bandensensoren en banden spanning...

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
bas steen
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 23:28

bandensensoren en banden spanning...

Bericht door bas steen » 21-03-2011 22:36

Hallo ik heb een vraag over bandensensoren en bandenspanning, vandaag even mijn bandenspanning nagekeken en wat lucht bij gedaan bij de tweede rit begon mijn lampje van mijn linker voorwiel te knipperen en hij geeft STOP aan,dat betekend te lage of te hoge spanning volgens het instructie boekje . Ik heb er 2.4 bar erin zitten bij alle 4 banden, volgens het gegevens in de deurpost van mijn rx4 moet er 2.0 bar in, maar bij de benzinepomp op het schema van de lucht/bar staat 2.7 bar best wel groot verschil. Wat zijn jullie ervaringen hierin ik heb normaal weg banden van michelin geen M&S.

Gr bas
regelmatige bezoeker

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 21-03-2011 23:50

Hoi Bas,

Zelf doe ik er max 2,3 bar in en als het zonnetje er bijvoorbeeld op staat heb ik ook wel eens last van dat het banden-spanningssysteem knippert. Meestal volstaat om de bandenspanning iets te verlagen naar bijvoorbeeld 2,2 bar. Warmte en koude, krimpen en uitzetten en dan knippert het soms inderdaad. Niets ernstigs maar het is wel een vervelend verschijsel zo'n knipperend lampje op je dashboard. :wink:
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

bas steen
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 23:28

Bericht door bas steen » 23-03-2011 21:15

Hallo Dennis,

bedankt voor je reactie ik hoop dat het zo is want het is een duur ventieltje,ik ga het proberen met 2.2 bar ,het is eigelijk gekomen doordat ik wat meer bar in heb gedaan .
regelmatige bezoeker

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”