Wat kan je allemaal kwijt zijn aan een RX4
Wat kan je allemaal kwijt zijn aan een RX4
Wij hebben de auto nu een jaar. Met de aanschaf zijn ons allerlei reparaties voorgehouden die uiteraard allemaal uitgevoerd zouden zijn.
Na een paar maanden (u raad het al, garantie afgelopen) viel het op dat de motor raar liep bij 2500-3000 RPM. Dus wat doe je? Je gaat naar een garage.
Diagnose: Na 20 uur gespecialiseerd zoeken, een draadbreuk en een half-defecte schakelaar voor de Turbodruksensor. Kosten, HEEL DUUR.
Ondertussen bij een andere garage op advies van de eerste (met tijdsdruk) de gloeistiften laten vervangen €300.
Mijn voorstel de rekening niet te betalen is niet serieus genomen, toen ik zei te veronderstellen dat zij de specialist zijn en een dergelijk probleem wellicht moeilijk maar wel sneller te vinden zou moeten zijn is de rekening gehalveerd. (€1250,00)
Kort daarop lekte het voorste glazen dak, de opdracht was simpel, maken of vervangen. Ze hebben het eerst gemaakt. Toen lekte het nog steeds, en weer gemaakt. Nu moest de hele hemel eruit. En het lekte nog steeds en moets het opnieuw. Bij elkaar 15 uur werk en een rekening: €1000.
Ook hiervan is uteindelijk de helft betaald, ....., voor een kitrandje!!!!
De motorproblemen waren er weer, het oranje lampje ging aan tussen 2500 en 3000 RPM. Simpele vraag, kan het kwaad als dat lampje brand? Na veelvuldig uitlezem kwam het verlossende woord. Als wij de Turbo-druk wat terugstellen kunt op vakantie en blijft het lampje uit. Tijd en materiaal €950. Niet te filmen maar ik was het zo zat daar dat even niet betaald heb.
De vakantie ging redelijk, soms een lampje maar verwaarloosbaar. Bij terugkomst ging het lampje meer en meer brande. Dus terug voor garantie.
Nu bleek de Turbo door het verzetten van de instelling van de Turboi druk defect. ?????? Dus garantie? NEE.
Nieuwe Turbo €1450 met na veel soebatten in vermindering de laatste rekening ..... (Tuurlijk was de laagste).
De vervangen koppeling bleek toch heel oud, €700.
Een aandrijfas, € 400
Schokbrekers voor, €400
Remrevisie, €700
Op eigen initiatief winterbanden en velgen (RX4) €450 en nieuwe zomerbanden €400.
Bij elkaar een aardige duit.
Dus wij overwegen maar willen eerst op vakantie!
Na een paar maanden (u raad het al, garantie afgelopen) viel het op dat de motor raar liep bij 2500-3000 RPM. Dus wat doe je? Je gaat naar een garage.
Diagnose: Na 20 uur gespecialiseerd zoeken, een draadbreuk en een half-defecte schakelaar voor de Turbodruksensor. Kosten, HEEL DUUR.
Ondertussen bij een andere garage op advies van de eerste (met tijdsdruk) de gloeistiften laten vervangen €300.
Mijn voorstel de rekening niet te betalen is niet serieus genomen, toen ik zei te veronderstellen dat zij de specialist zijn en een dergelijk probleem wellicht moeilijk maar wel sneller te vinden zou moeten zijn is de rekening gehalveerd. (€1250,00)
Kort daarop lekte het voorste glazen dak, de opdracht was simpel, maken of vervangen. Ze hebben het eerst gemaakt. Toen lekte het nog steeds, en weer gemaakt. Nu moest de hele hemel eruit. En het lekte nog steeds en moets het opnieuw. Bij elkaar 15 uur werk en een rekening: €1000.
Ook hiervan is uteindelijk de helft betaald, ....., voor een kitrandje!!!!
De motorproblemen waren er weer, het oranje lampje ging aan tussen 2500 en 3000 RPM. Simpele vraag, kan het kwaad als dat lampje brand? Na veelvuldig uitlezem kwam het verlossende woord. Als wij de Turbo-druk wat terugstellen kunt op vakantie en blijft het lampje uit. Tijd en materiaal €950. Niet te filmen maar ik was het zo zat daar dat even niet betaald heb.
De vakantie ging redelijk, soms een lampje maar verwaarloosbaar. Bij terugkomst ging het lampje meer en meer brande. Dus terug voor garantie.
Nu bleek de Turbo door het verzetten van de instelling van de Turboi druk defect. ?????? Dus garantie? NEE.
Nieuwe Turbo €1450 met na veel soebatten in vermindering de laatste rekening ..... (Tuurlijk was de laagste).
De vervangen koppeling bleek toch heel oud, €700.
Een aandrijfas, € 400
Schokbrekers voor, €400
Remrevisie, €700
Op eigen initiatief winterbanden en velgen (RX4) €450 en nieuwe zomerbanden €400.
Bij elkaar een aardige duit.
Dus wij overwegen maar willen eerst op vakantie!
-
- Ere Lid
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 27-10-2008 20:26
Pfoei dat zijn inderdaad behoorlijke kosten die je gemaakt hebt!
Vergeet natuurlijk niet dat het een "Ding" is. Bij veelvuldig gebruik slijten en gaan zaken kapot. Het maakt dan natuurlijk helemaal niets uit of je een Renault of weet ik veel wat voor een merk hebt. Als voorbeeld: Mijn broer rijdt een Audi A8, is op wintersport vakantie, gaat zijn versnellingsbak zomaar ineens kapot. Kosten: € 2500,- dussss Soms heb je nu eenmaal wat meer pech dan de andere.
Maar ik begrijp heel goed dat als de kosten te hoog worden en de ergenissen stijgen mee dan heb je vaak geen keuze meer om te bekijken of een ander merk / type deze problemen niet heeft!
Hopelijk nemen je problemen wat af en kan je weer gaan genieten van de RX4
Succes!!
Vergeet natuurlijk niet dat het een "Ding" is. Bij veelvuldig gebruik slijten en gaan zaken kapot. Het maakt dan natuurlijk helemaal niets uit of je een Renault of weet ik veel wat voor een merk hebt. Als voorbeeld: Mijn broer rijdt een Audi A8, is op wintersport vakantie, gaat zijn versnellingsbak zomaar ineens kapot. Kosten: € 2500,- dussss Soms heb je nu eenmaal wat meer pech dan de andere.
Maar ik begrijp heel goed dat als de kosten te hoog worden en de ergenissen stijgen mee dan heb je vaak geen keuze meer om te bekijken of een ander merk / type deze problemen niet heeft!
Hopelijk nemen je problemen wat af en kan je weer gaan genieten van de RX4
Succes!!
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1
-
- Ere Lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18-02-2009 00:45
-
- Regelmatig Bezoeker
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30-10-2008 20:26
Aiiiiiiiii, vreselijk toch....... 12 euro kwijt........ weer 4 biertjes minder op het terras..... verschrikkelijk gewoon....
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com
http://scenic-rx4.weebly.com
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14-02-2009 10:40
Ook wel de nodige onkosten gehad aan onze RX4.
Maar gelukkig kan ik alles zelf repareren, dus vallen de kosten erg mee.
Distributieriem vervangen met spanrol en multiriem €175,00
Schokdempers rondom €365,00
Grote beurt met koelvloeistof, remvloeistof en ruitenwissers €150,00
Wiellager links €50,00
Verder mogen we niet klagen over onze bolide
Maar gelukkig kan ik alles zelf repareren, dus vallen de kosten erg mee.
Distributieriem vervangen met spanrol en multiriem €175,00
Schokdempers rondom €365,00
Grote beurt met koelvloeistof, remvloeistof en ruitenwissers €150,00
Wiellager links €50,00
Verder mogen we niet klagen over onze bolide
Van de distributieriem weet ik in theorie hoe het zou moeten. Is er veel sloopwerk (wegnemen van allerlei randapparaten) voor nodig?
Zijn de merktekens makkelijk te zien? kortom, gaat mij dit ook zelf lukken? En zit het heel erg vast of valt dat wel mee? Bij een Volvo 245T zat de krukas altijd allejez@@ vast.
Er komt nieuwe ellende bij. De uitlaat resoneert hinderlijk. Vooral bij onderuit optrekken. Bijkomend nadeel is dat aan de achterzijde van de katalysator een scheur is gelast. Dat is dus nu een zwakke plek.
Is het jullie trouwens opgevallen dat de uitlaat bijna niet ondersteund is. Vooraan aan het flex-stuk en de eindemper in rubbers, that`s all.
Zijn de merktekens makkelijk te zien? kortom, gaat mij dit ook zelf lukken? En zit het heel erg vast of valt dat wel mee? Bij een Volvo 245T zat de krukas altijd allejez@@ vast.
Er komt nieuwe ellende bij. De uitlaat resoneert hinderlijk. Vooral bij onderuit optrekken. Bijkomend nadeel is dat aan de achterzijde van de katalysator een scheur is gelast. Dat is dus nu een zwakke plek.
Is het jullie trouwens opgevallen dat de uitlaat bijna niet ondersteund is. Vooraan aan het flex-stuk en de eindemper in rubbers, that`s all.
-
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18-03-2009 19:38
mijn eerste omkosten APK
Voor de eerste keer onkosten gehad aan onze RX4.
Maar gelukkig kan ik alles zelf repareren, dus vallen de kosten erg mee.
veeren voorpooten links en rechts € 160 bij de brezan
ruitenwisser voor € 30
APK € 30 bij de Renaultdealer.
valt alemaal weer mee
Maar gelukkig kan ik alles zelf repareren, dus vallen de kosten erg mee.
veeren voorpooten links en rechts € 160 bij de brezan
ruitenwisser voor € 30
APK € 30 bij de Renaultdealer.
valt alemaal weer mee
Er is weer wat bijgekomen. Voor de grote sneeuwaanval had ik al gezien dat er wat olie aan het differentieel bleef hangen. Kan lek zijn, kan zweten. Even aankijken en dan er iets aan doen.
De beide keerringen zijn lek. Gek alleen dat die dingen ongeveer 70 euro per kant kosten. Een normale keerring is vele malen goedkoper.
Heeft iemand al een keer een universele keerring geplaatst en weet je daar het bestelnummer nog van? Vooralsnog staat er een kostbaar grapje op stapel. TBC.
De beide keerringen zijn lek. Gek alleen dat die dingen ongeveer 70 euro per kant kosten. Een normale keerring is vele malen goedkoper.
Heeft iemand al een keer een universele keerring geplaatst en weet je daar het bestelnummer nog van? Vooralsnog staat er een kostbaar grapje op stapel. TBC.
-
- Ere Lid
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 01-11-2009 21:13
Geen ervaring mee Lupo, die €70,- is dat inclusief montage, koffie en BTW? Zit er geen andere garage in de buurt die het werk goedkoper en naar tevredenheid kunnen uitvoeren? Verder zou ik even op het internet kijken bij Brezan automaterialen ofzo, kan me niet voorstellen dat Renault de enige is die dergelijke ringen maakt. Succes in ieder geval.
Renault Scenic RX4 Salomon
I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!
I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!