Kat in de zak, en de keerzijde van internet.

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Miracle Mile
Ere Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 18-02-2009 00:45

Kat in de zak, en de keerzijde van internet.

Bericht door Miracle Mile » 25-05-2009 00:31

Heel spijtig te moeten constateren dat Rob het vertrouwen in deze doorgaans fijne en leuke auto heeft opgegeven.
Aan de andere kant ook begrijpelijk, als de reparatie kosten in ruim 10 maanden geheel uit de klauwen zijn gelopen, maar ik wil hierbij toch nog weer een kantekening plaatsen:
Ik heb mijn RX4 in juli 2006 gekocht bij een garage die geen officiële dealer meer is, maar wel hoofdzakelijk dit merk te koop heeft en veel vaste klanten heeft.
Bij aankoop heb ik de gehele onderhouds en reparatiegeschiedenis van deze auto ter inzage gehad, met alle onderdelen die door de tijd vervangen waren... tot elke schroef aan toe!!
Na wat bezoekjes aan wat grote en wel officïele dealers is mij opgevallen dat de kennis van zaken qua RX4, en klantvriendelijkheid echt beduidend minder is, en dat mijn auto daar daar nooit op een brug zal staan voor eventuele reparaties of regulier onderhoud.
Tijdens m'n laatste APK bij m'n fijne 'dorpsgarage' kreeg ik zo maar ff de Koleos van baas mee als leenauto....., waar mee ik wil zeggen dat het dus ook echt anders kan.

Met een website op internet, en een forum waar men z'n hele hebben en houwen op zet kan soms ook tegenwerken, want de eerste de beste inkoper/verkoper van een willekeurige garage hoeft maar ff te googelen op deze toch al zeldzame auto en komt zo alle info tegen die hij kan gebruiken om een karretje 'schappelijk' in te ruilen.


Ik vind het oprecht vervelend dat het voor Rob (Rollo) zo gelopen is, maar wens hem veel plezier met z'n nieuwe auto.

Jan
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2008 20:26

Bericht door Jan » 25-05-2009 19:02

Ook ik wil even melden dat ik het heel jammer vond dat Rob het vertrouwen in de RX4 kwijt is geraakt. Echter denk ik dat het meer het vertrouwen in ZIJN RX4 was, dan het vertrouwen in de RX4 in het algemeen.
Het is nu eenmaal zo dat de ene auto de andere niet is. Ook het goed en vertrouwd onderhoud draagt bij tot jarenlang rijplezier van welke auto dan ook.
Uit de vele berichten op deze site blijkt dat de RX4 toch over het algemeen goed bevalt.
In het verleden heb ik gewerkt bij een bedrijf waar om de 2 jaar het gehele wagenpark werd vernieuwd. Ook toen heb ik meegemaakt dat er wel eens een auto bij zat die meer in de garage stond dan dat deze op de weg te vinden was. En dat terwijl de rest probleemloos de ene na de andere kilometer wegschreef. Het waren toch steeds dezelfde auto's met hetzelfde bouwjaar, ja zelfs met een bijna identiek kenteken.
Ik denk dat Rob gewoon ontzettend veel pech heeft gehad met zijn auto.
Deze problemen mogen dan ook beslist niet als maatstaf worden gezien voor de RX4 in het algemeen.

Rob, beste jongen..... jammer dat je niet zoveel plezier hebt mogen beleven van jou RX4, en ook ik wens je met je nieuwe aanwinst heel veel veilige en vooral probleemloze kilometers toe......
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com

rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

Bericht door rollo » 25-05-2009 21:11

Helemaal eens Jan, maar voor ons (vriendin en ik) durfden we het niet meer aan met deze auto. Ook gezien het feit dat we over een maand eventjes naar zuid Frankrijk op en neer gaan.

Op een gegeven moment moet je knopen doorhakken. Heb er echt slapeloze nachten van gehad hoor!

Enne, mijn hele hebben en houwen staat niet op internet hoor! Dat kan ik jullie niet aandoen! :twisted:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”