Wintertreffen, wanneer POLL

Wintertreffen januari 2010.
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 09-01-2010 00:09

Ik wacht het weer voor zondag nog wel even af. Ik ben nog steeds van plan om te gaan... Maar je hebt gelijk als het erg slecht weer is dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Ga zondag rijden en dan zie ik de situatie op de weg wel aan, kan dan altijd nog besluiten of het verstandig is om door te rijden.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

wil
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-09-2009 20:13

Bericht door wil » 09-01-2010 00:20

Lijk mij een goed idee even kijken of het wel berijdbaar is.
Heb weinig zin om hem in elkaar te rijden beetje zonde.
We wachten gewoon even af.
Is toch moeilijk de één durft het wel aan en de ander blijft dan liever veilig thuis moeten we zondag maar even kijken via de site wie er wel of wie er niet komt.

Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het gewoon door kan gaan is toch wel leuk met de rx door de sneeuw rijden.
Ik heb me aan de belofte gehouden sneeuw ligt er.Groetjes en misschien tot zondag kijk het gewoon aan.

Wil
Hallo ik zou me eigen even voorstellen ik ben wil 41 jaar oud ik heb een vrouw en één kind van 15 mijn hobby,s zijn zundapp rijden en natuurlijk met de rx4 rijden

Gast

Bericht door Gast » 09-01-2010 11:30

Omdat het voor mij niet zo ver rijden is ben ik er in ieder geval voor de mensen die hoe dan ook komen.

We hebben een intentieverklaring en geen bindende afspraak.


Wat heb ik voor jullie:

Een route van 40km. waarvan 15km. onverhard (maar nu even niet). De route heb ik helemaal voorzien van sneeuw (kostte een fortuin en heel Nederland zonder 4x4 klaagt steen en been), een leuk Brabants Restaurant (Ik kom zelf uit Hellevoetsluis/Rotterdam en denk dat dit typisch Brabants zou kunnen zijn).

Met het uitzetten was het grootste deel al voorzien van sneeuw. Dat ging prima. Een deel heb ik zelfs verkend met een Fiat500, dus ...

Het grootste probleem ligt denk ik in de bereikbaarheid van Brabant vanuit alle windstreken. Jullie moeten echt voor jezelf uitmaken of het redelijkerwijs kan of niet kan. Ik durf, kan en wil jullie rijvaardigheid, bravoure en inschattingsvermogen niet bepalen.

Ik houd jullie wel op de hoogte hoe het er hier uitziet en als je uiteindelijk niet komt, het niet haalt of later komt kan je dat via het telefoonnummer van de Mc. Donalds doorgeven. Vraag even of ze aan Guus Wansleben willen doorgeven dat (Je Naam en Forumnaam) niet (meer) komt.

Sibrand Wolff.

rodney
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-10-2009 23:49

Bericht door rodney » 09-01-2010 13:42

Ik zelf hou buienrader in de gaten. Heb mn koffer vol humor al klaar staan.Nu maar hopen dat het allemaal goed komt.
Ik heb mn sleepkabel al klaar liggen hhaahahaha.
Nou mannen hopelijk tot zondag.

Ik heb trouwens de route bekeken en het ziet er top uit.
Gr Rodney.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 09-01-2010 17:16

Verwachting tot morgen middernacht
zaterdag 09 januari en zondag 10 januari 2010
Snijdend koud en af en toe sneeuw In het hele land sneeuw het lokaal licht. In de loop van de middag kan er vanuit het oosten wat meer sneeuw gaan vallen en deze sneeuw breidt zich vooral in het noorden verder uit. Door de combinatie van wind en sneeuw is er vooral daar kans op een sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen, zeker wanneer de sneeuwintensiteit toeneemt. De temperatuur klimt op tot min 2 graden, maar door de (vrij) krachtige noordoostenwind ligt de gevoelstemperatuur tussen de -5 en -10 graden. De noordoostenwind is boven land matig tot vrij krachtig, 4 a 5, in de kustprovincies en boven het IJsselmeer krachtig tot hard, 6 tot 7 en in het noordelijk kustgebied stormachtig, windkracht 8. Komende nacht sneeuwt het vooral in de noordelijke helft van het land nog, terwijl het in het zuiden geleidelijk droog wordt. Met ongeveer -1 graad blijft het licht vriezen. De noordoostenwind neemt boven land geleidelijk iets in kracht af. Zondag overdag blijft het bewolkt en kan er voornamelijk in het noorden nog steeds af en toe lichte sneeuw vallen. De temperatuur ligt rond het vriespunt. De wind neemt van het zuiden uit verder in kracht af en wordt boven land matig, kracht 3 tot 4. Aan de kust en op het IJsselmeer is de wind matig tot vrij krachtig, 4 tot 5, in het Waddengebied krachtig 6.
zaterdag 09 januari 2010 16.46 uur

Zoals het er nu naar uitziet lijkt de rit me te doen, voornamelijk slechte omstandigheden in het noorden en vanuit het oosten... Hoe meer RX4 op de tweede meeting des te beter, maar het moet i.d.d. wel verantwoord blijven. Dus zie het morgen aan en bepaal dan of het verantwoord is om de weg op te gaan.

Verder wil ik nog even kwijt dat het tot nu toe erg netjes door je geregeld is LUPO.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

marco
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 18-03-2009 19:38

winterweer

Bericht door marco » 09-01-2010 19:05

ik kijk het weer even aan voor zondag als het zo sneeuwt als vandag kan het wel ens zijn dat ik er niet bij ben.

Gast

Bericht door Gast » 09-01-2010 20:52

Sneeuw update:

Tot nu toe (9-jan-2010, 20:49) is er in Brabant geen sneeuw van betekenis gevallen. -4 graden en een briesje. Ik houd mijn hart vast voor vannacht en hoop er het beste van.

Overigens zegt dit niets over de wegen die jullie moeten nemen naar het Zuiden. Ik zal morgenochtend nog berichten hoe het er voor staat.
Ik heb dan ook iets meer informatie als mijn schoonouders vanuit Maarsbergen hier zijn aangekomen. Zij weten dan iets meer over de A27 van Noord naar Zuid.

Enne, dank voor de complimenten! Kom nu eerst maar naar hier en dan rijden. Misschien valt het dan nog wel tegen .... :twisted:

Jan
Regelmatig Bezoeker
Regelmatig Bezoeker
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2008 20:26

Bericht door Jan » 10-01-2010 06:55

OK dan......... Het is nu zondagmorgen 10 januari, en hier in Drachten ligt veel minder sneeuw als men had verwacht. (cm of 2, waarvan het meeste ook nog op kleine bultjes is gewaaid. Temperatuur is hier op dit moment -0,1 dus dat stelt ook niets voor. De stoepen zijn aardig wit, maar de rijbaan voor de deur is wel schoon, dus dat geeft goede hoop voor de snelwegen. Ik denk dat ik het verst moet rijden van allemaal en ik denk dat ik rond de klok van half 8 vertrek. Kan ik lekker rustig aan doen, en mocht het onderweg echt te bar worden, dan draai ik wel weer om. Mocht ik wel lekker rustig door kunnen rijden dan zien jullie mij om 11 uur wel verschijnen.....
BEZOEK OOK DE VERNIEUWDE RX4 WEBSITE
http://scenic-rx4.weebly.com

Gast

Bericht door Gast » 10-01-2010 07:53

Ook hier is de verwachte sneeuwhoos niet langs gekomen.
Situtie is hetzelfde als gisteravond. GEEN EXTRA SNEEUW!
Voor iedereen die komt een goede reis en tot straks.

Sibrand.

marco
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 18-03-2009 19:38

sneeuw

Bericht door marco » 10-01-2010 09:01

goedemorgen ik heb hier in leusden even polshoogte genomen het is hier glad een het sneeuwt weer ik blijf lekker thuis . ik ga van de week op wintersport ga het er niet op wagen als er wat gebuurt dan moet ik met een leen auto op vakantie heb daar niet zo zin in ik wens julie een gezelige dag toe. ik wacht de fotos wel af groeten van uit leusden

marco

Plaats reactie

Terug naar “2e Renault RX4 meeting.”