Pagina 1 van 1

schurend geluid van voren.

Geplaatst: 10-01-2011 18:49
door Gast
telkens als ik rijd(vanaf de 3de versnelling), hoor ik vanaf de voorkant een schurend geluid. Kan dit van een wiellager zijn, of is het van de versnellingsbak. Het rare is dat wanneer ik in de 2e versnelling rijd(±50 á 60km/h) dan hoor ik het niet, en rijdt ik dezelfde snelheid in z'n 3 dan hoor ik het wel.
Weten jullie hier misschien iets over?

Geplaatst: 29-05-2014 15:59
door RemcoH1980
Ik heb hetzelfde euvel momenteel. In 1/2 en 3. Heb je hier al eens een sluitend antwoord op gekregen of nog steeds onbekend? Of weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Bakolie

Geplaatst: 10-06-2014 19:27
door bluesalomon
Iemand de bakolie al eens gepeild?
Hoef je niets voor los te maken, je kan er via de motorkap bij.
Plastic propellor aan de voorzijde van de bak.

Geplaatst: 11-06-2014 09:49
door RemcoH1980
Juist. Ik wist dat ik dit al eens gelezen had op het forum, maar ik kon het niet terugvinden. Auto staat nu bij een garage om te kijken wat het euvel nu precies is, dus ik hoop het snel te horen. Ik hoop echt dat het te overzien is.

Bedankt voor de info :D

Geplaatst: 11-06-2014 19:13
door RemcoH1980
Nou, het was kort, maar krachtig. Ik heb er welgeteld 4 dagen in mogen rijden met niets meer dan ellende. Er zit een gat onder in de versnellingsbak en alles is ten einde. Onderdelen kunnen ieder moment op straat vallen. De RX4 gaat voor het oud ijzer of een opkoper. Wat een ellende zeg, stelletje hufters die je zo'n auto verkopen en je staat gewoon machteloos. Ik ga nog wat dingetjes proberen, maar de auto is voor mij einde verhaal. Zonde.

Geplaatst: 11-06-2014 21:29
door Arnoud
Damn, wat een ellende voor je zeg. Balen man dat je niet langer hebt kunnen genieten van deze fantastische wagen.
Ben je hem al kwijt ? Het is wel een beetje lullig maar ik denk dat ik wel interesse heb in jouw auto, weliswaar voor de onderdelen, maar toch.

Al had ik, serieus, liever gehad dat je zelf vele mooie kilometers had kunnen maken

Geplaatst: 12-06-2014 13:42
door RemcoH1980
De auto is van de brug. En surprise, surprise........de bak is niet het enige.

Klaar?! Komt 'ie........

- Gat aan de onderzijde versnellingsbak. Geen smering en vol met metaaldelen.
- Stuurkogel RV + LV
- Remschijven verroest en versleten, remblokken lopen aan
- Banden achter en reservewiel uitgedroogd
- Differentieel achter lek
- Uitlaat dichtgesmeerd
- LA zware speling homokineet
- Versnellingsbak bovenzijde dichtgesmeerd met kit
- Stabilisator RV speling
Rubber draagarm LV versleten

Deze doodskist had nooit goedgekeurd mogen worden, sterker nog, hij had nooit de weg op gemogen.

Morgen afspraak voor aangifte politie. Rechtsbijstand staart zich alleen blind op de heilige BOVAG garantie, terwijl je een wettelijk bepaalde garantie hebt van 6 maanden, ongeacht BOVAG of andere garanties, waarvan de Wet Handhaving Consumentenbescherming en het Burgerlijk Wetboek boek 7 Koop en Ruil leidend zijn.......dit is de wet! Nu ook een klacht neergelegd bij Rechtsbijstand, want waar betaal je al die jaren dan geld voor, terwijl we een sterke juridische zaak hebben. Vandaag worden we daarover teruggebeld.

Geplaatst: 12-06-2014 20:56
door bluesalomon
Niet zo best.
Wilde de garage niet de koop ongedaan maken? Of een andere vergelijkbare auto regelen?
Een auto kan duur zijn, maar als het juridisch moet worden opgelost kan je er misschien een paar van deze auto's aan besteden. Die lui zijn ook niet goedkoop.
Verder is het echt een misser, en de handelaar weet vaak niet eens wat hij heeft staan. Kunnen ze ook geen gewetensbezwaren krijgen.....
Wat was de oplossing van de handelaar nu deze lijst is vastgesteld door de onafhankelijke specialist?
En, was de proefrit wel goed, want dit zijn allemaal wel dingen die je hoort of voelt als je een goede proefrit maakt.
En waar heb je hem eigenlijk gekocht?

Re: Bakolie

Geplaatst: 14-06-2014 20:27
door jans01
Wat bedoel je met:

"Plastic propellor aan de voorzijde van de bak".

De ventilator achter de radiateur?

Geplaatst: 18-06-2014 21:32
door bluesalomon
In de rijrichting gezien, in het huis van de bak voorop, zit een plastic vleugelbout. Als je die er uit draait, moet de olie net zo'n beetje uit het gaatje lopen, hij hoort tot hier gevuld te zijn. Je kan er best goed bij, het lijkt krap tussen de radiateur/ventilator en de bak, maar het is wel te doen.

Op het differentieel zit er ook één, je kan die ook even bekijken hoe het er uit ziet, en die ook gelijk even peilen.

Ik heb de olie gewoon een keer ververst, het is wel andere olie trouwens voor en achter. De plug met het vierkant is de aftap. Daar heb je een speciaal gereedschap voor nodig. Destijds van een andere (inbus) sleutel geslepen.