RX4 op LPG

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Jos
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2009 21:52

RX4 op LPG

Bericht door Jos » 14-06-2009 14:30

Beste mensen,

Aankomende week ga ik voor/met mijn schoonouders kijken naar een RX4 op LPG (te Hoogland, Autotrader). Er zitten onderhoudsboekjes bij dus ik hoop dat ik kan zien of bv de bobines, het bekende rubber van de aandrijfas etc al vervangen zijn. Het is mij wel opgevallen dat er maar weinig RX4's op LPG te vinden zijn. Heeft iemand tips etc? Ik neem aan dat een 2.0 16V geen problemen met LPG zal hebben. Ik heb hen voorgeouden dat het verbruik zo'n 1:10 zal zijn. Of ben ik dan te optimistisch? Een G3 installatie zou ongeveer hetzelfde verbruik als een benzineversie moeten hebben. Althans dat wordt beweerd.

Alvast bedankt,

Jos

Jos
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2009 21:52

Bericht door Jos » 15-06-2009 15:49

Ik weet niet wat ze met de bekleding hadden uitgespookt. Jammer, de auto zag er netjes uit maar het alcantara was verschrikkelijk ruw en ook niet meer goed te krijgen. Van beide voorstoelen, mogelijk met een ruwe borstel op de verkeerde wijze schoongemaakt? Dat zagen mijn schoonouders (tereecht) helemaal niet zitten. Vind maar eens ergens andere stoelen, ook weer een zoekwerk, opnieuw bekleden zal ook heel duur zijn. Jammer.

Robert-J.
Ere Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 27-10-2008 20:26

Bericht door Robert-J. » 15-06-2009 16:27

Dat het Alcantara versleten is komt eigenlijk voor bij alle RX4!! Dus naar een andere kijken vanwege die "klacht" zal weinig soelaas brengen. Ook het leer kan wat problemen geven met scheurtjes in de wangen.

E.e.a heeft te maken dat de stoel erg hoog staat (terreinwagen) t.o.v. een normale Scenic. Hierdoor schuif je met je billen (eigenlijk broek!) veel meer over de stoel bij het instappen dan dus de normale Scenic.
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1

Jos
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2009 21:52

Bericht door Jos » 15-06-2009 16:40

Oké, dat klinkt zeer aannemelijk. Maar het zal mogelijk per auto wat kunnen verschillen. Bij onze dealer in Bemmel staat bv een hele nette DCI met 220000 km. Daar is de bekleding nog heel netjes van.
Ik heb ook auto's met leder, het scheelt wel veel of de eigenaar het leer regelmatig een behandeling geeft in zowel onderhoud van het leer (dus soepel houden waardoor het beter tegen een stootje kan) als kleur. Mijn Safrane heeft bv leder en 240000 op de klok. Leer in nieuwstaat terwijl een andere auto het leer bij een ton al niet meer mooi is.

Robert-J.
Ere Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 27-10-2008 20:26

Bericht door Robert-J. » 15-06-2009 16:46

Tuurlijk, het is zeker waar wat je zegt. De ene is nu eenmaal netter op zijn spullen dan de andere!!

Telt ook mee: Gewicht v/d bestuurder / type broek (bij spijkerbroek slijt bekleding sneller dan bij pantalon) en zo kan je doorgaan.

Maar de aanhouder wint. blijf op zoek gaan naar een mooi en net exemplaar, die zijn er echt wel! en dan kunnen we ons forum-ledenbestand leuk uitbreiden.
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1

Jos
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-05-2009 21:52

Een mooie Privilége

Bericht door Jos » 25-06-2009 08:38

Beste RX4 lovers,

de kogel is door de kerk (ik hoor het nog :D ) en dus een LPG RX4 aangeschaft. Dus niet door mij, maar wel met mij, voor de schoonouders. Een beauty. Over een kleine 2 weken halen we de auto op (via sloopregeling).
In de toekomst zal ik (met hulp van anderen) de auto moeten/mogen vertroetelen en ik zal er ook zo af en toe in rijden.
Dus ondanks dat het niet mijn auto is (maar wiet weet ooit wel) zal ik deze schoonheid straks voorstellen in het betreffende topic incl een paar leuke plaatjes en verdere info.

Jos (namens...)

Robert-J.
Ere Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 27-10-2008 20:26

Bericht door Robert-J. » 25-06-2009 09:17

Wens je schoonouders veel plezier met de RX4!
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”