Rammelen

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Jan
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2008 20:26

Rammelen

Bericht door Jan » 20-05-2009 20:34

Na de diverse problemen bij jullie te zijn tegen gekomen op dit forum, ook even een positief verhaaltje.
Vanmorgen had mijn vrouw de auto meegehad, en kwam aan het eind van de ochtend thuis met het verhaal dat er onder de motorkap iets "rammelde". Nu had ik dat zelf ook al eens gehoord, en ik dacht dat het mogelijk een los zittend hitteschildje van de uitlaat kon zijn. Datzelfde probleem had ik ook al een paar keer met Laguna (vorige auto) gehad. Gewoon een kwestie van bout los en ff een dikke ring er tussen en weer vastdraaien dacht ik. Omdat een vriend van mij een garage heeft, ben ik daar vanmiddag even langs gegaan om te vragen of hij dat even voor me kon doen op de brug. Daar bleek het om iets heel anders te gaan. De hitteschildjes zaten gewoon goed vast. Wat was dan wel het probleem? Bij het verwijderen van de stalen onderplaat onder de motor viel er een grote schroevendraaier onderuit. Waarschijnlijk heeft een monteur deze bij een beurt laten vallen, en is deze onderin gegleden. Waarschijnlijk is deze vanmorgen tijdens de rit van mijn vrouw los gekomen van de plek waar deze klem heeft gezeten. Mijn vriend heeft alles verder goed gecontroleerd, en verder niets raars aangetroffen. Hoewel dit al raar genoeg was natuurlijk. De rammel is er nu uit, en ik heb er een hele mooie schroevendraaier aan over gehouden...
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”