Pech met mijn RX4

Plaats hier al je vragen en/of opmerkingen over de techniek van je RX4.
Plaats reactie
Robert-J.
Ere Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 27-10-2008 20:26

Pech met mijn RX4

Bericht door Robert-J. » 06-05-2009 10:27

In de mei vakantie ben ik naar het Gardameer gereden om van een heerlijke vakantie te gaan genieten. Helaas was het weer niet al te best maar gelukkig de restaurantjes hebben een hoop goed gemaakt. Wat wel een domper was op de feestvreugde waren de problemen met de RX4.

Laten we wel zijn ik heb er nu in totaal 30000 zeer probleemloze km mee gereden dus waarom nu in een keer al deze problemen, ik heb werkelijk geen idee! Zelf houd ik het op dat ik gewoon nu ff domme pech heb gehad.

1) op de heenweg bij Neurnberg is de turboslang eraf geschoten. Allemaal zwarte rook uit de uitlaat en ik had geen vermogen meer. Na openen van de motorkap schrik je je rot. Olie zit echt overal. In eerste instantie dacht ik aan een gescheurd motorblok, dat zou in houden einde vakantie. Maar gelukkig zag ik die losse slang, na vastzetten daarvan was dat probleem gelukkig getakkeld.

2) Tijdens ons verblijf op de camping merkte ik op dat de uitlaat raar klonk, leek net of er een vette V8 in de RX4 lag, wat bleek, uitlaat gescheurd!! Bij een leuk lokaal garagist uitlaat gelast (kostte slechts € 30,-) en dat probleem was ook opgelost.

3) Afgelopen maandag tijdens de terugreis hoorde ik tijdens een beklimming in eens een vreemd geluid onder de motorkap. Na iets door te hebben gereden om een P-plaats te zoeken (die niet kwam!!) stopte de auto er mee. De motor begon ineens veel toeren te maken en er kwam allemaal witte rook uit de uitlaat en de auto in. We schrokken ons echt helemaal te pletter want het leek of hij zo in de fik zou gaan vliegen. Een paar harde knallen en de motor was gestopt. Let wel, ondertussen had ik wel de sleutels uit het contact gehaald maar de motor bleef dus gewoon doorlopen!!!!!!

De auto is op transport gegaan en wat bleek. De turbo is opgeblazen en omdat de motor zijn druk niet weg kon krijgen is de gloeispiraal er uit geklapt. Reparatiekosten zullen tegen de € 3000,- bedragen!!!!!!!!!

Al met al geen leuke autovakantie gehad.
Renault Megane Estate 2010 & Citroen C1

Renaultfreak
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 57
Lid geworden op: 08-11-2008 21:45

Bericht door Renaultfreak » 06-05-2009 17:25

Dat is niet zo mooi!
Inderdaad wel heel veel pech in een paar weken tijd. :cry:

Succes met her repareren. :wink:
Alexandra de Renaultfreak

Renault Scenic RX4 2.0-16V pack cuir (nov. 2000)

rollo
Ere Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 27-10-2008 15:17

Bericht door rollo » 07-05-2009 21:22

Sjees dat is behoorlijk balen zeg, en een dure reparatie.....

Auto's zijn leuk tot dat ze wat mankeren.

Sterkte, wanneer staat de reparatie gepland?

Plaats reactie

Terug naar “Vragen of opmerkingen over de techniek”