
In de deurpost zit een sticker met daarop een auto met gekleurde wielen.
Om de ventielen, net onder het dopje, zit een corresponderende gekleurde o-ring.
Zo kan je zien welk wiel waar hoort, en waar je moet gaan zoeken als je display wat aangeeft. Misschien heb je de wielen net zoals ik gewisseld om de slijtage van de banden wat gelijker te laten verlopen. Of zijn ze om een andere reden op de verkeerde plek terecht gekomen.
Lekke band even van een prop voorzien, en alle wielen gecontroleerd.
Proppenset had ik nog over uit de scootertijd.
Hadden ze bij de occasionhandelaar al wild zitten pompen om de storing er uit te krijgen? spanningen rondom 1.8, 2.4, en 2x 2 bar.
En na 10.000 km kan ik wel stellen dat een scooterproppenset ook goed werkt voor een auto. Die gaat ook altijd mee op vakantie overigens.
Evenals mijn voetpomp. Gaat vast sneller dan de plaatselijke depannagedienst activeren.
In de handleiding staat dat je met dit systeem 200 km kan doorrijden op een lege band, mits niet sneller dan 80 km/h
Geen idee of de rubber vulling nog in de banden zit, ze zijn namelijk al een paar keer vervangen. En of iedere bandenman nog iets kan met dit systeem?
Dacht ik dat het systeem kapot was, gaf aan linksvoor lekke band, maar met die band was niets mis.
Kom ik er later achter dat rechtsachter wel lekt....
Heel langzaam liep hij leeg. We hadden hem toen net, en na wat inlezen kwam ik erachter dat het systeem de sensoren meet onafhankelijk waar het wiel gemonteerd zit. Monteer je het wiel op de verkeerde plek, krijg je ook een miswijzing op je display dus.
In de deurpost zit een sticker met daarop een auto met gekleurde wielen.
Om de ventielen, net onder het dopje, zit een corresponderende gekleurde o-ring.
Zo kan je zien welk wiel waar hoort, en waar je moet gaan zoeken als je display wat aangeeft. Misschien heb je de wielen net zoals ik gewisseld om de slijtage van de banden wat gelijker te laten verlopen. Of zijn ze om een andere reden op de verkeerde plek terecht gekomen.
Lekke band even van een prop voorzien, en alle wielen gecontroleerd.
Proppenset had ik nog over uit de scootertijd.
Hadden ze bij de occasionhandelaar al wild zitten pompen om de storing er uit te krijgen? spanningen rondom 1.8, 2.4, en 2x 2 bar.
En na 10.000 km kan ik wel stellen dat een scooterproppenset ook goed werkt voor een auto. Die gaat ook altijd mee op vakantie overigens.
Evenals mijn voetpomp. Gaat vast sneller dan de plaatselijke depannagedienst activeren.
In de handleiding staat dat je met dit systeem 200 km kan doorrijden op een lege band, mits niet sneller dan 80 km/h
Geen idee of de rubber vulling nog in de banden zit, ze zijn namelijk al een paar keer vervangen. En of iedere bandenman nog iets kan met dit systeem?
______________________
Beter van de weg af, dan van het pad!
Beter van de weg af, dan van het pad!