Kennismaking RX4 met de Renault Megane Club

Naast dit RX4-forum zijn er op internet meer sites die voor de RX4-liefhebbers relevant kunnen zijn.
Plaats reactie
Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Kennismaking RX4 met de Renault Megane Club

Bericht door Dennis » 09-10-2013 23:33

Ik kreeg van een forumlid (Canis Lupus) de suggestie dat de Renault Megane Club wellicht iets voor onze forumleden is.

Van oorsprong werd de Scenic per slot van rekening als Megane Scenic uitgebracht en vandaar dat we veel raakvlakken met de 'gewone' Megane hebben. Daarnaast kan het leuk zijn om eens van gedachte te wisselen (veelal zelfde techniek gebruikt.) met andere Renault liefhebbers. Zou zeggen kijk eens rond en doe er je voordeel mee!

Ik heb aan Canis Lupus gevraagd of hij de Renault Megane Club in dit topic kort kan omschrijven / beschrijven en de link naar dit zuster forum wil plaatsen.
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Arnoud
Vaste Gast
Vaste Gast
Berichten: 192
Lid geworden op: 13-05-2013 09:34

Bericht door Arnoud » 10-10-2013 06:29

Leuk, ga zeker kijken maar nu effe niet.

#hebveelzinandemeeting.
LIFE IS GOOD, WHILE DRIVING A RX4
NOTHING BEATS THE GOOD OLD RX4
ENJOY LIFE, DRIVE RX4

Canis Lupus
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-07-2013 21:20

Bericht door Canis Lupus » 10-10-2013 21:19

Mijn naam is Rohald Zuidmeer. Ik ben bestuurslid van de Renault Mégane Club. Daarin bekleed ik de functies Clubwinkel/Clubsponsering/PR.
Zelf ben ik in het bezit van een Renault Mégane Coupé 2.0 16V IDE uit 2001. De auto van mijn dromen. Maar daar zullen wel meerdere rijders zich in herkennen. :D

Ik kwam op het RX4 forum omdat ik me aan het oriënteren was in een (toekomstige) gezinsauto. En de stap van een Mégane Coupé naar een RX4 is maar een hele kleine. De liefde blijft op die manier bestaan.
Na een beetje rondgeneusd te hebben op het RX4 forum, kwam ik erachter dat jullie het weer een opleving willen geven doormiddel van een meeting. Wat betekend dat het samenzijn en het delen van kennis toch ook bij jullie leeft.
Hier staat de Renault Mégane Club ook om bekend: gezelligheid.

De Renault Mégane Club is officieel opgericht op 1 April 2001 tijdens de eerste ledenvergadering in Schoonhoven. De club is ontstaan uit een internet site die in Mei 2000 het levenslicht zag.
Hierop kwamen zulke enthousiaste reacties dat op 10 December 2000 een aantal vaste bezoekers van de site bij elkaar kwamen voor een meeting.
Tijdens deze meeting werd besloten dat er een club moest komen voor de Mégane Coupé en de Mégane Cabrio rijders.

Inmiddels is er veel veranderd, de club heeft zich ontwikkeld tot een volwaardige auto club waar gezelligheid en respect voor elkaars auto hoog in het vaandel staan.
En elke type auto is welkom: van Cabrio tot Grand Tour en van Sedan tot Coupé.

Ongeveer 5 keer per jaar organiseren we een officiële clubmeeting waarin eigenlijk niet de auto's maar de berijd(st)ers centraal staan. De gezelligheid onder elkaar staat voorop met vaak als belangrijkste gesprekpunt de auto's.
De meetings hebben allen een ander karakter, zo zijn er "grasveld" meetings waarbij de auto's op een bepaald terrein geparkeerd worden en men ontspannen om de auto's heen lopend met elkaar over van alles en nog wat met elkaar kan kletsen.
Daarnaast zijn er meetings waarin men kan sleutelen aan zijn of haar auto, waarin we een toertocht / puzzelrit rijden of waar we een clubsponsor bezoeken.

Naast de officiële clubmeetings zijn er ook nog de autoshows in o.a. Nederland, België en Duitsland waar vaak een delegatie van de club naar toe gaat of waar de club er met een stand staat.

Ben je op zoek naar een specifieke tuning of straatrace club dan ben je bij de Renault Mégane Club dus aan het verkeerde adres. Bij de Renault Mégane Club staat de onderlinge gezelligheid voorop met daarin als middelpunt onze auto's.
Het is dan natuurlijk niet zo dat er binnen de club geen getunde auto's te vinden zijn. Sterker nog, er zijn steeds meer auto's waaraan wat gedaan is dan auto's die nog standaard zijn.

Op 01-10-2013 bestond de club 12½ jaar. Dit hebben we dan ook uitgebreid gevierd met een toertocht door het Gooi met als afsluiter een barbecue.

Uiteraard is er op ons forum ook een hoop informatie te vinden aangaande motorisch, audio, etc. Daar de techniek tussen de RX4 en de Megane deels gelijk is, zullen hier een hoop vragen beantwoord kunnen worden.

Ik wil jullie dan ook van harte uitnodigen om eens een kijkje te nemen op www.meganeclub.nl. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, plaats ze op het forum. Er is genoeg kennis aanwezig.
Ben je op zoek naar de gezelligheid, dan zijn er leuke topics om je in te mengen.

Dennis
Ere Lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 01-11-2009 21:13

Bericht door Dennis » 10-10-2013 23:05

Helder verhaal Rohald! :D

Nogmaals welkom op het RX4 Forum!
Renault Scenic RX4 Salomon

I'm a bad influence
but... damn I'm fun!!!

Plaats reactie

Terug naar “RX4 en andere websites”