Benzine RX4 lijkt wel een diesel

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
rodney
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-10-2009 23:49

Bericht door rodney » 19-12-2010 14:44

Waar dat aan mag liggen snap ik niet,misschien lekke pakking.Hoewel ik daar mn twijfels over heb,want onder mn auto ligt geen olie.
Ik blijf er nog mee rijden,want ik heb mn oude huis na 2 jaar nog niet verkocht.

De mooiste uitvoering vindt ik hem in zwart met die dubbele opendakken.Weet jij het verbruik van een diesel uitvoering?
Gr rodney

Miracle Mile
Ere Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 18-02-2009 00:45

Bericht door Miracle Mile » 19-12-2010 19:32

Een hoog olieverbruik kan naar mijn idee meerdere oorzaken hebben, en één daarvan kan zijn dat de vorige eigenaar er misschien niet zo netjes mee omgesprongen is.
Ik weet niet of die van jou ook een trekhaak heeft, maar zo ja.. dan is het heel goed mogelijk dat er met een volgepakte caravan op een verkeerde manier mee is gereden.
Je kent dat wel.. lekker met een kouwe motor doorhalen met die sleurhut erachter, en berg op te veel hoog in de toeren hangen.....
Naarmate de kilometerstand hoger wordt ga je dit soort mishandelingen uit het verleden onherroepelijk tegen komen.

Wat die 1.9Dci aan olie verbruikt weet ik eigenlijk niet, maar mits goed behandeld én onderhouden zal dat niet veel meer zijn als bij de 2 liter benzine versie.

rodney
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-10-2009 23:49

Bericht door rodney » 19-12-2010 22:45

k denk ook dat de vorige eigenaar een caravan heeft gehad want mn onderas voor 4 wielandrijving is ook al vervangen1000euro.En mn koppelingsplaat750euro.Duur geintje was dat.

Ik rij zelf gemiddelt 1 op 9, en was nieuwschierig wat een diesel verbruikt.
Maar het is en blijft een leuke auto.Vorig jaar heb ik bij een dealer een schaalmodel gekocht met de zelfde kleur als mn wagen.Wel leuk om te hebben.
Gr Rodney

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”