5e versnelling

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

5e versnelling

Bericht door rollo » 22-12-2008 09:26

We zijn met de auto naar de garage geweest voor een Einde garantie check. En er was nogal wat mis.... :?

In iedergeval moet ook bij onze auto de 5e versnelling opnieuw gesynchroniseerd worden. Een veel gehoorde klacht bij Renault Scenics. Verder is er een olie lekkage bij de Differentieel keringen achter.

Kortom twee dagen de auto kwijt. Maar gelukkig wel allemaal onder de garantie.

Meer mensen met 5e versnelling problemen?

Robert-J.
Ere Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 27-10-2008 20:26

Bericht door Robert-J. » 28-12-2008 12:11

Wees blij dat je garantie hebt, in principe heb je dus nu weer een "nieuwe" auto en moet je vele zorgeloze km's moeten en kunnen maken. Ik heb idd gehoord via diverse forums dat de techniek van Renault niet een van de beste is. Sterker nog, zoals bekend had ik voor mijn RX4 een Vel Satis 2.2DCI uit 2002 en heb daar in zeer korte tijd meer dan 1800 euro reparatiekosten aan gehad. Maar gelukkig kan het ook beter. Mijn andere auto is een Megane Cabrio en heb daar nooit iets aan gehad. Ook mijn vorige Renault een Espace 1.9DCI heeft nooit mankementen gekend en nu komt het, ik heb nu 10000 KM gereden met mijn RX4 1.9 DCI en probleemloos tot heden. Of ik heb gewoon mazzel met deze RX4 of alle "probleem"verhalen over de techniek van Renault worden nog al opgeblazen. Oordeel zelf maar ;-)
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1

rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

Bericht door rollo » 28-12-2008 14:12

Ik heb eens rondgeneusd op het Renault forum en daar staan de problemen met de 5e versnelling garant voor flink wat topics.... :roll:

Maar inderdaad hij rijd weer als een zonnetje. De 5e versnelling schakelt heerlijk soepel!

Ik ben dan ook nog steeds super trots op onze RX4!

Wat een wagen is het toch :D

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”